1

Onderwerp: Hoeveel tylose door fondant???

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort voor het eerst een bruidstaart met roosjes maken. Ik heb al eens eerder roosjes gemaakt van fondant maar dat waren vrij eenvoudige en dat ging eigenlijk wel prima. Nu wil ik ze gaan maken met de Rose cutters van FFM. Ik heb al het een en ander gelezen over flowerpaste en mexican paste maar daar heb ik de ingedienten niet voor en ik vind het ook een heisa. Ik heb wel tylose (Jem Petal powder) liggen maar ik kan nergens op het forum of op het potje vinden hoeveel ik moet gebruiken.

Dus: Hoeveel tylose moet ik gebruiken op bijvoorbeeld 250 gram fondant???

Ik heb Bakels fondant liggen en die droogt van zichzelf al wel een beetje in en word hard maar niet hard genoeg en ook niet snel genoeg hard waardoor ik de roos weer uit vorm druk als ik de volgende laag blaadjes aan ga brengen.

Heeft iemand tips om de roosjes mooi stevig te krijgen en in vorm?

Ik heb de how to's voor het maken van een roos ook al bekeken maar het lijkt op zo'n filmpje altijd zo veel makkelijker dan in het echt. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

2

Re: Hoeveel tylose door fondant???

1 tl tylose op 250gr fondant :Y , dan zijn de roosjes alleen niet meer lekker om op te eten :nooo

verder: oefenen, oefenen, oefenen :Y  ;)

enneuh, paste maken is echt niet moeilijk hoor

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Maar kun je gumpast/flowerpaste of Mexican paste wel eten dan?

Gebruiken jullie tylose in de bloemen dan of kun je dat niet eten dan?

4

Het is ook handig, om je roosjes op te bouwen om een kegeltje, als je dit kegeltje al een aantal dagen van te voren maakt is het mooi hard. Dan duw je je roosje ook niet meer zo snel uit z'n vorm.

Ja, bloemen van gumpaste zijn in principe eetbaar.. maar lekker is het niet  :lol:  En dat geld ook voor fondant met tylose..  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Kortom, ik kan beter gewoon roosjes maken van fondant en het stapsgewijs opbouwen zodat ik ze niet indeuk. Dan ga ik vanavond maar beginnen met de kegeltjes.  :s  Ik ben misschien een beetje ongeduldig.  :o

6

ik zou er wel een klein beetje tylose door doen, zeker nu de luchtvochtigheid nog al hoog is.. maar gewoon niet al te veel, want fondant wordt toch wel hard (en dan eten mensen het toch ook niet meer)

gumpaste heeft als super groot voordeel dat je het heel dun uit kunt rollen, zo dat de blaadjes echter zijn.. fondant (ook met tylose) krijg je gewoon niet zo dun uitgerold, waardoor je rozeblaadjes dikker worden

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!