1

Onderwerp: cake pops NIET DUS

ik heb gisteren taart gemaakt maar 1 kapsel was helemaal ingezakt. MOOi kan ik pop cakes van maken dacht ik ..... NIET DUS.

Was mijn eerste poging cake pops. maar het werd een ramp ik heb alles weg kunnen gooien!!!!!  :grr:

heb de cake gekruimeld en gemengd met botercreme. balletjes gerold en in de koelkast gelegd.

Candy melts gesmolten in de magnetron op halve kracht eerst een minuut. en dan om de halve minuut kijken of het goed gesmolten is. tussen door goed door geroerd.

Daarna de candy melts gesmolten. en gekleurd met wilton.

de cake balletjes uit de koelkast gehaald. De stokjes in de candy melts gedoopt en in de cake balletjes gedaan. tot halverwege.

wou eerst het stokje erin doen en dan erin dopen maar het balletje bleef erin hangen en kreeg hem er niet uit getilt.

dus eerst maar alle stokjes erin gedaan misschien moest het drogen dacht ik.

na alle stokjes in de balletjes gedaan te hebben vol goede moed een tweede poging geprobeerd.
maar weer bleef het balletje in de candy melts liggen. en kreeg hem er toch echt met geen mogelijkheid uitgetild.  :grr:  :grr:  :grr:

hoe frustrerend. en dan ook nog een schoonmoeder die er naast gaat staan lukt het niet:S ow daar kan ik niet tegen. maar goed.

ik dacht misschien in de candy nog te grof moet het wat langer gesmolten worden. dus weer de melts in de magnetron. maar inplaats van dat het dunner werd werd het alleen maar dikker en steviger. tot dat het zo hard was dat het niet eens meer onder vloeibaar viel.

Dus alles weg kunnen gooien :S baal enorm :grr:  :grr: 

iemand een idee waardoor het komt?

wil heel graag cake pops maken maar niet als ik bij elke poging alles weg moet gooien:S

hoop dat iemand het weet.

2

Re: cake pops NIET DUS

Ik doe het niet meer met candy melts, maar met echte chocolade en witte chocolade kun je heel goed kleuren met kleurstof op oliebasis.

Candy melts moet je echt heel erg langzaam smelten in de magnetron en elke halve minuut doorkneden/roeren, maar echt heel mooi wordt het bij mij bijna nooit, of het moet direct nadat het uit de magnetron is zijn, maar dat is dan maar kort, dus ik doe het niet meer, er zijn meerdere topics over candy melts, moet je maar een lezen (zoekfunctie) Succes ermee!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

ow hahha ja ik baalde zo meteen een bericht geplaats hahaah moest het even kwijt denk ik zal is zoeken. bedankt in iedergeval. misschien dat chocola ook meer voor mij is dan. alleen dat is dan weer niet zo handig op warme dagen :S

4

Mijn ervaring met candymelts is ook niet supergoed. Bleef ook heel dik en duurde lang voordat het goed droogde. Je kunt altijd proberen met crisco de melts te verdunnen of gewone olie.

Ik gebruik tegenwoordig alleen callebaut chocolade, dit werkt echt prima (en smaakt ook echt superlekker!), en dit is idd te kleuren met speciale kleurstoffen op oliebasis.

Zelf leg ik de balletjes ook even 30-45 minuutjes in de vriezer (met stokje er al in) daarna pas dopen in de chocolade en bij mij vallen ze er nooit af !

Veel succes de volgende keer !

5

ik had de candymelts verdund met wat zonnebloemolie,werkt perfect!

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

6

Candy melts kan je prima verdunnen met cacao-boter of crisco.
Ik doe altijd eerst de stokjes in de ballen, hele mikmak in de vriezer en schep daarna met een jus-lepel de chocolade of candy-melts over de ballen, gaat prima  :Y

7

Balletjes in de vriezer doen desnoods avond van te voren .

Candy melts inderdaad smelten en dan crisco er door het liefst in een stenen siepkom die iets of wat warm blijft .

Succes drie x scheepsrecht  ;)

8

Voorzover ik kan terug vinden in je berichtje heb je de candymelts waarmee je het stokje in het balletje vast zet niet de kans gegeven om echt vast te gaan zitten.

Het moet echt gestold zijn om het balletje tijdens het dopen (niet draaien en/of roeren!!!! Alleen dopen) vast te laten zitten.

Verder de candymelts met niets anders verdunnen dan crisco, alle andere vetsoorten verstoort de stolbaarheid van de melts.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Ok, met al deze tips ga ik het ook nog een keer proberen.
Bij mij zijn ze ook al regelmatig mislukt.
Zal ze langer in de vriezer doen, is kijken of dat helpt..

.. Want taart kan altijd!!

10

ow ja in de vriezer is ook een goed idee. en crisco doe ik dat erbij voor of na de magnetron. en dan nog even een blonde vraag( maarja ik bak nog niet zo lang) als de cake pops of bijvoorbeeld de kapsels even in de vriezer zijn geweest. 45 min tot 1 uur. kunnen ze dan nog ingevroren erna? want ze zijn al in de vriezer geweest.

bedankt in iedergeval voor alle Tips.

11

Kunnen gewoon nog een keer in de vriezer  :Y

Kapsels van funcakes mix kunnen sowieso 2 x ingevroren worden  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

ow gaaf wist ik niet super handig die tips hier bedankt dan ook iedereen !

13

Net even je topic gelezen, voelde me vanmiddag net zo!
Ben ook super blij met alle tips!

14

ik heb het nog niet geprobeerd maar ga het zeker doen.

Het filmpje van Bakerella op http://www.youtube.com/watch?v=JpIifr0VOxY  is ook heel erg leerzaam.  :D

16

Wat overigens ook belangrijk is voor de canydmelts;
is dat het kleuren niet met elke voedingskleurstof kan!

Geloof dat dit met voedingskleurstof moet op basis van olie.
En die van wilton (het reguliere doosje) zijn dat niet! Dus wellicht dat het daarom ook niet lukte!

Zonder dalen kun je niet genieten van de pieken!