1

Onderwerp: Slagroom maken

ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt maar die werkt niet, dus ik weet niet of de vraag reeds is gesteld.

Ikheb nu al 2 keer een slagroomtaart willen maken, maar telkens is mijn slagroom dik en gelig van kleur en smaakt ook niet echt slagroomachtig, wat doe ik mis?

Ik gebruik dit om mijn slagroom te kloppen:
http://www.collivery.be/collivery/index … =collivery

ik hou het in het oog, zodra, de slagroom stevig is stop ik met kloppen

Groetjes,
Vivke

2

Re: Slagroom maken

je klopt t te lang

3

Uit je verhaal maak ik eigenlijk op dat je de slagroom toch te ver door laat slaan. Dan wordt het dus boter. Toch eerder de mixer uitzetten dus.

(Je link laat trouwens wel een aantal boodschappen zien, maar daar kun je geen slagroom van kloppen! ;) )

Dat is toch een TAART waard!

4

hmm, nog korter dus, misschien zet ik mijn kenny wat te snel...

oei, linkt werkt precies niet zoals het moet,
misschien is dit beter:
http://www.collivery.be/collivery/dbad/164841_5.jpg

Groetjes,
Vivke

5

je moet m sowieso niet op de hoogste stand zetten.. en goed in de gaten houden

6

op hoeveel zetten jullie de kenny en hoelang?

Groetjes,
Vivke

7

hangt van veel dingen af maar zou m halverwege zetten en gewoon in de gaten houden

8

ok, bedankt voor hulp!

Groetjes,
Vivke

9

Slagroom klop ik nog steeds met de handmixer ipv in de kennie.
Voordat je het weet is het boter.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

10

heeft er iemand al ooit slagroom gemaakt met zon' spuitbus met vullingen?

ik heb er 1 van mijn ma gekregen, maar ik denk dat die slagroom niet geschikt is voor op taart ofwel?

Groetjes,
Vivke

11

nee daar kan je idd geen taart mee vullen want dat blijft niet lang genoeg stevig

12

ok, dat is dus voor mijn toetje, aardbeien met slagroom ;)

Groetjes,
Vivke

13

Ik ken het merk niet, maar het ziet eruit als slagroom die, in het pak, buiten de koelkast houdbaar is???
Dan kan je proberen om 'm een paar uur voor het mixen in de koelkast te zetten. Dat werkt soms beter.
En, waarschijnlijk totaal overbodig, gelijk de suiker toevoegen, niet als de slagroom bijna goed is.

14

nee, moet in de koelkast bewaard  worden

Groetjes,
Vivke

15

nog 1 opmerking, mijn slagroom is ook niet hagelwit maar gelig van kleur?

Groetjes,
Vivke

16

Slagroom is nooit hagelwit...

17

Nog even een toevoeging : zomers lopen de koeien buiten en eten dus meer vers gras . Het schijnt dat de room daar ook íets geliger van wordt.

Carpe Diem !

18

ze was in enkel geval lekker, mijn dochter en een vriendinnetje hebben voorgeproefd en de overschot met ijs gegeten ;)

Groetjes,
Vivke

19

Ik klop de slagroom altijd iets langer, maar dan wel op een lagere snelheid. Mijn gewone handmixer heeft 3 snelheden, en ik pak dan altijd de 2. Ik doe bijna in het begin de suiker erbij, en eventueel nog een pakje klopvast/ klopfix. Als dit niet werkt zou je het recept van aangevette slagroom kunnen gebruiken. Ik vind dit perfect voor een slagroomtaart, maar je wordt er wel heel erg vol van. Als het vrij warm is in de keuken kun je de mengkom in een bak met koud water plaatsen, dat scheelt ook, en ook lang houdbare slagroom, die buiten de koeling bewaard kan worden moet voor het opkloppen minstens 24 uur in de koelkast voorgekoeld worden. Dus ik bewaar ook de lang houdbare slagroom(die ik overigens alleen voor noodgevallen gebruik) gewoon in de koelkast.

Gr. Anja

20

Die langhoudbare moet ook eerst in de koelkast voor je het opklopt staat op de verpakking  ;)