1 Laatst bewerkt door Petuut (06-07-2011 22:28)

Onderwerp: Wanneer beginnen?

Ik moet/mag/wil 23 juli een 'trouwtaart' maken. Trouwerij is al geweest, nu een feestje voor de thuisblijvers.
Ik moet nog even navragen voor hoeveel mensen het moet worden, maar hoeveel tijd van tevoren moet je aan zo'n project beginnen?
Ik zie hier creaties voorbij komen waar ik nog niet over durf te dromen, waar voor mijn gevoel weken werk in zit, maar dat kan haast niet, want dan is het niet vers meer..
Ik heb al een paar keer een met marsepein bekleed taartje gemaakt, cc met toef botercreme, maar veel verder kom ik nog niet. Zo'n taartje start ik op dag 1 op en maak ik af op dag 2, maar dan zit er ook geen druk achter.
Ik heb straks wat you tube filmpjes over ganache bekleden zitten kijken (tip via dit forum), maar zij heeft het regelmatig over 'in de vriezer zetten en morgen weer verder'.
Hoe pakken jullie dat aan?

Moet ik alleen nog even bedenken wat voor taart ik dan ga maken.
Bruid is Engels en houdt ABSOLUUT niet van de traditionele engelse fruitcake  (soort cake met krenten heb ik begrepen), maar omdat het een verrassing is, kan ik het ook niet echt navragen (plus dat ze nu op huwelijksreis zijn..).
Het moet wel een kleurig geheel worden... paars, blauw, geel, oranje, rood en groen.

2

Re: Wanneer beginnen?

Als ik een bruidstaart moet maken wil ik minimaal 2 weken van te voren alles weten. Zodat je dingen kunt bestellen en bloemetjes kunt maken etc. Het ontwerp heb je als het goed is al doorgesproken. Dan 2 dagen voor de trouwerij bak ik alle cake bodems en de dag voor de trouwdag bekleed ik de taart...

Succes

Fedor

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

3

Ontwerp? Welnee... zojuist een mail ontvangen of ik een taart wil maken of cc, met kleuren die op de trouwerij gebruikt zijn.

Morgen toch maar eens om de tafel met de opdrachtgever. Die mailde overigens foto's van 2 giga stapeltaarten (zonder kleuren) ter inspiratie... 5 lagen.. maar ik weet helemaal niet voor hoeveel mensen het moet worden.

4

Lijkt me verstandig  ;)

www.fedors.nl  Kijk eens rond op de website en plaats een reactie of meld je aan voor de nieuwsbrief.. Veel verstand van Airbrush...

5 Laatst bewerkt door Petuut (09-07-2011 15:09)

Aantal personen blijft onbekend.. Schiet lekker op nietwaar?
Maar we hebben gekozen om een 3 laags stapel te maken, wit/creme bekleden en kleuraccenten met bloemen te maken.
35/25/15 cm, vullen met champagnecreme en verse frambozen.

Vraagjes aan jullie:

- afsmeren ook met de champagnecreme?
- ik hou niet van champagne, dus vind het al gauw te wrang, kan het ook met een zoetere moscato d'asti? Is een zoete mousserende dessertwijn.
- bekleden met fondant, marsepein of mix ervan? of is (royal) icing ook een optie? Wat is het smaakverschil?
- moet ik voor de onderste taart (35 cm) een heating core gebruiken?
- voor hoeveel personen zouden we taart hebben met deze combinatie?
- tips voor de bloemen? Op de taart op de trouwerij hadden ze kaas gestapeld en daar echte bloemen tussen gestoken, geplukt uit de tuin. Ik ben niet zo'n kenner, maar er zat geel, paars, roze in. In elk geval ook lavendel, dat herkende ik nog net, hahaha.
(heb wel een plaatje van de taart, maar hem hier plaatsen lukt me niet)
- hoe werkt dat stapelen? Doe ik dat thuis of op lokatie?
- welke grootte cakedrum kan ik het beste als onderplaat aanhouden?  Groter dan het biscuit lijkt me