Re: De nacht doorgebracht met een ivoren bruidstaart...
Miss Pebble schreef:Taartjevan10tje schreef:Bij mij kwam het door de aardbeien die ik vers in plakjes gesneden tussen 2 vulling in had gelegd. Vormden een prachtige glijbaan voor mijn vullingen, waardoor ik met decoreren een glibbertaart had, vreselijk gek werd ik ervan
Daar heb ik iets op gevonden: ik maak een dijkje van 1:1 bc, daarbinnen een dun laagje vulling (bij mij altijd bavarois), daarin de plakjes aardbei of ander fruit, verder opvullen met bavarois.
Et voila, nooit meer glijdende taartlagen gehad!Maar Miss Pebble, om even op jouw oplossing terug te komen; wat ik niet begrijp; als de chocovulling smelt als er plakjes aardbei op liggen, waarom zou de chocolaag dan niet ook smelten als ik deze onder en boven de aardbeien doe? Of begrijp ik het verkeerd?
Het onderste laagje is maar heel dun, meer om een beetje te voorkomen dat de biscuit doorweekt wordt door het fruit. En de hele vulling zit binnenin het dijkje van 1:1 botercreme, waardoor het eigenlijk niet meer kan schuiven. Als je de taart aansnijdt heb je wel kans dat de punten niet mooi op de bordjes komen...
Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat het met bavarois een stuk beter gaat dan met botercreme, want vet&vocht blijven elkaar natuurlijk afstoten!
Ik heb fruit ook wel eens door de bc-mix gedaan, maar dat vind ik ook geen succes: omdat niet alleen het fruit maar ook het afhangende vocht van het fruit dan door de creme zit krijg je (ik tenminste) al heel snel een soort schift-effect. Is niet echt geschift natuurlijk, maar lijkt er wel op en dat serveer ik dan eigenlijk liever niet...