1

Onderwerp: De nacht doorgebracht met een ivoren bruidstaart...

Hallo,  :)

Leuk dat je hier een kijkje komt nemen! Bereid je voor op een heel verhaal...of negeer het gewoon en kijk meteen naar de foto's!  ;)
Was gevraagd om voor gisteren een bruidstaart te maken in ivoorkleur. Het bruidspaar vond stroken met een patroontje wel leuk en die zou ik op de onderste en bovenste taart maken en op de middelste taart wilden ze wel graag boogjes...maar...het was ook prima als ik ze zou verrassen en iets zou veranderen...en dus heb ik dat een beetje gedaan... :D
Mijn plan was om zaterdag al de biscuits te bakken en de vulling te maken, zodat ik de hele zondag zou hebben voor het bekleden en decoreren...maar aangezien ik een held ben in plannen en vooruit werken...ahum... O-) Misschien de volgende keer... :D  Nou ja, hoe dan ook; uiteindelijk had ik zaterdag één biscuit gebakken... :rolleyes: En natuurlijk ging er zondag vanalles mis...per ongeluk v :rolleyes: veel te veel ivoor kleurstof gebruikt, met als resultaat 4,5 kilo bijna oranje fondant  :s ... En dus weer opnieuw kleuren en kneden... Bij het vullen werd de vulling steeds zachter en bij de tweede laag begon deze enorm te schuiven en droop de eerste laag vulling er gewoon weer uit  :( ... Nog nooit eerder gehad en snap er nog steeds niks van, maar goed...uiteindelijk was ik pas om 21.30 uur zover dat ik kon gaan beginnen met bekleden!  :thumb:   :nooo
Het is een heeele lange nacht geworden, maarrr...om 08.00 uur was ik klaar!! Hij is niet zo strak geworden als ik zou willen, maar gezien de omstandigheden ben ik toch best tevreden... En belangrijker; het bruidspaar was tevreden!

Gevuld met witte chocoladecrème met verse aardbeien en aardbeiencrème.

En hier dan eindelijk het resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MU8ESSRX.jpg

En nog een close-upje...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFTFZYDZ.jpg

Ben heel benieuwd hoe jullie 'm vinden!

In ieder geval excuses voor het veel te lange verhaal en bedankt voor het kijken!

Zoete groet,
Mandy

Re: De nacht doorgebracht met een ivoren bruidstaart...

Jeetje wat een gedoe! Ik vind m prachtig!

3

Pfff... wat een toestand... maar ik vind 'm prachtig !!

Ik vind hem super mooi!!
Maar die frustratie doet een mens ook niet goed.
:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Bakken is mijn passie!!!

5

wat een nacht pfff.
Maar ik vind hem echt schitterend :thumb:
petje af :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

En toen iedereen opstond,mocht jij naar bed toe,hahaha. :s
Ik heb het zelfde probleem gehad deze week.
Mijn oudste zoon ging zaterdag op scoutingkamp.
Dus mocht mama vrijdag iets lekkers bakken om mee te nemen. :Y
Ik dacht:ik maak voor de jongens een glaasje bier en voor de meisjes een bloempotje. :thumb:
Ik dus vol goede moed naar de Action om stapelbekers te kopen.
Thuis gekomen meteen gevuld met deeg.
In de oven gedaan en gewacht tot ze klaar waren.(wat gaat de tijd dan langzaam he? hahaha)
Daarna de bekers gestort en toen bleek dat de cc er niet mooi uitkwamen.
Er zat helemaal geen vorm in. :grr:
Gelukkig had ik eerder die week de bloempot vormpjes bij de Xenos gekocht.
Dus toen die maar gebruikt.
Waren natuurlijk wel een stuk kleiner,maar ja...
Uiteindelijk kon ik alles om 11 uur 's avonds gaan decoreren.
En voor ik het wist was het 3 uur 's nachts voordat ik klaar was.
En 's morgen liep ik op mn oogleden,hahaha.
Maar voor je kinderen heb je alles over zeggen ze.
Dat blijkt wel weer!! :D
Maar  ik moet zeggen dat het echt een supermooie taart geworden is,hoor.
Knap gedaan!!!

