1

Onderwerp: na een hele vervelende periode...

dit bedank-taartje voor de kleuterjuf van mijn zoon Rowan. hij is hoogbegaafd en heeft 2 jaar een hel meegemaakt,..gepest, getreiterd, bedreigd en dagelijks in elkaar geslagen... TOT ik hem dan eindelijk op een andere school had gekregen...daar trof hij Juf marjan aan..en zij heeft wonderen verricht, hij heeft weer vertrouwen in kindjes, én in zichzelf, en is nu een normale kleuter!
dankzij haar heeft hij toch nog leuke herrineringen aan zijn kleuterperiode....
vandaag de laatste schooldag voor hem in de klas van juf marjan, na de vakantie begint een nieuw avontuur in groep 3..

http://8.media.hyves-static.net/1361971191/6/HeKE/0/img1361971191.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/1361971262/6/YfMy/0/img1361971262.jpeg

Re: na een hele vervelende periode...

PS... mijn 1e keer roosjes... :o  die links onder was de 3e poging..en ! zoals je ziet oefening baart kunst.. ben best een beetje trots!

3

Mooie taart...en zo te horen echt verdiend voor de juf!

Lekker even uitrusten nu en dan vol frisse moed en zin naar groep 3, succes! :D

4

Mooi lieve taart :thumb:
En super dat hij het ondanks alles nog leuk heeft gehad bij deze juf :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Mijn 3 kinderen zijn ook hoogbegaafd...dus weet hoe het is. Mensen zeggen snel ooh wat lekker dan kunnen ze goed leren. Ja ze kunnen goed leren, maar heel veel dingen kunnen ze niet omdat hun hersenen te snel werken. En daar door begrijpt niemand ze bijna.

Dit is een super lief, leuk taartje!!

Hoop dat je zoon zich ook zo thuis mag voelen in groep 3!!

De mijne zitten na de vakantie in groep 7, 6 en 2....

Bakken is mijn passie!!!

jaaa ik weet hoe het is.. ik ben ook hoogbegaafd.. én mijn vader ook.. ik heb dit niet 2 jaar meegemaakt..maar 20 JAAR.. daardoor heb ik geknokt voor hem.. niemand geloofde mij, en ik heb tot hij 3 was mijn kop in het zand gehouden..want ik WILDE het niet voor mijn zoon..

eenmaal mijn kop uit het zand.. aten testen.. nou de eerste tester manipuleerde hij zo onder tafel.. LOL en de 2e tester prikte dwars door hem heen.... hoogbegaafd.. pff... tranen van opluchting, het beestje had ene naampje, en ik had het zwart op wit.. school MOEST nu wel meegaan werken!

dat deden ze evengoed nog niet, en toen hij overspannen werd op 5 jarige leeftijd, heb ik een andere school gezocht. :Y

7

Mooie taart, en prachtig wat zij voor je zoontje heeft gedaan.

8

Ziet er hartstikke leuk uit  :thumb: .

En wat een verhaal. Daar krijg ik nou echt een brok van in m'n keel vooral omdat ik het gevoel heb dat je hier zo machteloos in staat als ouder.
Dan is het helemaal geweldig dat hij zo'n superjuf heeft getroffen en is het taartje zeker welverdiend  :Y .

Groetjes, Angela

ja het is echt een vreselijke tijd geweest.. :nooo  pff... iedere dag kwam hij huilend thuis onder de blauwe plekken, blauwe ogen, bloederige krasen... en wat we ook deden.. het was altijd rowan's schuld op school..

een keer was hij door een jongen van gr 8 in de pauze met zijn hoofd op de rand van de zandbak gelegd..anderen hielden hem vast..ze zouden hem op zijn hoofd gaan trappen..mijn mannetje was net VIER!!!en ik kwam aan om zijn eten te brengen hij moest onverwachts overblijven.. ik ben van mijn fiets gesprongen en bewn die gozers te lijf gegaan.. die waren al net zo groot als ik... stel idioten...

wat zei juf..?? die aan de andere kant van het schoolplein met ene verdwaalde ouder stond te kleppen?? rowan's eigen schuld had hij maar niet aan die kant van het plein moeten komen.......  :s  zoooooo dan......

ik heb hem 3 weken thuisgehouden.. hij begon weer in bed te plassen van de stres.. kleuter in zijn klas begrepen hem niet.. hij voelde zich van een andere planeet afkomstig.. hij zag een keer iemand met down syndroom.. en vroeg om uitleg.

nou als je een kindje maakt, kan er wel eens iets niet goed gaan met de aanleg van de cellen.. en de chromosomen.. en dan kun je verstandelijk of een geestelijk gehandicapt kindje krijgen, en dit was zo'n kindje. (tja hoogbegaafd he?) hij vertaalde die naar kinderlijk perspectief als: Verkeerd-geboren.

op een dag kwam hij huilend thuis: "mama.... waarom heb je mij gemaakt?"
"je hebt het fout gedaan hoor, ik ben verkeerd geboren, ik ben geen normaal kindje.."

Mijn hart brak in duizend stukjes.. 2 jaar lang strijd gevoerd voor mijn kereltje.. en sinds januari dit jaar zit hij op deze school.. en is hij gewoon een heerlijk kind, wat vriendjes en vriendinnetjes heeft!!!!!! :Y  :Y  :Y  :Y

brr.. begaaft of niet.. kinderen die zo'n klein kind treiteren.. bah..

zit hij nu op zo'n speciale school voor hoogbegaafte  (ben even de naam kwijt)

heb ik veel goeds over gehoord

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

Gatverdamme zeg!!!
Dit is echt één van mijn grootste nachtmerries......je kind (en dan ook nog zooooo klein) die zo abnormaal getreiterd en geterroriseerd wordt.
Verschrikkelijk!!!
Mijn zoontje is op dit moment nog maar 2,5 maar ik zou echt niet weten wat ik zou doen......

Ik moet er trouwens óók niet aan denken dat die van mij ooit een pester wordt.
We hopen toch dat we over een x-aantal jaar kunnen zeggen dat we het goed gedaan hebben met onze kerel....

Kippevel aan deze kant......brrrrrrr

Groetjes, Angela

12

ja idd,,, hij ging op een gegeven moment dus ook pesten want dit werd hem "geleerd"hij dacht dat het normaal was om dus zo met elkaar om te gaan...

na een lang gesprek vatte hij wel dat het dus niet de oplossing was.

@pennyroyaltea: leonardo?
nee toevalig zit er wel 1 bij ons in het dorp, maar je kindje moest wel een psoitieve uitslag hebben en getest zijn, iq boven de 130..die hadden we toen nog niet, en er was maar plaats voor 16 kinderen..er waren toen al 164 wachtenden voor ons.. dus ik heb een andere school gezocht.. een hele goede blijkbaar!! :Y

13

wat een lieve taart en wat super zo'n juf .
taartgroetjes Carla

ja die bedoel ik inderdaad  :Y

klopt van de IQ had ik gelezen toen ik me pas geleden in de scholen ging verdiepen.

gelukkig heb ik nog een paar jaar maar we neigen nu wel naar een bepaalde school

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

15

Na je hele "verhaal" zo blij voor je mannetje dat hij zo'n lieve juf heeft getroffen en toch leuke herinneringen op kan bouwen weer. Al vergeten ze het nooit natuurlijk, maar heel fijn dat zijn vertrouwen terug is. Dikke digiknuf van deze kant xx

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

16

Verschrikkelijk! "Z'n eigen schuld" (voor een kind van 4) volgens de juf... was ze goed bij haar hoofd?!?  Goed dat je hem van die school weg heb gehaald.

17

Wat een prachtig taartje voor een prachtige juf! Goed dat je hem van die school hebt gehaald en heel veel succes voor het nieuwe jaar.Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

18 Laatst bewerkt door bloem9 (21-07-2011 19:18)

Ik lees al eerste je verhaal en zie de volgende reacties daarna met meer uitleg erover en ik kan alleen maar denken  NEE nee dit meen je niet kan er gewoon niet bij. :grr:  kind van vier die andere kant van plein loopt uit nieuwsgierigheid of per ongeluk of uitgedaagd en moet dan in elkaar geslagen worden.
Nee dit kan en mag niet. Hoogbegaafd of niet, kind moet kind kunnen zijn en verdient nooit om zo tegen gedaan te worden en al helemaal niet dat juf het "goedkeurt". Heb je toevallig nog iets hiermee gedaan, dit zou toch ergens bij inspectie ofzoiets gemeld moeten kunnen worden. Het zou nooit meer mogen gebeuren en die juf die moet geschorst of zelfs ontslagen worden. juffen/meesters moeten zulke kleintjes beschermen dat is hun taak ! Nee ik ben zeker geen heilige ook ik heb vroeger weleens gepest  :o maar niet tegen zulke kleintjes en ook zeker niet zo heftig als dit. Sorry als ik ongevraagd teveel mijn mening geef maar het moest er even uit.  :o  Ik had echt een brok in me keel en tranen in me ogen toen ik dat stukje van je zoontje las die tegen je zei; " waarom heb je mij gemaakt ik ben verkeerd geboren "

Gelukkig heeft hij nu wel goede tijd gehad en die juf heeft dan ook meer dan terecht dit leuke taartje verdient ! mooie rozen hoor.

Hopelijk treft hij na de zomer weer een goede juf/meester en kan die verder gaan bouwen aan zijn al wat teruggewonnen zelfvertrouwen.

