1

Onderwerp: doe ik te veel in mijn taarten?

Graag jullie mening!

Als ik mijn taart vul dan doe ik een dun laagje bc mix, bonbon bloc mouse, delce de leuce. tweede laag het zelfde. afsmeren met bc mix

dit is gewoon een vb.
Doe ik te veel?
Mijn bc is ook nooit echt wit zo hoe ik wel eens hoor bij andere is deze wit! Kan je aan deze bc iedere smaak aan toe voegen?

2

Re: doe ik te veel in mijn taarten?

ik  ken de bc mix en de dulce leche niet, maar ik doe zelf idd alleen de bonbonbloc mouse.... lijkt mij best zwaar met dan ook nog marsepein/fondant erbij...

3

ik denk te zwaar, als ik t zo lees.
mijn 2e laag is vaak wat minder zwaar.

Have a Nice day!

4

ik doe hetzelfde als Machanda...mijn 2e laag is ook vaak wat minder zwaar.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5 Laatst bewerkt door monique63 (10-07-2011 07:47)

Ja , ik vind het idd ook wel een beetje veel van het goede . Het wordt zo wel érg machtig i.c.m je marsepein . Ik zou zeker 1 van de 3 weglaten , misschien zelf wel 2 dus b.v. 1 laag bc-mix , laag biscuit en dan  1 laag bonbloc-mousse .

Wat betreft je botercréme-mix ; de meningen hierover zijn verdeeld maar de algemene gedachte is dat je beter niet met botercréme-mix kunt afsmeren omdat daar water aan toegevoegd wordt . Dit KÁN ervoor zorgen dat je marsepein smelt .

De "witheid"van je bc heeft temaken met het merk / soort boter dat je gebruikt en hoelang je mixt . ( 10 minuten ) Hopelijk heb je hier iets aan.

Oja, je kunt idd allerlei smaakjes aan je bc toevoegen m.n. de Patidess-smaakjes zijn erg lekker !

Carpe Diem !

6

dank jullie.

Nu de vraag waar smeren jullie dan mee af 1-1 bc? Heb je dan niet altijd te veel in voorraad?
ik gebruik de ongezouten bc niet de duurste en niet de goedkoopste!

7

Ik smeer altijd af met 1:1 botercréme , doe er vaak een paar druppels , bij de vulling passende , smaakstof in . Heb vaak een 3 liter Curverbak vol botercréme in voorraad , blijft in de koeling héél lang goed hoor . Je zou het zelfs kunnen invriezen. Ik heb altijd de ( blauwe ) ruitjes roomboter .

Carpe Diem !

8

Sorry, maar wat is heel lang goed in de ijskast 1 mnd of zo en in de diepvries 3mnd?

En gebruiken jullie de bc mix dan niet altijd om mee te vullen?

9

Ik vul nooit met botercreme. Ook niet van de mix.
En ik smeer af met 1:1 Maar daarvan maak je net zo veel als je nodig hebt. Zelf doe ik meestal 1 pakje boter met een bus poedersuiker. En het blijft net zo lang goed in de koelkast als de houdbaarheid van je boter. Officieel dan. Ik denk dat het door de hoeveelheid suiker zelfs nog langer goed blijft, maar dat heb ik nooit geprobeerd.

En over je vulling combi: Als jij het lekker vindt met 3 smaakjes in een laag is het toch prima. Gewoon doen wat jij lekker vindt hoor.
bbbmousse en dulce de leche passen prima bij elkaar.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

kel schreef:

Sorry, maar wat is heel lang goed in de ijskast 1 mnd of zo en in de diepvries 3mnd?

En gebruiken jullie de bc mix dan niet altijd om mee te vullen?

Jahoor , in de koeling minstens een maand , zo niet langer . In de diepvries inderdaad zo'n 3 maanden. Zelf gebruik ik de bc-mix vrij weinig om te vullen , alhoewel het wel heel lekker is ! Ik duid het altijd aan als een créme , maar als mensen doorvragen en willen weten waar dat dan uit bestaat dan schrikt de boter ze altijd een beetje af . Men denkt dat ze pure boter zitten te eten....

Carpe Diem !

11

Thanks allemaal.
Ik ga nu maar minder in mijn taarten dun en afsmeren 1-1.
wellicht krijg ik zo de taarten ook strakker. Ik heb alleen altijd gedacht dat je met bc mix ook goed kon afsmeren, maar dit is dus overbodig.

Bedank