1

Onderwerp: Heeft Sligro fondant en toebehoren?

Hoi,
Ik vroeg mij af of iemand weet of de sligro rolfondant, funcakes mixen enzo heeft.

Ik woon niet al te ver van sligro -forepark (nootdorp/voorburg) en dat is een heeeeele grote sligro...(en erg mooi).

Van makro weet ik van dit forum dat ze e.e.a hebben, maar voor dat ik nu naar sligro rij morgenochtend half 7 (zo vroeg gaan ze daar open..hihihi).
Het is wel nog 25 km van waar ik woon, dus ook niet heel dichtbij.

Als iemand het weet....? maak me blij.. :lol:

grtl
Irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: Heeft Sligro fondant en toebehoren?

Hebben ze wel, assortiment wisselt per vestiging...

Ik was vorig jaar in Breda en daar hadden ze niet veel...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

3

ohhh geweldig...want sligro in het forepark is super.

ik ben er (heeel dom...) vlak voor kerst geweest..wat een gigantisch assortiment met bijzonder dingen zeg...en de meest idiote siroopjes voor ijs (om te mixen ofzo, geen idee), heel veel wild, grote versafdeling vlees, vis en groente... Dus we hebben tot maart dit jaar ' rare dingen'  gegeten..

nu ken ik Sligro Breda niet, geen idee hoe groot die is, maar goed, het is een poging waard, ik rij wel even naar de sligro morgen denk ik...

Bedankt!!

grtl
irene

Grtls Irene

Forepark heeft iig rolfondant en mixen, maar niet van Funcakes.
Ze hebben Bakels fondant in emmers van 5 kg. En uitrolfondant in emmertjes van 1kg. Die zijn ideaal om mee te boetseren, niet om mee te bekleden. Zorg wel dat je de UITROLfondant hebt.

Wist niet dat ze zo vroeg open zijn :)

5

ff vraagje...kan je bij Sligro gewoon kopen of moet je een pasje hebben. Hebben er namelijk in Deventer ook 1 zitten

6

boetseren..eh ja....

mijn allereerste biscuit-kapsel van funcakes is 2 uur geleden zo plat als een pannenkoek uit de oven gekomen.

Mijn 2e heb ik zojuist uit de oven gehaald, ziet er een stuk beter uit (handmixer gebruikt hihihi)..maar ga zo wel hard door mijn kilootje mix heen.

Heb idd al wat rolfondant...ga hem bekleden en gewoon ' met platte uitsteekversieringen opleuken' ...(het is de 1e taart tenslotte).

Boetseren is volgens mij voor gevorderden...ver-gevorderden...hahaha\

dus die emmertjes zijn niet zo geschikt voor mij? (want als daar wel uitrolfondant op staat en jij zegt nu dat dat niet geschikt is voor bekleden dan ga ik de mist in...ben ik bang...)

sligro.nl forepark, maandag tm vrijdag 06,30 - 17,00 , donderdag tot 21,00 en zaterdag 06,30 - 17,00 open...mocht je een keer de geest krijgen op zaterdagochtend vroeg..dan kun je er heen..hahahahah..

was een geintje hoor, 10,00uur is ook een prima tijd...(in gouda is hij van 08,30 -13,00 op zaterdag en dat noemt zich sligro maar is veredelde supermarkt qua grootte...

wil je nog ff antwoorden op de rolfondant vraag (ik klets teveel..dus dat vergeet je zomaar met mijn chaotisch verhalen...)
:o

Grtls Irene

7 Laatst bewerkt door taartjesdroom (22-07-2011 17:25)

Haha, wat een verhaal  :lol:

De uitrol fondant kan je wel gebruiken, persoonlijk vind ik hem minder lekker dan de Bakels of FunCakes.

Ik weet niet waar je woont, maar De Snoepwinkel in Voorschoten (Schoolstraat) verkoopt fondant en mixen van FunCakes.  :Y

Enne.... boetseren is helemaal niet voor gevorderden hoor, het is net kleien  :+

8

hoi,
ja ik klets teveel en te chaotisch...moet ik nog even aanpassen...

ik woon in reeuwijk (bij gouda).
dus forepark is is nog leuk te doen....hihihi.
ik ga gewoon kijken...

