1 Laatst bewerkt door sweetheart88 (07-07-2011 20:28)

Onderwerp: [Feedback] "Mega taart"

Een tijdje terug (toen ik echt nog een beginner was, wat ik nu overigens ook nog ben ;) ) kreeg ik een mail of ik een taart wilde maken voor 50 personen, voor veel hier misschien niet zo "mega" maar voor mij wel!
Ik kreeg een mail met voorbeelden en de wensen helemaal op geschreven! En ik voelde me toch best vereerd dat ik de taart mag maken (aangezien de mensen ruim 3 kwartier verderop wonen en ik ze niet ken! En ik ben tenslotte nog maar een beginner)

Het bakken was een drama, ik opende een nieuwe funcakes mix verpakking en de ene naar de ander mislukte (niet hoog genoeg etc ) terwijl ik niks anders deed dan anders (zie topic bij bakken ) maar goed uiteindelijk is het gelukt. Al heb ik de 30 cm niet strak gekregen :( Iemand een tip ?

Gevuld met (hoe saai daar vragen ze bij mij bijna allemaal om  :x )
Banketbakkersroom een aardbeienjam

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/07/1310048029-980.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/07/1310048503-860.jpg

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/07/1310048139-640.jpg

Zou ik nog iets toe moeten voegen ? Of vinden jullie hem af ?
EN kan iemand mij DE tip geven voor het kusseneffect ik blijf er ondanks de diamond cutter erg mee stoeien en op de een of andere manier is hij niet altijd overal even netjes :(

Verder was de strik erg hard (heb hem 2,5 dag laten drogen ) maar hij lijkt toch wat in te gaan zakken! Heb ik hem nog langer moeten laten drogen ? HIj is trouwens helemaal van fondant! Volgende keer misschien toch tylose ?

2

Re: [Feedback] "Mega taart"

Hallo,

Mooie taart hoor!
Staat de strik mee in de koelkast.....daar zou ik namelijk niet voor kiezen. Zeker niet zonder tylose.
Ik zou de ijzerdraadjes om een pen draaien zodat je mooie strakke lijntjes hebt, of ze gewoon recht houden, maar dat is persoonlijk.

Misschien kan je nog iets met de bloemetjes op het onderste naamschildje....

De tip voor de diamond cutter heb ik niet, deze staat namelijk nog op mijn verlanglijstje.

Suc6

3

Toch leuk te zien dat die drama taarten uiteindelijk allemaal toch wel erg mooi geworden zijn  :think:
We zijn dus beter dan we denken want zelfs van een drama wordt er iets moois gemaakt  :thumb:

Yup de strik staat mee in de koelkast :(
Volgende keer dus maar niet meer doen!!

Hopelijk gaat hij dan niet nog verder inzakken  :x

5

Leuk gedaan hoor!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Zo hee, dat is wel gaaf als je zo'n opdracht krijgt van mensen die je niet kent! :) En ze zullen vast tevreden zijn, leuke taart!

7

Knap gedaan zeg !!

Groetjes, Conny

Klant heeft hem opgehaald en was erg tevreden :) (hopelijk zijn vriendin ook die hem heeft besteld ;) )
Hij moest alleen nu nog wel 40 minuten terug rijden, hopelijk overleefd de taart dat! Heb gezegd dat hij de airco aan moest zetten en bij aankomst direct in de koelkast!

9

Mooie taart!
Ik zou idd altijd tylose gebruiken voor zo'n strik  ;)

Groetjes Cotie.

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

10

Nog een mail gehad van de klant dat hij goed in de smaak is gevallen en iedereen erg enthousiast was  :D

Heeft iemand nog een goede tip voor het kusseneffect met oatch cutter of gewoon veel oefenen?

11

Leuke taart :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Heb je je mix toevallig bij de makro gekocht? Ik las hier ergens op het forum dat er een foute lading tussen de makro mixen zat waardoor alle kapsels mislukken.

Ik vind het trouwens een mooie taart hoor, leuk die verschillende kleuren roze door elkaar en mooie strik!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

13

leuk gedaan! Ik zou wel de taarten op dezelfde hoogte snijden. Tip voor strak krijgen van een taart: afsmeren met 1:1 botercreme (roomboter:suikerbakkerspoeder). Afsmeren, in de koelkast, desnoods nog een x afsmeren, nog een x in de koelkast en dan met een warm mes gladstrijken. De koelkast weer in tot je je marsepein of fondant hebt uitgerold... Je kunt aan de 1:1 botercreme ook een smaak toevoegen... Succes!

14

Ik heb gewoon de botercrème mix... Geen idee of dat 1:1 is ???

En dat topic over mislukte biscuits had ik geopend ;) En idd ik had ze bij de makro gekocht en er bleek een fout in te zitten!
Dat is ook de reden waarom ze niet gelijke hoogte zijn... DIt zijn namelijk verschillende biscuits op elkaar gestapeld (heb voor deze 3 taarten er uiteindelijk 5 moeten bakken :S )

15

Hoi Sweetheart88,

Ik heb dezelfde opdracht!!
Een bruidstaart voor 50 personen met als thema/bruidspaar Mc Queen en Sally van Cars.
Heb geen idee waar ik moet beginnen, hahaha.
Gelukkig heb ik nog ff, tot eind sept.

Heb je nog tips??

Groetjes Melanie

16 Laatst bewerkt door sweetheart88 (16-07-2011 10:19)

Ehumm tja wat voor tips zou je willen ?  :think:

Het enigste wat ik kan zeggen is: Niet stressen!! En ruim optijd beginnen met eventuele voorbereidingen (in mijn geval dus de strik etc en voor jou dan waarschijnlijk de cars etc )

Succes!