groetjes yvon

7

Ik vind het een schitterende taart, niets te zien van het doorwerken 's nachts.
Op de foto zie ik niet de ivoorkleur terug, lijkt juist prachtig wit.

hij is mooi hoor
en die bloem is prachtig maar die bloem is ook mijn favo om te maken

wow super mooi en zooo strak !!!
Mag ik vragen welk merk pannen je
hebt gebruikt ? Ze zijn zo mooi hoog en
de randen zo mooi strak ! Gebruik je
de edge smoothers hiervoor ?
Dank je Debbie

www.sweettableshop.com
Hipperdepip Taartshop gaat samen met Sweet Table Shop  flinke uitverkoop taartspullen in de webshop !

Na een lange nacht een geweldig resultaat :thumb:  :thumb:

11

heel erg mooi!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

12

het eind resultaat mag er zijn... maar ik herken je verhaal :o

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

13

Hij is echt mooi gewoden.  :thumb:
En dat plannen uitlopen, kan altijd gebeuren. Ik heb voor mijn laatste taart alles netjes gepland, en gelukkig ben ik toch wat eerder begonnen en was pas klaar 1 uur voordat visite kwam (was voor mijn dochter d'r verjaardag).

14

Jemig! Tot 8 uur smorgens...pfff ik zou het niet eens kunnen al zou ik moeten  :D
Maarrrr het resultaat mag er wezen hoor?? prachtig!
Had je het fondant niet kunnen spuiten in een ivoor kleur?? Wat gebruik jij dan om door het fondant te mengen?? Dat heb ik nog nooit gedaan maar ben wel heel benieuwd.

Toppie gedaan hoor?

15

Fijn hè, zo'n hobby  ;) . Balen dat juist op zo'n moment alles fout loopt, maar het resultaat mag er zeker zijn!  :thumb:

16

Wat een prachtig en superstrak eindresultaat na zo'n gigantisch lange nacht !

Groetjes, Conny

17

Heeeel herkenbaar!!  :D

Maar 't is een mooie taart geworden hoor! Leuke 'knoopjes' bij de boogjes, welke zijn dat?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

... Bij het vullen werd de vulling steeds zachter en bij de tweede laag begon deze enorm te schuiven en droop de eerste laag vulling er gewoon weer uit  :( ... Nog nooit eerder gehad en snap er nog steeds niks van, maar goed...

Oh vreselijk he als dat gebeurt!

Bij mij kwam het door de aardbeien die ik vers in plakjes gesneden tussen 2 vulling in had gelegd. Vormden een prachtige glijbaan voor mijn vullingen, waardoor ik met decoreren een glibbertaart had, vreselijk gek werd ik ervan :mad:

Ik gebruik dus voortaan grove stukjes vers fruit in mijn vulling en nooooit meer plakjes!!!!

IIG een super mooie taart!!!! Vind hem mooi strak, en ook je bloemen erg mooi. HOe heb je die zo mooi gekregen als je maar 1 nacht had om te laten drogen?
Of had je ze al eerder klaar?

Groetjes

19

Taartjevan10tje schreef:

Bij mij kwam het door de aardbeien die ik vers in plakjes gesneden tussen 2 vulling in had gelegd. Vormden een prachtige glijbaan voor mijn vullingen, waardoor ik met decoreren een glibbertaart had, vreselijk gek werd ik ervan :mad:

Daar heb ik iets op gevonden: ik maak een dijkje van 1:1 bc, daarbinnen een dun laagje vulling (bij mij altijd bavarois), daarin de plakjes aardbei of ander fruit, verder opvullen met bavarois.
Et voila, nooit meer glijdende taartlagen gehad!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

