1

Onderwerp: Taart zonder ei , gelatine en weipoeder

Hi dames,

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een recept voor een biscuittaart zonder Ei, Gelatine, Weipoeder.
Wie helpt mij aan een geschikt recept.
Tevens ook een vulling zonder deze ingrediënten
en als laatste de vraag, hoe afsmeren en bekleden met wat?

Ik was al aan het zoeken via de zoekfunctie maar kreeg 0 hits  O-)  (ws. doe ik iets fout :) )

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

2

Re: Taart zonder ei , gelatine en weipoeder

Je moet even bij recepten kijken en dan bij allergieen. daar staat vast iets tussen  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

nee daar had ik dus al gekeken maar kan het neit vinden (ben wel natuurlijk blond)
dus mocht iemand een linkje kunnen plaatsen als ze wat gevonden hebben...dan is mijn dank zeeer groot !

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

4

Is dit niet iets?
Zit geen ei in   :nooo geen melk/weipoeder   :nooo geen gelatine  :nooo

220 gr bloem
220 gr suiker
1 theelepel baking soda
5 eetlepels zonnebloemolie
1 cup water
een halve theelepel azijn
2 theelepels vanille

Alles mengen en in de bakvorm. Dit is goed voor ongeveer een vorm van 20 cm, ongeveer een uurtje op 150 graden

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

als je eivervanger gebruikt kan je een biscuit maken van bloem, suiker en ei vervanger (zit geen ei, melk, gelatine in).

bananencakejes kunnen ook, er zijn er zonder ei. Anders eens googlen op veganisten recepten (gebruiken geen ei en melk)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Hoi,

Ken je deze site al:
http://allergiesupermarkt.nl/tg_nl/main … p;groep=13

Hier kun je heel terecht voor heel veel allergieën en toch bakmixen kopen. Met enige aanpassingen kun je dan wel een lekkere taart of cake maken.

7 Laatst bewerkt door ikwilditook! (08-07-2011 21:03)

er zit wei in fruit.. ik weet dit omdat mijn zoon allergisch is voor fruit... en dit word veroorzaakt door Wei.. dus bananen, jam's en dergelijke kunnen dus ook al niet.. Poeh.. moeilijke taart dit.. :s

8

Wei in fruit?????????????? Dan gaat het hier om een heel andere wei dan de wei die uit melk komt............... Als er overigens ergens weipoeder op staat in de ingredienten dan is dit altijd van melk en niet van fruit, dus die kan je dan misschien evengoed gebruiken?

Lastig hoor als je zoon geen fruit mag (mocht die van mij 3 jaar lang niet, dus ik weet ongeveer wat je mee maakt) Als je nou hele goedkope limonadesiroop koopt (die met alleen kleurstof, suiker en water) dan kan je die misschien binden tot toch iets fruitigs.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

nou hij had intollerantie.. ontwikkeld.. als die van mij regelmatig iets krijgt.. (ik ben tegen snoep op babyleeftijd, dus die van mij kreeg fruit als snoep..;) ) als tussendoortje weet je wel.. nou teveel.. en hij reageerde inene heeeel fel.. allerlei allergische reacties, hij stopte zelfs met groeien, en begon af te vallen.. allergieen worden veroorzaakt door een eiwit...heel vreemd.. maar wei valt onder eiwitten.. en dit zit in fruit.. zkh verklaarde me voor gek, want fruit is goed voor iedereen.. (ja dat dachten ze 20 jaar geleden ook van melk!! :x ) maar goed, ik heb zelf... mijn zoon 4 maanden AL het fruit ontnomen, idd ook in de spajes, en drankjes, koekjes,..mijn hemel toen kwam ik erachter dat inn ALLES fruit zit.. haha moeilijk...

maar hij begon weer te groeien, en de reacties verdwenen na 2 dagen al.. vreemd hoor.. je denkt dat je kind zo is bijna vanaf geboorte.. en dan inene.. kindje zonder bulten, met normale ontlasting, zonder chronische snottebel, en hij GROEIDE!!
maar in die periode dat ik hem fruit ontnam.. kreeg hij worst of een stukje kaas als tssendoortje (je moet wat he??) nouja.. dáár begon hij toen heftig op te reageren, en toen ik na die 4 maanden weer fruit begon te introduceren reageerde hij er normaal op.. dus had ik zelf uitgedokterd dat hij last heeft van voedsleintollerante's.. we merken het vrij snel bij hem, gewoon heeel veeel afwisseling!