1

Onderwerp: Hoe word ik een goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson

Hallo, ik volg jullie sinds maart dit jaar en heb al heel wat gehad aan het forum! Ben sinds maart dan ook helemaal enthousiast en bak (vaak met mijn dochter India samen) graag een taartje of koekjes en cupcakes! Het leukste wat ik in jaaaaren heb gedaan, alleen uh... niet zo goed voor de lijn, wel herkenbaar denk ik  ;) FF een vraagje, wie kent dit boek en wat is jullie ervaring?
Zijn de recepten makkelijk te maken?
alvast bedankt, groetjes v.e. "goddelijke huisvrouw" in spe

Sweet addiction...

2

Re: Hoe word ik een goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson

Ik heb een aantal taarten van haar uit het boek 'feest' gemaakt. Ze zijn heerlijk! Vooral de chocoladeliefhebber zal zijn vingers erbij aflikken. Laat je niet van de wijs brengen door de ingredienten die bij ons minder bekend zijn: bijv bicarbonate of soda, creme of tartar (wijnsteenzuur). Dit kun je in ieder geval bij de toko krijgen.

Het zijn overigens niet allemaal taarten die je met marsepein of fondant kan bekleden.

Heb je wel eens op haar website gekeken? (ff googlen op haar naam, kan niet missen). Daar staan ook recepten op.

3

Bedankt voor de tip, zal es op haar site kijken.
ik weet dat je haar taarten nauwelijks decoreert maar het ging/gaat mij ook om goede recepten.
Hoewel decoreren natuurlijk het allerleukste is, daar is het mee begonnen voor de meesten toch?

Sweet addiction...

4 Laatst bewerkt door kaatjuh (13-07-2011 11:06)

hey,

Ik heb sinds kort het boek (besteld op internet, want in de winkel nergens te krijgen). Ik heb al een aantal dingen gemaakt en ze waren heerlijk. Vind het boek zeker een aanrader, veel lekkere dingen. Het is maar net wat je verwacht. Ze maakt meer recepten voor thuis en met vrienden. Als je echt recepten zoekt voor de verkoop van taarten ed zul je aan het boek weinig hebben. Ik vind haar met biscuit en cupcakes relatief gemakkelijk (te makkelijk) en met de decoraties ook. Daarvoor kom ik dan weer hier op de site. Maar als het gaat om lekkere smaakvolle cakes, gebak, koek en beslag (er staan echt de allbeste brownies ever! in haar boek) Dan moet je het boek echt hebben! Ik ben er blij mee. Het is heerlijk om te lezen en de meeste dingen die ze gebruikt komen vaker terug en zijn gewoon normaal te krijgen in de winkel.   Krijg altijd inspiratie als ik het boek weer aan het lezen ben. Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord. ps, het is wel handig om een setje met maatlepels te hebben als je dit boek gebruikt.

5

Laat ik na het lezen van je titel nu denken dat jij die goddelijke huisvrouw als Nigelle Lawson wil worden  :D

Christine.

6

Haal het boek gewoon bij de bibliotheek! Kan je lekker alles doorbladeren en als het je wat lijkt pas kopen.  ;)

7

Ik hen zelf het boek heerlijke recepten en niet moeilijk gewoon kopen echt een aanrader !!!
ben gek op internet maar er gaat niets boven een mooi kook boek !

8

Hoi Christine, nou eh... ik zou best die goddelijke huisvrouw willen worden zoals Nigella lawson  :Y  :D   Maar het ging me natuurlijk om de ervaringen betreffende het boek!
En meiden: Bedankt voor al jullie reacties, denk dat ik het toch maar es aanschaf... als kadootje voor de vakantie... of zo iets...

Sweet addiction...