101

Re: Strak, strakker, Ganache!!

Prachtig zeg! Ik zit er elke keer aan te denken om ook maar eens met ganache af te smeren, maar het is er nog niet van gekomen. Maakt het nog uit welk merk chocolade en room je gebruikt?

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl

102

hij ziet er super uit!

en tja ze proberen gewoon hun geld terug te krijgen en wel de taart opeten.
ik vind het schande en ze hebben pech.

mijn nicht had een trouwtaart van 250 euro voor 40 man...
van een bakker. ze kreeg niet het ontwerp wat ze wou en de zijkant was er totaal afgevallen. dan mag je geld terug vragen. en zelfs toen kregen ze het niet vergoed.

Enthousiaste groet, Maxime

103

Ik lees dit vol verontwaardiging! Belachelijk. Je zult toch bijna zeggen dat er iets in hun huwelijk niet goed zit als de taart de bruiloft verpest..Echt belachelijk. Ik snap je wel dat je denkt het kleine taartje te maken om eraf te zijn maar ik ben het eens met de forummers, waarom willen ze nog een taartje van je als ze lelijk en vies zijn? ik vind het echt zeer vreemd!

104 Laatst bewerkt door Dian (08-07-2011 19:40)

Ik wil nog iets toevoegen over de ganache, ik heb laatste dat ook gemaakt met pure chocola en slagroom. Ik vond het eigenlijk niet lekker veel te puur! Maar ik had een recept van het forum, 250 ml slagroom en 250 gr puur. Dus je zou 1 op 3 moeten doen? wordt het dan niet nog puurder?

105

Ik zou half puur, half melk doen Dian. Zo heb je dat probleem niet...... ;)

106

Ik zou zeker geen taartje maken en inderdaad geen euro retour....
Laat ze maar komen maar ik betwijfel welke advocaat dit op zich gaat nemen. Want dit kunnen ze nooit winnen; zij moeten nl. bewijzen dat het niet de taart was die ze wilde. En zeker niet als je proeftaartjes hebt gemaakt. En de taart is wel op dus het bewijsmateriaal is ook weg....Het gaat ze alleen veel geld kosten....
Ik heb ook het idee dat ze wat terug willen vangen van een te dure bruiloft, te zielig voor woorden zeg...
Het is alleen jammer dat ze jouw plezier hiermee vergallen maar laat ze maar kletsen, het zijn prachtige taarten!

107

Nee heb idd besloten dat ze geen cent krijgen en ook geen taart...
Zoals ik begrepen heb, hebben ze heel zwart wit gezien geen poot om op te staan omdat ze de taart hebben opgegeten... Wil je geld terug als consument omdat t product niet goed is, moet je dit dmv het product kunnen aantonen...

Dus ik doe er even niet meer mee... tenzij ik een aangetekend brief van hun ga ontvangen,, dan ga ik weer in de stress schieten  O-)

@annekehill, Wat een enorm erg verhaal, je helpt iemand en dan zon reactie  :x  :x

@ Kwebbeltje, dat jij de taart opslaat, is voor mij toch wel t bewijs dat het een echt mooie taart is/was  :o

@dian, Verhouding van pure ganache is 1 op 2!

108

Joyce84 schreef:

Ah mooi, weet ik dat ook! Bij de recepten hier staat gewoon 250ml slagroom, 250 gram chocolade, niks over deze verhouding.... :s

Als ik je goed begrijp (het is vroeg en ik slaap slecht dus vraag t liever ;)) is het dan bijvoorbeeld 100ml slagroom en 200 gram pure choco? Of omgekeerd, omdat het anders nog 'puurder' wordt? :o  :s

109

annick67 schreef:
Joyce84 schreef:

Ah mooi, weet ik dat ook! Bij de recepten hier staat gewoon 250ml slagroom, 250 gram chocolade, niks over deze verhouding.... :s

Als ik je goed begrijp (het is vroeg en ik slaap slecht dus vraag t liever ;)) is het dan bijvoorbeeld 100ml slagroom en 200 gram pure choco? Of omgekeerd, omdat het anders nog 'puurder' wordt? :o  :s

Yep klopt, 100 slagroom met 200 pure chocola, en bij melk en wit is het 100 slagroom met 300 chocola (althans zo word t gebruikt in het filmpje van Michelle)

110

Joyce84 schreef:
annick67 schreef:
Joyce84 schreef:

Yep klopt, 100 slagroom met 200 pure chocola, en bij melk en wit is het 100 slagroom met 300 chocola (althans zo word t gebruikt in het filmpje van Michelle)

Die witte chocolade verhouding had ik in het recept op het forum gezien. Omdat daar staat 250ml slagroom en 250gram chocolade was ik aan het twijfelen..... :o

De witte chocolade heb ik vorig weekend uitgeprobeerd; erg lekker en perfect gelukt!  :9

111

annick67 schreef:
Joyce84 schreef:
annick67 schreef:

Die witte chocolade verhouding had ik in het recept op het forum gezien. Omdat daar staat 250ml slagroom en 250gram chocolade was ik aan het twijfelen..... :o

De witte chocolade heb ik vorig weekend uitgeprobeerd; erg lekker en perfect gelukt!  :9

ik had idd het recept van het forum gebruikt! ik zal de volgende keer het anders prober :) Dankjulliewel!