Grtls Irene

Oh wat leuk, ik werk in Gouda en kom voor werk ook regelmatig in Reeuwijk :)
Gouda heeft wel de uitrolfondant in de emmertjes trouwens.
Ik weet niet of Gouda een Jamin heeft, maar die heeft ook steeds meer in assortiment.

Enne.... niks aanpassen hoor, mensen passen zich maar aan jou aan  :thumb:

10

hahaha,
oh, had ik niet verwacht van sligro gouda..hahaha, maar kon ik daar nu wel of niet mee bekleden..(vroeg ze heel dom...) :s

ja ben wel benieuwd naar sligro, maar zie net dat er van leukste taarten een shop in naaldwijk is....is ook niet echt ver.....(als je dan toch gaat rijden...en manlief vind het prima om mee te kachelen met me...).

dus ik twijfel...erg...naaldwijk is wel helemaal leuk...

Grtls Irene

11

trouwens...taartjesdroom...je werkt in gouda (en reeuwijk), woon je ook in de buurt?
(ik ben ook nog es nieuwsgierig...;)
hahahaha

grtl
irene

Grtls Irene

Ik woon in Voorschoten, is via N11 ongeveer 30 minuten van Reeuwijk.

De fondant van de Sligro kan je wel mee bekleden, maar is minder lekker en "lastiger" dan van Bakels of FunCakes.
En als je naar Naaldwijk wil rijden, zou ik dat zeker doen!

13

oke, ja ik twijfel over naaldwijk, daar heeft manlief dan weer minder zin in..hahaha (hij kookt heel goed, dus sligro vindt hij prima...)
dus ik denk dat het sligro wordt...

maar naaldwijk he?....lijkt me super...hihihi

Grtls Irene

14

Goedemorgen,
Ik heb de laatste keer 4 emmertjes met 1 kilo uitrolfondant bij de sligro gehaald .
Ik kon er wel mijn taarten mee bekleden geen problemen eigenlijk.
En ik heb pas een taart of 5 gemaakt
De mensen om me heen vonden deze lekkerder, omdat hij wat minder zoet lijkt.
EEEENNnnnnn het is mega goedkoop.
Volgens mij voor een kilo incl btw nog onder de 4 euro.
Ik ben in utrecht geweest, daar hadden ze ook nog wat leuke kant en klare marsepein figuren
Ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was.
Groetjs

15

als je de zoekfunctie gebruikt, en je zoekt op sligro fondant dan zul je heel veel ervaringen vinden van mensen die deze fondant ook hebben gekocht. Ik heb dit zelf ook gedaan, nadat ik een emmertje rolfondant had meegenomen, (ik kwam ze tegen bij sligro hier in de buurt, en ze zijn niet duur, dus ik dacht gemakkelijk, en voordelig fondant te kunnen kopen. De webshop is niet altijd even handig, en met de verzendkosten eroverheen, is een pak fondant alleen wel erg duur) Je zult dan zien dat de meeste mensen niet heel erg enthousiast over deze fondant zijn. Ik vond ze zelf ook niet geweldig. De verwerking viel nog wel mee, maar de smaak vond ik absoluut niet lekker. Dit is natuurlijk wel persoonlijk, want ik las hierboven dat "sablo" deze fondant juist erg lekker vind. Dus ik zou zeggen probeer gewoon een emmertje. Wat je probleem met je kilootje biscuitmix betreft, de sligro verkoopt ook "kapselmix". Heb ze zelf nog nooit geprobeerd, maar het zou natuurlijk een optie zijn. Kun nog lekker even verder 'prutsen".

16

dames.
Dank u! heb nu de funcakes biscuit mix inmiddels onder de knie..mag even 3x duren, maar weet nu hoelang ik moet mixen, hoe hoog mijn oven moet etc...

m.b.t fondant..als ik in de buurt sligro ben zal ik eens emmertje proberen.
ben gisteren in taartenshop naaldwijk geweest...(daar wordt je erg hebberig van..hahahaha)

Grtls Irene