Onderwerp: Mijn eerste echte taarten!
Zo, toch maar een topic openen!
Volgende week zijn mijn vriend en ik jarig, en ik ga dan 2 verjaardagstaarten maken: 1 voor hem, 1 voor mij. Hij lust namelijk geen chocolade, en ik ben er dol op, dus doen we het maar zo!
Voor mijn vriend wilde ik een vierkante taart maken met een caramelvulling, en een whiskey-room vulling. Dan blauw fondant en een grote lussenstrik erop.
Voor mijn taart wordt het witte chocolademoussevulling en frambozenvulling, met roze fondant en met bloemetjes.
Maar, ik heb nog wel een paar vraagjes! Want taart bakken en vullen kan ik wel, maar decoreren heb ik nog niet vaak gedaan (nog maar 2x eerder).
In de howto van de lussenstrik staat dat je tylose moet gebruiken bij je fondant. Dus ik heb braaf tylose besteld. Maar hoe werkt dat precies? Kneed je dat erdoor? En wordt het dan heel snel hard of valt dat mee (moet ik snel werken of niet?)
En voordat je aan de 2e rij lussen begint, moet de onderste rij dan nog wat drogen/hard worden of kun je meteen verder knutselen?
En ik heb ook zo'n rolmat met een patroontje erop besteld, zodat het fondant een patroontje heeft. Moet ik dan eerst crisco op het fondant smeren zodat het matje niet blijft plakken of hoeft dat niet?
Voor de bloemetjes heb ik stekertjes besteld, want met die lussenstrik ga ik het al moeilijk genoeg krijgen denk ik!
Verder nog tips voor deze taartjes? Of op- en aanmerkingen?
Ik wil het wel graag goed doen, want er komt veel visite!