Onderwerp: Funcakes biscuitmix ernstig mislukt...HELP???!!!???
Ik heb een taartvorm van 25 cm diameter, dus volgens de verpakking van funcakes 330 gr mix, 5 eieren en 33cl water.
Dit 10minuten gemixt op hoogste stand (ik moet mijn buurvrouw maar een bloemetje brengen, gezien de herrie die mijn apparaat maakt) en nog 3 minuten op laagste stand nagemixt (zegt de verpakking).
Ik had een soort pannenkoekbeslagstructuur hierna en dat was in mijn taartvorm een bodempje, dus de helft van je vorm vullen...nou dan had ik 660 gram mix moeten gebruiken denk ik.
Hij is niet gerezen, ik heb nu een soort plat vlaai-achtig ding waarmee je iemands hersens kan inslaan (hij is wel mooi van kleur, niet verbrand ofzo).
Ik doe dus blijkbaar iets met (een kant en klaar mix nog wel...) volledig fout..denk ik...
Kan iemand mij helpen?
Ik heb de ballonkloppers gebruikt (omdat er geen boter in hoefde en dit mij uitgelegd is op dit forum en dit ook in de gebruiksaanwijzing van mijn keukenmachine staat (ballonkloppers geschikt voor biscuitdeeg).
moet ik nu misschien toch mijn ' deegmes' gebruiken? (dezelfde als waarmee je groenten kan snijden, maar dan een plastic versie ipv metaal).
Hiermee heb ik vd week cupcakes deeg gemaakt, maar daar zat boter in (nigella recept van deze website).
dusse....HELP????? alsjeblieft.....
botercreme is trouwens perfect geworden (ook funcakes mix) en fondant kleuren bleek bijzonder eenvoudig (vond ik)..dus dat is in ieder geval een ' schrale troost' , want zonder kapsel kan ik daar niets mee.
zijn er kant en klare kapsels te koop?? (uiterste nood hoor...ik moet toch een kapsel kunnen bakken??????)
grtl
een zielige bakster
(irene)
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!