nou hij had intollerantie.. ontwikkeld.. als die van mij regelmatig iets krijgt.. (ik ben tegen snoep op babyleeftijd, dus die van mij kreeg fruit als snoep..;) ) als tussendoortje weet je wel.. nou teveel.. en hij reageerde inene heeeel fel.. allerlei allergische reacties, hij stopte zelfs met groeien, en begon af te vallen.. allergieen worden veroorzaakt door een eiwit...heel vreemd.. maar wei valt onder eiwitten.. en dit zit in fruit.. zkh verklaarde me voor gek, want fruit is goed voor iedereen.. (ja dat dachten ze 20 jaar geleden ook van melk!!
) maar goed, ik heb zelf... mijn zoon 4 maanden AL het fruit ontnomen, idd ook in de spajes, en drankjes, koekjes,..mijn hemel toen kwam ik erachter dat inn ALLES fruit zit.. haha moeilijk...
maar hij begon weer te groeien, en de reacties verdwenen na 2 dagen al.. vreemd hoor.. je denkt dat je kind zo is bijna vanaf geboorte.. en dan inene.. kindje zonder bulten, met normale ontlasting, zonder chronische snottebel, en hij GROEIDE!!
maar in die periode dat ik hem fruit ontnam.. kreeg hij worst of een stukje kaas als tssendoortje (je moet wat he??) nouja.. dáár begon hij toen heftig op te reageren, en toen ik na die 4 maanden weer fruit begon te introduceren reageerde hij er normaal op.. dus had ik zelf uitgedokterd dat hij last heeft van voedsleintollerante's.. we merken het vrij snel bij hem, gewoon heeel veeel afwisseling!