19

Ook hier een ENORME verontwaardiging! Hoe is het toch mogelijk dat zoiets op een school gebeurd. De belangrijkste tijd uit een mensenleven! Mijn hart breekt voor jouw zoon....

Ik kreeg toevallig net onze online schoolgids voor het komende jaar. Daar stond ook in: Doelstelling van school: Kinderen in een veilige omgeving laten leren met repect voor elkaar! En al zitten er ruim 350 leerlingen op school, er is rust en idd respect voor elkaar. Heb ik dan zoveel "geluk" dan mijn kind op deze school zit? Ongelofelijk!

Maar eh...even over je taartje (oja...dat is ook zo..) Het is een heel leuk taartje geworden. Mooie rozen!! Maar de gedachte erachter maakt het natuurlijk nog mooier!

Groetjes van Marjon

20

jaa... het is enorm krom.. nou ik ben dus foto's gaan maken van zijn verwondingen met tijd en datum erbij..
en toen hij dus WEER een keer vreselijk overstuur thuis kwam met zo'n dergelijk horrorverhaal heb ik voor de 100.000e keer KWAAD aan de lijn gehangen met "juf"...pff..  :(  en gezegd dat rowan steeds onder de plekken en bleod thuis kwam.

nou dit was niet waar hoor, ik had het allemaal lichtelijk overdreven, en kinderen zijn kinderen., die vertellen wel eens wat om aandacht te schenken, misschien kwam het omdat ik zwanger was van de tweeling dat ik numinder aandacht voor hem had.??

WOWWWW ik schoot enorm uit mijn slof... ik heb haar verteld dat zij Zorgplicht hebben, ik lever mijn kind "heel"af op school, en zo wens ik hem ook weer thuis terug te ontvangen. en dat ik een stapeltje foto's had liggen waar de politie en onderwijsinspectie erg nieuwsgierig naar zouden wezen.
Jullie gaan aan jullie zorgplicht voldoen, of er volgt een aangifte!

nou.. toen dimde "juf" héééél rap in...!!!!!

2 jaar.. 2 slopende jaren zag ik hoe hjij steeds verder weg zakte.. hij was 2,5 jaar en maakte met gemak puzzels van 160 stukjes inelkaar.. op de peuterspeelzaal had hij het 2 maanden leuk, en toen sloeg de verveling toe en moesten ze voor hem al kleuter spullen gaan aanschaffen.. op deze school waar dit gebeurde... zat hij aan de boerderijdier-puzzels, die met die rode kunstof knopjes erop wweet je wel????? pff.. hij KON zichzelf niet zijn, hij heeft 2 jaar lang geprobeerd zich aan te passen ... ging niet, ze pikte hem er zo tussen uit.. zoo herkenbaar voor mij.. was net of ik terug in de tijd ging...  :(  ik heb me gek geknokt voor hem, voor erkenning, en dat ik hem eindelijk na 2 jaar van die school hebt AFgekregen..!!

PS... dit is mijn barrel... pas op....... hij is al net zo knap als zijn moeder!!! :lol:  LOL!! :lol:  nee hoor geintje.. maar WIJ lijken wel veelopelkaar.. :Y  :cool: http://1.media.hyves-static.net/1241514208/5/2_jV/0/img1241514208.jpeg

http://7.media.hyves-static.net/1241514182/5/CT1o/0/img1241514182.jpeg

http://3.media.hyves-static.net/1330253978/5/6i6H/0/img1330253978.jpeg

21

schitterende foto's van je menneke :thumb:  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

22

Wat een ontzettend lief koppie!!!  :Y

Krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik dat koppie zie met die lieve lachende oogjes en daarbij denk wat die kleine al door heeft moeten maken. Is trouwens de hele dag bij me blijven hangen, je verhaal....

Houd hem goed vast en koester dit kereltje want volgens mij zit er een heel gevoelig zieltje in dit mannetje.

Sorry voor dit gevoelige gedreutel maar zo voel ik het een beetje  :s .

P.S: Jullie lijken inderdaad erg veel op elkaar. Leuk!  :)

Groetjes, Angela

23

jep... is een heel gevoelig mannetje.. ik zat met mijn handen in het haar .. ik had echt het gevoel van ik krijg hem noooooit meer goed.. maar die juf joh.. WAUW...

24 Laatst bewerkt door Angela71 (22-07-2011 07:13)

In ieder geval héél erg fijn dat hij het nu wel fijn heeft op deze school en mede door deze super-juf  :)  weer een positieve kant op gaat.

Groetjes, Angela

25

het blijft onbegrijpelijk he. En tja dat ze schrok van je politie en inspectie verhaal zal best maar ik vind het heel knap dat je alleen maar gedriegd hebt.
Verder wat een mooie foto's en een lief mannentje