Onderwerp: taart bewaren, hoe zit het nou echt?
Hallo allemaal,
Ik heb een brandende vraag waar ik ook na zoeken op de site geen duidelijk en eenduidig antwoord op kan vinden.
Misschien kunnen jullie duidelijkheid geven....
Ik heb gisteravond een biscuit gebakken en gevuld met vlaaivulling aardbei en een aardbeienyoghurtmousse van de appie (hans en grietje oid, heel lekker en in de aanbieding deze week ) Daarna afgesmeerd met botercreme en bekleed met fondant. Mousse is overigens volgens de verpakking nog houdbaar tot 25-7.
Taart is voor mijn moeder, is gisteren geopereerd en zou vandaag naar huis gaan. Helaas zijn er complicaties en is ze te beroerd om naar huis te gaan. Nu wordt het morgen en zit ik met een taart......
Mijn vragen:
- Hoe lang is de taart houdbaar in de koelkast? Heb de koelkast zachter gezet en taart staat bovenin. Staat nu onafgedekt, maar ga zo ff een taartdoos kopen. Fondant gaat tot nu toe helemaal goed in de koeling. Moet in de koeling, want heb geen andere koele plek. Iedereen lijkt wat anders te zeggen, sommigen zeggen zelfs een week? Hoe lang kan hij nou echt? Ik zou denken een dag of 3?
-Kan ik morgen het overgebleven deel nog invriezen? Of moet dat meteen als hij supervers is? Hoe vriezen jullie in ivm folie en fondant dat niet helemaal goed gaat....?
-Hoe ontdooien jullie de taart en hoe lang duurt dat?
Ik hoop dat jullie het me kunnen vertellen.
Bedankt alvast,
Groetjes Karin