20

Poe poe :s
Dat is een hele lange nacht geweest voor je.
Gelukkig is het resultaat prachtig :thumb:

21

Bedankt voor jullie lieve complimenten en meelevende woorden!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo gestructureerd te werk gaat en zo'n goeie strakke planning heeft!  :+

mirche schreef:

Hij is echt mooi gewoden.  :thumb:
En dat plannen uitlopen, kan altijd gebeuren. Ik heb voor mijn laatste taart alles netjes gepland, en gelukkig ben ik toch wat eerder begonnen en was pas klaar 1 uur voordat visite kwam (was voor mijn dochter d'r verjaardag).

Kan inderdaad ALTIJD gebeuren en gebeurt tot nu toe dus ook ALTIJD!! En iedere keer ben ik er weer van overtuigd dat ik het de volgende keer anders aan ga pakken, want, (zo kan ik mezelf nog wel een aantal jaren voor de gek houden!  :lol: ) ik ben tenslotte nog maar een beginneling en moet het plannen gewoon nog leren...maar vrees gewoon dat ik hierin erg hardleers ben!  :lol:  Maar, over 2 weken mag ik 2 stapels maken in het weekend en dan ga ik het gewoon nòg eens proberen anders aan te pakken!  O-)

22

HIPPERDEPIP TAART schreef:

wow super mooi en zooo strak !!!
Mag ik vragen welk merk pannen je
hebt gebruikt ? Ze zijn zo mooi hoog en
de randen zo mooi strak ! Gebruik je
de edge smoothers hiervoor ?
Dank je Debbie

Tuurlijk mag je dat vragen! Het zijn gewoon de PME pannen, 7,5cm hoog, maar dan met wat extra biscuitmix!  ;)

Wat de randen betreft; dat komt volgens mij bij mij (da's een boel "ij" achter elkaar, haha!) vooral door het afsmeren. Ik heb de edge smoother wel, maar kan er nog niet zo goed mee overweg!

23

Miss Pebble schreef:

Heeeel herkenbaar!!  :D

Maar 't is een mooie taart geworden hoor! Leuke 'knoopjes' bij de boogjes, welke zijn dat?

Hmm...het geeft natuurlijk niet veel hoop als het zelfs voor zo'n doorgewinterde taartenkunstenares als jij nog herkenbaar is!!   :+  :lol:   En het wordt moeilijker om mezelf voor de gek te houden met het excuus dat ik nog maar beginneling ben! :lol:

Die 'knoopjes' zijn inderdaad knoopjes! Ze zijn van de FI Button set!  :Y

24

Miss Pebble schreef:
Taartjevan10tje schreef:

Daar heb ik iets op gevonden: ik maak een dijkje van 1:1 bc, daarbinnen een dun laagje vulling (bij mij altijd bavarois), daarin de plakjes aardbei of ander fruit, verder opvullen met bavarois.
Et voila, nooit meer glijdende taartlagen gehad!

Dank jullie voor het delen!! Ik heb inderdaad ook plakjes aardbei op mijn onderste witte chocolaag gelegd!! Maar had dit al 2x eerder zonder problemen gedaan, zelfs met warmer weer...maar waarschijnlijk (en vooral ook hopelijk!) zijn dan toch de aardbeien de oorzaak van het "smelten"en schuiven geweest.
De chococrème maak ik volgens een recept van hier met boter, poedersuiker en vanille-extract en was al bang dat het misschien door het vocht van het extract zou zijn...

Maar Miss Pebbles, om even op jouw oplossing terug te komen; wat ik niet begrijp; als de chocovulling smelt als er plakjes aardbei op liggen, waarom zou de chocolaag dan niet ook smelten als ik deze onder en boven de aardbeien doe? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik ga beide oplossingen in ieder geval zeker uitproberen! Bedankt dus nogmaals!

25

Nou, hij is mooi geworden hoor! Super leuke bloemen! En leuke parels!  ;)  :lol: