1 Laatst bewerkt door Sierra (16-07-2011 22:21)

Onderwerp: Als je er zelf niet blij mee bent...

Hallo allemaal....
het moest er een keer van komen...... een taart waar alles bij mis gaat..... en waar je uiteindelijk zelf helemaal niet blij mee bent....
waarbij het dat ene ding al 5x opnieuw gemaakt hebt....maar t alleen maar erger lijkt te worden..... t gewoon niet gaat.....
en die wordt opgehaald.....
Hebben jullie dat ook al eens gehad? Hoe was dat? Wat deden jullie?

Normaal ben ik zelf best trots en enthousiast...maar nu....
Ik moest een Disney princess puzzelplaatje op een 20cm taart zetten, waar dus ook nog plaats moest zijn voor de lange naam van het kindje.... Een klein plaatje dus... ik had keus uit 3 prinsessen... Ik koos Sneeuwitje...en het ging geweldig, ik begon onderaan.. jurk, stamper en het hertje...en ze leken super.... totdat ik bij het gezicht kwam......
Het was zo'n gepriegel, het lukt noch met fondant, noch met marsepein.... 5 keer een nieuw gezicht gemaakt.... vanavond zelfs met 3 man erbij gestaan, advies aangenomen van "onpartijdigen"....
Uiteindelijk is het beter dan de eerste versie, maar de ogen blijven te groot, net zo'n alien.....en de fondant van het gezicht is niet meer glad..... Maar alles is zo in elkaar verplakt nu  dan moet ik helemaal opnieuw beginnen, dat red ik niet, ben vrijdag van 0900-16:00 bezig geweest met puzzelen..... Morgenvroeg wordt t opgehaald...
Als tegemoetkoming heb ik wat extra dingen toegevoegd, 4 roosjes en een tiental kleine glinsterende vlindertje....

De perfectionist in mij heeft nu een behoorlijke deuk opgelopen..... niet goed.....
Voor mij geen priegelwerk meer op een 20cm taart! bah!!!

Suuske's Shirts & More Suuske's Taartjesfeest Hav-a-shirt
Trotse mama v. Juulke met veel te veel hobby's!

2

Re: Als je er zelf niet blij mee bent...

Heb je de taart al van een afstandje bekeken? Misschien valt het wel mee, zelf ben je nogal geneigd te blijven kijken naar het detail wat niet naar je zin is (in dit geval grote ogen), terwijl het geheel wel erg mooi kan zijn. Heb je al een foto gemaakt? Misschien hebben de "experts" nog een simpele oplossing.

Groetjes, Elly

3

Dat is inderdaad balen zeg!!  :s
Was het echt zo erg?
Ik heb ook 2 puzzeltaartjes gemaakt en ik dacht ook:als ze maar herkennen wat ik gepuzzeld heb.
Maar iedereen die ze zag had zoiets van:wauw die lijken net echt.
Ik denk dat het ons gewoon tussen de oren zit als het niet gaat zoals we graag willen. :Y
Wij weten dat iets niet precies zit zoals het hoort,maar anderen valt het vaak helemaal niet op.
Dus: kop op,het zal wel meevallen hoor!
En anders laat je ons gewoon even een foto van het "drama" zien en je zult zien dat het ons misschien helemaal niet opvalt dat de ogen niet precies zijn zoals ze moeten zijn.
Het komt wel goed hoor!!  :thumb:
groetjes Yvon.

groetjes yvon

Dat heb ik eerlijk gezegd altijd wel met een taart. Er gaat altijd wel iets mis, en ik moet altijd op het laatst concessies doen omdat dat wat ik wil al voor de 87 keer mislukt is.
Wat helpt is om je niet vast te pinnen op een bepaald detail dat blijkbaar niet wil lukken, en vertrouw op je eigen creatieve talent om er iets anders moois van te maken.
En als je het nog eens wilt proberen bij een andere taart, dan weet je alvast 87 manieren hoe het niet werkt :)

Wat je trouwens ook niet moet vergeten is dat de meeste mensen een taart die versierd is sowieso al denderend vinden. Dat jij met je perfectionisme en taartenkennis dit taartje toevallig even anders ziet, wil niet zeggen dat het daarom voor hun ook zo is. Zij zien gewoon een mooie taart waar jij je hart en ziel in gelegd hebt.

Dus doe eens lief voor jezelf!!  ;)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Lieve Suuz, Yvon & Elly,
Dank je wel voor jullie lieve reacties.... Ik zat er gewoon echt even doorheen...... weet je wat nog het ergste is.... ik was zo gefocust op dat lelijk gezicht, dat ik de naam van het kind verkeerd geschreven heb.... Kayleihg ipv Kayleigh ......Het was de moeder helemaal niet opgevallen!
Ze was helemaal in de wolken over de taart, ze vond ze prachtig (oh ze heeft zelfs wimpertjes!), was heel erg lekker, al met al heel geslaagd zei ze blij!
Toch is dit een taart waar ik totaal niet trots op ben..... behalve mijn eerste roosjes dan.....

6

Zie je nou wel dat het allemaal wel meeviel!!
Heb je je dus druk gemaakt om niets. :Y  :Y
Ik zei toch al dat het wel goed kwam.
Gewoon positief blijven denken,dan komt het uiteindelijk toch wel goed.(zeg ik,die al helemaal gestressd raakt als iets niet zo gaat als ik dat wil,hahaha.)
groetjes Yvon.

groetjes yvon

Fijn zeg en je bent weer een ervaring rijker. De volgende keer laat je vast iets minder gek maken. Komt allemaal goed :)
Veel plezier bij je volgende project!

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

:) Dankjewel :)
Ik heb me in ieder geval vandaag het setje met scherpe mesjes gekocht.....dan moet t priegelen beter lukken :)

tja, beetje nadeel als je perfectionistisch bent....wat taarten betreft dan :)

Ik weet het :)

10

wat ik ook als tip mee kreeg was altijd eerst het gezicht doen. Dan ben je nog fris en fruitig. Als je al heel plaatje bezig ben wordt je moe. En heb je ook geen zin meer in gepriegel.

scherpe mesjes zijn sowieso beter om mee te werken vind ik.