1

Onderwerp: Funcakes biscuitmix ernstig mislukt...HELP???!!!???

Ik heb een taartvorm van 25 cm diameter, dus volgens de verpakking van funcakes 330 gr mix, 5 eieren en 33cl water.

Dit 10minuten gemixt op hoogste stand (ik moet mijn buurvrouw maar een bloemetje brengen, gezien de herrie die mijn apparaat maakt) en nog 3 minuten op laagste stand nagemixt (zegt de verpakking).

Ik had een soort pannenkoekbeslagstructuur hierna en dat was in mijn taartvorm een bodempje, dus de helft van je vorm  vullen...nou dan had ik 660 gram mix moeten gebruiken denk ik.

Hij is niet gerezen, ik heb nu een soort plat vlaai-achtig ding waarmee je iemands hersens kan inslaan (hij is wel mooi van kleur, niet verbrand ofzo).

Ik doe dus blijkbaar iets met (een kant en klaar mix nog wel...) volledig fout..denk ik... :s  :rolleyes:  :/  :s  :nooo

Kan iemand mij helpen?

Ik heb de ballonkloppers gebruikt (omdat er geen boter in hoefde en dit mij uitgelegd is op dit forum en dit ook in de gebruiksaanwijzing van mijn keukenmachine staat (ballonkloppers geschikt voor biscuitdeeg).

moet ik nu misschien toch mijn ' deegmes'  gebruiken? (dezelfde als waarmee je groenten kan snijden, maar dan een plastic versie ipv metaal).
Hiermee heb ik vd week cupcakes deeg gemaakt, maar daar zat boter in (nigella recept van deze website).

dusse....HELP????? alsjeblieft.....

botercreme is trouwens perfect geworden (ook funcakes mix) en fondant kleuren bleek bijzonder eenvoudig (vond ik)..dus dat is in ieder geval een ' schrale troost' , want zonder kapsel kan ik daar niets mee.

zijn er kant en klare kapsels te koop?? (uiterste nood hoor...ik moet toch een kapsel kunnen bakken??????)

grtl
een zielige bakster
(irene)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Re: Funcakes biscuitmix ernstig mislukt...HELP???!!!???

Ik vraag me af wat voor keukenmachine je hebt....

Maar in ieder geval:
Het beslag hoort toch echt dik te zijn en flink in volume toegenomen.
Als je dus geen Kenwood, Kitchenaid of iets vergelijkbaars hebt, zullen de tijden waar je je aan moet houden ook wel verschillen denk ik.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

hoi,
ik heb een philips-unit waarop ook messen zitten om groenten te snijden, een aparte bak (sapcentrifuge), blender-geval, alles in 1.
Maar er staat op dat je er biscuitdeeg mee kunt maken...(dit is/wordt mijn 1e taart dus ik dacht ' deze machine is prima, ik ga niet een nieuwe mixer aanschaffen voor mijn 1e taart...hahaha

mmm, misschien met mijn handklopper gewoon ' ouderwets nog maar eens proberen...

dank voor je reactie.

grt
irene

Grtls Irene

Nou, waarschijnlijk kan het dan ook wel, maar je zult dan wat langer moeten kloppen.
Maar een handmixer lijkt me ook prima hoor :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Ik doe altijd meer in dan dat er bij de bakvorm staat aangegeven.
Dus heb je bv een bakvorm van 20 cm. dan neem ik de hoeveelheid van de 25 cm.
En dat gaat bij mij goed.

Hoop dat je er iets aan hebt!!

En niet te hoge tempratuur van je oven en niet te lang bakken, want dan zakt hij weer genadeloos in elkaar.

Bakken is mijn passie!!!

6

mijn 2e sessie staat nu te kloppen....we gaan het zien..hahaha

ik deed ook nog 13 minuten op 150 graden
13 minuten op 165 graden
en 13 minuten op 175 graden..

dat heb ik ergens gelezen hier op het forum..weet alleen niet meer waar...

ben eerst naar buuf gegaan net, gevraagd of ze me vanmiddag had gehoord (de keukenmachine)...niet dus!! hahahwahhh " YEAH" ,...ik uitleggen, zij zei vervolgens ' meid doe je ding' ..dus helemaal top (mijn buuf is 65 en een bijzonder gaaf mens.
(ze pakt ook al mijn pakketjes van tnt aan, en mijn man is fervent internet koper, dus dat zijn er soms wel 8 per week......., dus ik ga binnenkort een taart proberen te maken voor haar, heb al een kleurplaat van een kartonnen doos  geprint om te puzzelen....)..maar eerst het beslag

Grtls Irene

Hoop dat het nu goed komt!!

Succes met kloppen, de buurvrouw hoort je toch niet :lol:

Bakken is mijn passie!!!

8

ik hou van mijn buurvrouw..hahaha..

Ik begon weer in machine, maar het was gelig en vloeibaar, toen overgegoten in rvs schaal en met handmixen werd het een beslag/deegje waarvan de kids na 10 minuten wilden snoepen (goed teken).
hij staat nu 20 min op 140 graden, dan 20 min op 160 graden en dan 15 minuten op 175..dat las ik net ineens even op het forum...
wie weet...we wachten vol spanning af...

thx for the help..;)
grtl
irene

Grtls Irene

Er is al eerder een topic over de funcakes mix geweest, er is in een bepaalde serie een productiefout geweest waardoor het niet rees, misschien heb je daar toevallig 1 van gekregen..

10

mmm. de tweede staat nu braaf af te koelen in het blik, 10 minuutjes (ik heb zo'n ' luxe'  blik van de webshop hier gekocht van 25 cm.

hij ziet er een stuk beter uit, maar nog niet hoog genoeg naar mijn zin.
Maar ik lees dat veel baksters de hoeveelheden voor een vorm van maatje groter gebruiken..dat vind ik wel een hele logische tip..dus ik zie wel of ik er 1 of 2 laagjes uitkrijg en dan de volgende gewoon meer mix en eieren...

ik heb idd ook gelezen over de productiefout, maar woensdag besteld in deze webshop en vandaag ontvangen, dus dat zal toch wel niet...ze zullen toch best een snelle omloopsnelheid hebben op mixen hier op de webshop..denk ik..;)

Grtls Irene

11

het lag gewoon aan mij ben ik bang.... :rolleyes:  hahaha

Grtls Irene

Ik doe altijd het volgende: eieren + heet water 30 seconden op hooste stand kloppen en daarna mix erbij. 10 minuten op de hoogste stand kloppen (minimaal) en 2 minuten op de laagste stand. Voor 25 cm gebruik ik de hoeveelheden van 26 cm.
Ik bak 30-40 minuten op 160C, maar dat is ook wel afhankelijk van je oven. Even uitproberen dus  :Y

13

nou ik heb hem nu uit oven..ik kan hem 1 laag geven..dus hij is nog niet hoog genoeg...
ik heb nu nog een restje van die kilo (1 mislukt, 2e is deze, dus nog mix voor een 3e ' platte' ...)
ik zit te denken die ook maar te pakken en dan gewoon die twee (te platte naar mijn zin) op elkaar te zetten...of is dat ' stom' .?

Grtls Irene

Ilucya schreef:

of is dat ' stom' .?

Helemaal niet! Wordt ook vaak bij regenboogtaarten gedaan  :Y  (elke taart een andere kleur en dan bovenop elkaar.

En volgende keer direct storten hoor, niet laten afkoelen in het blik!

16

Oww oké.....thx

Grtls Irene

17

Kapsel 3 staat in de oven....3 x is scheepsrecht...haha
Kijken of hij wil rijzen....

Grtls Irene