26

Re: De nacht doorgebracht met een ivoren bruidstaart...

Mentje schreef:
Miss Pebble schreef:
Taartjevan10tje schreef:

Bij mij kwam het door de aardbeien die ik vers in plakjes gesneden tussen 2 vulling in had gelegd. Vormden een prachtige glijbaan voor mijn vullingen, waardoor ik met decoreren een glibbertaart had, vreselijk gek werd ik ervan :mad:

Daar heb ik iets op gevonden: ik maak een dijkje van 1:1 bc, daarbinnen een dun laagje vulling (bij mij altijd bavarois), daarin de plakjes aardbei of ander fruit, verder opvullen met bavarois.
Et voila, nooit meer glijdende taartlagen gehad!

Maar Miss Pebble, om even op jouw oplossing terug te komen; wat ik niet begrijp; als de chocovulling smelt als er plakjes aardbei op liggen, waarom zou de chocolaag dan niet ook smelten als ik deze onder en boven de aardbeien doe? Of begrijp ik het verkeerd?

Het onderste laagje is maar heel dun, meer om een beetje te voorkomen dat de biscuit doorweekt wordt door het fruit. En de hele vulling zit binnenin het dijkje van 1:1 botercreme, waardoor het eigenlijk niet meer kan schuiven. Als je de taart aansnijdt heb je wel kans dat de punten niet mooi op de bordjes komen...

Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat het met bavarois een stuk beter gaat dan met botercreme, want vet&vocht blijven elkaar natuurlijk afstoten!
Ik heb fruit ook wel eens door de bc-mix gedaan, maar dat vind ik ook geen succes: omdat niet alleen het fruit maar ook het afhangende vocht van het fruit dan door de creme zit krijg je (ik tenminste) al heel snel een soort schift-effect. Is niet echt geschift natuurlijk, maar lijkt er wel op en dat serveer ik dan eigenlijk liever niet...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

27

Het onderste laagje is maar heel dun, meer om een beetje te voorkomen dat de biscuit doorweekt wordt door het fruit. En de hele vulling zit binnenin het dijkje van 1:1 botercreme, waardoor het eigenlijk niet meer kan schuiven. Als je de taart aansnijdt heb je wel kans dat de punten niet mooi op de bordjes komen...

Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat het met bavarois een stuk beter gaat dan met botercreme, want vet&vocht blijven elkaar natuurlijk afstoten!
Ik heb fruit ook wel eens door de bc-mix gedaan, maar dat vind ik ook geen succes: omdat niet alleen het fruit maar ook het afhangende vocht van het fruit dan door de creme zit krijg je (ik tenminste) al heel snel een soort schift-effect. Is niet echt geschift natuurlijk, maar lijkt er wel op en dat serveer ik dan eigenlijk liever niet...

Superbedankt voor de duidelijke uitleg!! Ik gebruik tot nu toe alleen nog maar bc-vullingen (geen mix, maar zelfgemaakt), omdat ik graag met (buiten de koelkast) houdbare vullingen wil werken. Ben gewoon nog een beetje bang om nieuwe dingen te proberen...held die ik ben :rolleyes:  :lol:

Trouwens...even volledig off-topic; heb me vanmiddag opgegeven voor de workshop pioennroos bij jou (samen met een collega)! Heb er zooo'n zin in!!  :Y

Tot in augustus dus!

hij is mooi geworden hoor

cake my day

29

Errug mooi!  :Y  Hihi.... ik heb dat soort nachtelijke toestanden ook wel eens... *oeps*

30

Mentje schreef:

Trouwens...even volledig off-topic; heb me vanmiddag opgegeven voor de workshop pioennroos bij jou (samen met een collega)! Heb er zooo'n zin in!!  :Y

Tot in augustus dus!

Ah, it's you :)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

31

Miss Pebble schreef:
Mentje schreef:

Tot in augustus dus!

Ah, it's you :)

:Y Yep, it's me!  :lol:

32

Niets te zien van alle ellende hoor, gewoon een heel mooie taart.

33

Ha maedje,
toch effe un reactie van mich: ondanks alles.....keisjoon taart!!
Op noa de pioenroos!

34

Applaus voor je taart en ook voor je doorzettingsvermogen  :thumb:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

35

nou met zo'n taart is het niet zo heel erg om een nachtje mee door te brengen, hij is erg mooi geworden!
Enne...bij mij ook een erg herkenbaar probleem die planning  :o

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

36

Tjeetje een hele nacht maar hij is wel mooi geworden :Y

37

Ik vind hem prachtig Mandy! Dikke kus

Het resuultaat, mag er zijn na zo'n verhaal. :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

39

Kan inderdaad ALTIJD gebeuren en gebeurt tot nu toe dus ook ALTIJD!! En iedere keer ben ik er weer van overtuigd dat ik het de volgende keer anders aan ga pakken, want, (zo kan ik mezelf nog wel een aantal jaren voor de gek houden!  :lol: ) ik ben tenslotte nog maar een beginneling en moet het plannen gewoon nog leren...maar vrees gewoon dat ik hierin erg hardleers ben!  :lol:  Maar, over 2 weken mag ik 2 stapels maken in het weekend en dan ga ik het gewoon nòg eens proberen anders aan te pakken!  O-)

Mooie taart, ondanks de stress!
Wellicht is t n idee om de biscuits al eerder te bakken en in te vriezen? En dat kan ook met botercreme! Mits je plek in je vriezer hebt natuurlijk...

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

40

hij schittert zo mooi.  heb je hem gedust ofzo?

En de bolletjes, zijn die gespoten of heb je balletjes gedraaid of uit malletjes gehaald?

erg mooi de taart!

41

Heel mooi en net als de post hierboven ben ik benieuwd naar de rand met bolletjes  O-)

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

42

Wendyke schreef:

Kan inderdaad ALTIJD gebeuren en gebeurt tot nu toe dus ook ALTIJD!! En iedere keer ben ik er weer van overtuigd dat ik het de volgende keer anders aan ga pakken, want, (zo kan ik mezelf nog wel een aantal jaren voor de gek houden!  :lol: ) ik ben tenslotte nog maar een beginneling en moet het plannen gewoon nog leren...maar vrees gewoon dat ik hierin erg hardleers ben!  :lol:  Maar, over 2 weken mag ik 2 stapels maken in het weekend en dan ga ik het gewoon nòg eens proberen anders aan te pakken!  O-)

Mooie taart, ondanks de stress!
Wellicht is t n idee om de biscuits al eerder te bakken en in te vriezen? En dat kan ook met botercreme! Mits je plek in je vriezer hebt natuurlijk...

Bedankt voor het compliment èn de tip! Ik ben gewoon nog een beetje huiverig als het gaat om invriezen, omdat ik bang ben dat de biscuits dan droger worden en de botercrème anders gaat smaken...en in plaats van dat een keer zelf uit te proberen en te proeven, blijf ik dus nog gewoon een tijdje aanmodderen... :o Tja...eigenwijs is ook wijs, toch?  :lol:   O-)

43 Laatst bewerkt door Mentje (15-07-2011 22:03)

Iedereen superbedankt voor alle reacties! Ben er weer helemaal blij mee!!  :Y

44

kaatjuh schreef:

hij schittert zo mooi.  heb je hem gedust ofzo?

En de bolletjes, zijn die gespoten of heb je balletjes gedraaid of uit malletjes gehaald?

erg mooi de taart!

Ik heb de bloemen inderdaad gedust met goudglans en parelglans en de bolletjes heb ik gewoon gedraaid en daarna gedust met parelglans.
Fijn om te horen dat je het mooi vindt!