1

Onderwerp: decoren

Hallo ik ben een echte nieuwkomer.Mijn buurvrouw heeft me aangestoken met taarten maken.Nu zijn we in september 25 jaar getrouwd en wil ik hem graag zelf maken.ik ben alvast bloemen gaan maken.Hoe bewaar ik nu de bloemetjes het beste en hoe plak ik de bloemen aan elkaar.en kan me iemand vertellen.Hoe ik mooi rozen maak. :rolleyes: Thanks

2

Re: decoren

Welkom op dit leuke forum! :Y 
Bloemetjes (van bijv. marsepein) kun je het beste in een afgesloten doos (bijv. tupperware) bewaren. In principe blijven ze dan een hele poos goed. Als je ze pas in september nodig hebt, zou ik nog even wachten met het maken vd bloemen. Je kunt natuurlijk wel vast oefenen. ;) Maar de bloemen die je voor je taart gaat gebruiken, zou ik 1 of 2 weken vantevoren maken.
De bloemetjes kun je op de taart plakken met een klein beetje water. Of evt. royal icing, dan zitten de bloemen goed vast!
En als je op dit forum bij de "how to's" kijkt, zie je diverse voorbeelden van hoe je roosjes kunt maken. Ook op youtube is veel te vinden. Succes!

Zal je topic even melden, want dit hoor meer bij decoreren thuis, denk ik. ;)

3

Op mijn linkjessite allesovertaart (zie mijn handtekening) heb ik diverse howto's van rozen verzameld, kijk maar onder Bloemen :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Bedankt  :)  voor je snelle reaktie.
Je hebt mooi creaties gemaakt.
Ja ik ben ook aan het oefenen,ik jaren lang cursus gegeven in fimo klei.En dat is al kei lang geleden dus ik ga ervoor. :Y Thanks

5

ikke65 schreef:

Bedankt  :)  voor je snelle reaktie.
Je hebt mooi creaties gemaakt.
Ja ik ben ook aan het oefenen,ik jaren lang cursus gegeven in fimo klei.En dat is al kei lang geleden dus ik ga ervoor. :Y Thanks

Gaat je vast lukken, succes! En als je vragen hebt, gewoon stellen hoor! :Y

6

:) jozien jij ook harstikke bedankt