112

Dian schreef:
annick67 schreef:
Joyce84 schreef:

ik had idd het recept van het forum gebruikt! ik zal de volgende keer het anders prober :) Dankjulliewel!

Volgens mij kan je de 1:1 versie gebruiken om op te kloppen en te vullen en met de 1:2 versie kan ke afsmeren. Michelle vult ook met de 1:2 maar dat lijkt me heel heftig.

113

Prachtige taarten hoor!!Superstrak!! :thumb:  :thumb:

Ik gebruik 1:1 om met ganache te bekleden/overgieten.
De 1:2 verhouding om te vullen en af te smeren.

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

114 Laatst bewerkt door kaatjuh (15-07-2011 16:00)

Hey Joyce,

Nav je bericht van vandaag heb ik het bridezilla verhaal maar eens opgezocht.

Ik wil je even zeggen dat het een belachelijke mooie taart is, ziet er echt super uit. Het formaat bloemen lijkt me prima, nog kleiner en ze vallen in het niet.... Deze zijn ook al niet groot te noemen.

Mijn complimenten, ik hoop dat ik ook ooit jouw niveau ga halen.
Laat je niet kisten hoor, soms heb je gewoon van die mensen.... :mad:

115

hoe krijg je de ganache zo .....WIT?! Ik heb het ook eens geprobeerd, maar werd toch wat gelig... :s

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

116

Op deze taart heeft ze, als ik me niet vergis, afgesmeerd met ganache en bekleed met witte(!) fondant! Dát is het witte wat je ziet..... ;)

117

annick67 schreef:

Op deze taart heeft ze, als ik me niet vergis, afgesmeerd met ganache en bekleed met witte(!) fondant! Dát is het witte wat je ziet..... ;)

oeps, oh... :o ZO had ik het niet begrepen. Vond het al wel verdacht strak en wit... :D

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

118

Pfff vol ongeloof lees ik je verhaal! wat erg dit!
Laat je niet door deze mensen uit het veld slaan meis, je maakt zulke mooie taarten!!
en dan zit je nog echt heel erg laag aan de prijs vind ik hoor, ik had er veel meer voor gevraagd als ik op zo,n niveau zat als jij.

Laat maar komen die advocaat idd!

Geen cent en absoluut geen taart want jouw taarten zijn toch niet lekker!!????  :s  dus waarom vragen ze dan een nieuwe taart....

belachelijk!

Geniet van elke dag!!!!

119

Mijn oma zei het vroeger al:
"ER LOPEN MEER GEKKEN BUITEN, ALS IN HET GESTICHT."
Laat die advocaat al deze reacties maar eens zien. En met een foto van de taart naar een bakker gaan om te vragen wat zo'n taart dáár gaat kosten. Kunnen die blinde,smakeloze idioten waarschijnlijk wel 2 advocaten van betalen. Wat een gekken zeg.
Je taart is prachtig.  :Y

120

Heidi-2306 schreef:
annick67 schreef:

oeps, oh... :o ZO had ik het niet begrepen. Vond het al wel verdacht strak en wit... :D

Ja klopt idd! ipv afsmeren met botercreme is ie afgesmeerd met ganache.. en ik vind t fantastisch!

121 Laatst bewerkt door Carien (16-07-2011 16:00)

wat een rare mensen zijn er toch; ze proberen je gewoon een poot uit te draaien volgens mij :s

Ik wil maandag ook eens een taart met ganache 'afsmeren' en ik heb nog wat vragen:
:think: leg je de fondant/marsepein zo over de ganache?
:think: wat voor taart kun je bedekken met 250cc slagroom (witte ganache)?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Wouwie wat een supercreatie;s weer van jou  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

123

Carien schreef:

wat een rare mensen zijn er toch; ze proberen je gewoon een poot uit te draaien volgens mij :s

Ik wil maandag ook eens een taart met ganache 'afsmeren' en ik heb nog wat vragen:
:think: leg je de fondant/marsepein zo over de ganache?
:think: wat voor taart kun je bedekken met 250cc slagroom (witte ganache)?

Nee je moet de ganache als deze hard is voor t bekleden insmeren met heet water... gewoon dunnetjes met een kwastje.. dan plakt het..
En nee daar smelt de fondant niet van ;)

250 room met 750 chocola dus? Daar kun je flink wat mee afsmeren..  Ik heb de topsy in t andere topic (15-25-35 cm) afgesmeerd met 300 slagroom/900 witte chocola en had over..

124

Joyce, heb je nog iets van die mensen gehoord?

.. Want taart kan altijd!!

125

:thumb: dank voor je antwoord, helemaal duidelijk :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl