26

Re: Wonky bruidstaart

Wauw, mooi hoor!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

27

gaaffff zeg en wat mooi gemaakt,hier zou me echt niet aan durven wagen,zou niet kunnen,echt bewondering,diep respect  ;)
grt Carla

28

Wat is ie mooi en zo strak!!!

29

Dat is nou eens een echte wonky! Mooi zeg, niet alleen de vorm, ook de deco - echt stijlvol!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

30

Wooooo, das echt een super mooie en strakke wonky!!! Echt heel erg mooi gedaan! Binnenkort mezelf ook maar weer eens aan wagen, is toch wel erg leuk zeg!!  :thumb:

31

geweldig! :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

32

Heel erg mooi! Strak gewerkt en hele mooie kleurtjes!

Heb wel feedback...het bovenste taartje klopt niet. aan de korte kant hoort ie naar boven toe breder te worden, maar het loopt precies verkeerd om...als je me begrijpt. Maar da's detail ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

33

Wat een leukerd, super hoor.

34

Iris Zijlstra schreef:
Haaz76 schreef:

Wauw die ziet er mooi en strak uit! :thumb:
Heb je de biscuits gebakken in van die speciale pannen of ben je aan het snijden geweest?

Ik ben lekker aan het snijden geweest!

Erg mooi gedaan!

Groetjes, Anouk

hij is heel mooi geworden! :thumb:

I never met a calorie I didn't like....

Kadohke schreef:

Heel erg mooi! Strak gewerkt en hele mooie kleurtjes!

Heb wel feedback...het bovenste taartje klopt niet. aan de korte kant hoort ie naar boven toe breder te worden, maar het loopt precies verkeerd om...als je me begrijpt. Maar da's detail ;-)

Nou, misschien snap ik niet wat je bedoelt, maar volgens mij klopt het gewoon. De onderste is hetzelfde als de tweede laag, net zoals de eerste laag dezelfde is als de derde. Bedoel je dat ik de linkerkant van de bovenste nog meer had moeten insnijden? Want ik zou eerder zeggen dat ik de onderste laag aan de linkerkant verder had moeten insnijden.

Ik ben echt een pietje precies, dus mocht je het me nog op een andere kunnen uitleggen, graag  :D

37

Wauw....wat een mooie taart zeg!

Groetjes, Angela

38

hahaha....ik ben daar ook een pietje precies in. Ik bedoel...bij een wonky lopen de zijkanten van je taart in een V-vorm. Bij de middelste twee zie je dat erg goed, bij de onderste ook, maar al iets minder. De bovenste taart, daar lopen de zijkanten te parallel, dus niet in de V-vorm zeg maar....zucht...ik hoop dat je me nu snapt. Maar begrijp me niet verkeerd hoor....je taart is evengoed prachtig!  :Y

Ja, ik denk dat ik je nu snap. Ik had er bewust voor gekozen om de taarten niet beide kanten even diep in te snijden, maar had de bovenste inderdaad meer in verhoudingen kunnen snijden.

En ik snap dat je hem evengoed mooi vind, maar dan ben ik ook weer zo dat ik precies wil weten wat je bedoeld om het de volgende keer weer beter te doen.

40

Moet wel zeggen dat 4 hoog wel erg lastig zin in wonky. Heb er eentje voor je gevonden op internet, kun je zien wat ik bedoel. De 4e is goed te zien qua vorm.

http://www.lindyscakes.co.uk/Blog/wp-content/uploads/2011/03/Dscf2268.jpg

41 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (17-07-2011 21:11)

ik denk dat kadohke bedoelt dat ie meer zoals deze zou moeten zijn:http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6NEFZPY-D.jpg (heb ik even van internet geplukt) en dan dus de bovenste, omdat dit maar 3 laags is, hoog aan de rechterkant, en laag aan de linkerkant. denk ik?

maar ik blijf die van jou super mooi en strak vinden hoor! en ik vind het ook reuze knap dat je biscuit zo in vorm kan snijden, ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat dan gedaan hebt.

I never met a calorie I didn't like....

42

Nou ik neem m'n petje af voor je hoor, ik vind dit enorm lastig om te maken en heb ooit één poging gedaan en daarna nie/nooit/never weer.
Maar het bekleden is mij dit weekend ook erg tegengevallen.
Blij dat ik geen bruidstaart had.

43

Wat een beauty! Ik vind 'em fantastisch! :Y  :Y

Kadohke schreef:

Moet wel zeggen dat 4 hoog wel erg lastig zin in wonky. Heb er eentje voor je gevonden op internet, kun je zien wat ik bedoel. De 4e is goed te zien qua vorm.

Ik snapte je nog niet goed, maar nu ik het plaatje heb gezien wel. Je hebt helemaal gelijk. Vraag me af hoe ik het had kunnen voorkomen. Denk je dat als ik ze minder scheef had gesneden dat het wel had geklopt?

45

nee. de andere zijn goed. Ik had de bovenste gewoon wat meer ingesneden. Wat ik altijd doe. Ik zet de taarten op een drum die (afhankelijk van het effect wat ik wil) of een half of een hele maat kleiner is. Dan bijsnijden van de bovenste rand schuin naar de rand van de drum. Zo heb je de wonky overal exact hetzelfde. De topsy (t schuine) heb je heel goed gedaan. Vind ook de verhoudingen van schuinheid erg mooi gelukt.

46

Wat een super gave taart ondanks al je (stapel) stress!!!!

@Kadohke: Bedankt voor je duidelijke uitleg!

47 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (17-07-2011 21:50)

Oké, toch meer insnijden. Ik doe het trouwens precies zoals jij het zegt. Ik heb zelfs drums genomen van 5 cm kleiner en daarna nog extra eraf gesneden, maar door het afsmeren en bekleden wordt de hoek minder scherp. Oh, nog een laatste vraag, zet jij de druk echt precies is het midden want ik heb hem nu meer daan de lage kant zodat ik daar minder afsnij. Misschien is dat het probleem wel geweest.

Het topsy snijden heb ik niet op gevoel gedaan, maar op centimeters. Taart op z'n kant en dan van 2 cm tot de andere kant van de taart tot 0 cm snijden. Dan krijg je bij alle taarten exact dezelfde hoek. 

Bedankt voor het meedenken. Vind het erg fijn dat je het gezegd hebt!

48

wat een BEAUTY!!!

zie (na het lezen hierboven) ook dat ie 'niet klopt' (wanneer je heel streng volgens de regels kijkt ;) ), maar deze heeft zo wel veel meer het idee van 'hellup, ik val!' en da's ook wel erg leuk :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

49

Mooie strakke taart  :thumb:

50

Wauw!
Mooie taart, ik houd van deze kleuren!
En wat een leuke naam een Wonky... afgeleid van Willy Wonka???
Ik ken m alleen als Topsy Turvy :)

Groetjes!!!