Onderwerp: De nacht doorgebracht met een ivoren bruidstaart...
Hallo,
Leuk dat je hier een kijkje komt nemen! Bereid je voor op een heel verhaal...of negeer het gewoon en kijk meteen naar de foto's!
Was gevraagd om voor gisteren een bruidstaart te maken in ivoorkleur. Het bruidspaar vond stroken met een patroontje wel leuk en die zou ik op de onderste en bovenste taart maken en op de middelste taart wilden ze wel graag boogjes...maar...het was ook prima als ik ze zou verrassen en iets zou veranderen...en dus heb ik dat een beetje gedaan...
Mijn plan was om zaterdag al de biscuits te bakken en de vulling te maken, zodat ik de hele zondag zou hebben voor het bekleden en decoreren...maar aangezien ik een held ben in plannen en vooruit werken...ahum...
Misschien de volgende keer...
Nou ja, hoe dan ook; uiteindelijk had ik zaterdag één biscuit gebakken...
En natuurlijk ging er zondag vanalles mis...per ongeluk v
veel te veel ivoor kleurstof gebruikt, met als resultaat 4,5 kilo bijna oranje fondant
... En dus weer opnieuw kleuren en kneden... Bij het vullen werd de vulling steeds zachter en bij de tweede laag begon deze enorm te schuiven en droop de eerste laag vulling er gewoon weer uit
... Nog nooit eerder gehad en snap er nog steeds niks van, maar goed...uiteindelijk was ik pas om 21.30 uur zover dat ik kon gaan beginnen met bekleden!
Het is een heeele lange nacht geworden, maarrr...om 08.00 uur was ik klaar!! Hij is niet zo strak geworden als ik zou willen, maar gezien de omstandigheden ben ik toch best tevreden... En belangrijker; het bruidspaar was tevreden!
Gevuld met witte chocoladecrème met verse aardbeien en aardbeiencrème.
En hier dan eindelijk het resultaat:
En nog een close-upje...
Ben heel benieuwd hoe jullie 'm vinden!
In ieder geval excuses voor het veel te lange verhaal en bedankt voor het kijken!
Zoete groet,
Mandy

) ik ben tenslotte nog maar een beginneling en moet het plannen gewoon nog leren...maar vrees gewoon dat ik hierin erg hardleers ben!