1

Onderwerp: heeft iemand het recept Peggy Porschen chocolade cupcakes met frosting

Ik was gisteren bij Peggy Porschen's prachtige winkel en heb een chocolate cupcake gegeten en wil nu heel graag daar het recept van hebben.

Heeft iemand het recept van de chocolade cupcake met chocolade frosting? Die zou ik heel graag willen hebben.

bij voorbaat mijn hartelijke dank,

Monique

2

Re: heeft iemand het recept Peggy Porschen chocolade cupcakes met frosting

In "Hoe versier ik een lekker koekje" staat wel een recept voor chocoladecupcakes, maar ik weet niet of het dit is dat je bedoelt.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

@Liens, Weet ik niet, misschien dat die het zijn. Maar ik heb ook niet haar boek, dus als er iemand is die het wel heeft, graag het recept.

4 Laatst bewerkt door Liens (14-07-2011 14:19)

Ik zal het even voor je overtypen :)

Edit: ik zie net dat ze het basisrecept voor cake gebruikt voor de cupcakes, maar misschien heb je er toch iets aan dus hier komt het. Het is voor twee ronde 20cm vormen.

Nodig
400g zachte boter
400g suiker
8 medium eieren
400g zelfrijzend bakmeel

(voor chocoladecake vervang je 100g bakmeel door 100g cacaopoeder en voeg 100 gesmolten chocolade aan het botersuikermengsel toe)

Doe de boter met de suiker in een kom en klop tot een licht en luchtig mengsel. Klop de eieren in een andere kom en giet ze beetje bij beetje bij het botermengsel terwijl je de mixer op halve snelheid zet. Voeg de bloem toe als het mengsel begint te schiften. Laat de mixer op hoge snelheid draaien.

Vet je bakvorm in met wat boter en vul het met de mix. Bak ongeveer 20minuten in een voorverwarmde oven van 200°C.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

wow, super. Helemaal geweldig.

6

ik ga het vandaag proberen, BEDANKT.

maar nu mijn volgende 'request'.

heeft iemand ook het recept van de chocolade frosting die op de chocolade cupcakes zit? Die is zo ontzettend lekker.

7

misschien heb je hier wat aan (alleen even www er voor zetten)
Deze link heb ik ook eens via het forum gevonden

mijnalbum.nl/Album=HFBU7D3A

ga vandaag die choco cc ook maar even proberen mmmm

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8

mrij schreef:

misschien heb je hier wat aan (alleen even www er voor zetten)
Deze link heb ik ook eens via het forum gevonden

mijnalbum.nl/Album=HFBU7D3A

ga vandaag die choco cc ook maar even proberen mmmm

SUPER!!! Bedankt