Onderwerp: Stapeltaart
iets is me niet helemaal duidelijk bij het maken van een stapeltaart.
Van de ene kant wil je dat ze aan elkaar vastplakken, zodat het gedoetje niet gaat schuiven, maar van de andere kant wil je wel dat de onderste taart nog een beetje toonbaar blijft als je taart erboven op is en je een laagje wilt zakken, zeg maar.
Ik ga dus op voor een 3 laags stapel, 35-25-15 cm.
Cakedrum 10mm onder de onderste (40cm doorsnede kiezen voor taart 35 cm?) en passende cakeboards van 4 mm onder de andere 2, deuvels erin (flink wat geloof ik).
Hoe zorg ik ervoor dat het toch stevig is, zonder dat ik de bovenkant beschadig/lostrek van de onderste en middelste laag?
Ik lees over 'vastplakken met icing' maar ook over 'bestrooien met poedersuiker', het een om te plakken, het ander juist om plakken te voorkomen...
Bouw ik de boel al thuis helemaal op en vervoer ik het geheel of kan ik dat beter op de locatie zelf doen? 1 grote deuvel erdoor prikken lijkt me erg lastig met boards van 4 mm dikte eerlijk gezegd en nou lukken dat ik op precies het goede plekje een gaatje kan maken (vind in nooooit meer terug vrees ik)
En haal je de deuvels eruit voor het aansnijden? Lijkt me wel, je kunt moeilijk de taarteters er zelf hun stokjes uit laten vissen, maar dat ziet er dan toch ook niet zo mooi meer uit? Of is dat een gevalletje 'jammer dan'?