Onderwerp: Stapelen, dowels, cakeboards/-drums
Hoi,
Zaterdag mag ik mijn eerste 3 laags stapel afleveren.
Maar.... hoe werkt dat stapelen?
Ik heb voor de onderste taart (35 cm) een cakedrum, voor de middelste taart (25 cm) ook (cakeboard in die maat was op) en voor het bovenste taartje (15 cm) een cakeboard.
Ik ga alle taarten vullen met bc en verse frambozen, 2 lagen per taart, bekleden met fondant, versieren met (zeeer eenvoudige) gekleurde bloemetjes.
Eerste uitdaging is om de taarten mooi recht te krijgen, want het kapsel lijkt nu een beetje af te lopen. Tips anyone?
Komen de drum/board in plaats van het vetvrije kartonnetje dat je normaal gebruikt?
Dan het stutten: ik heb houten dowels gekocht, hoeveel moeten eronder? Op het ene filmpje doen ze er 4 onder, bij een ander 9(!), voor hetzelfde formaat taart. Hij moet stevig staan, maar een heel bos hoeft er ook niet in, als dat niet nodig is.
En je ziet vaak dat er nog 1 lange dowel door de hele taart heen gaat: puntje slijpen aan de dowel en duwen/draaien maar.
Mijn gevoel zegt nu dat ik die never nooit niet door de drum en board heen ga krijgen, of lukt dat wel?
Het aan elkaar plakken van de taarten zijn de meningen ook over verdeeld las ik. De een plakt met tylose, een ander met bc of icing.
De een doet nog een vetvrij kartonnetje onder de drum, de ander plakt de drum gewoon vast aan de ondertaart..
Dat moet ik ook nog even uitvogelen dus.
Wat beschadigt de onderlaag het minste, is jullie ervaring?