Onderwerp: Ganache om mee af te smeren
Is dat in dezelfde verhouding als ganache om een taart mee te overgieten?
(die in de receptenlijst staat van de site)?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ganache om mee af te smeren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Is dat in dezelfde verhouding als ganache om een taart mee te overgieten?
(die in de receptenlijst staat van de site)?
Kijk even op YouTube naar de filmpjes van cakes by Michelle.
Die tip stond laatst op het forum en inderdaad erg leerzaam!
Ja heb ik gezien, weet nu ook hoe het moet
Alleen werd niet zo wijs uit het recept dat ze vertelde aan het begin
Puur was 1:2 geloof ik dus 100 ml slagroom, 200 Gr. Chocolade met 70 procent cacao geloof ik.
Puur was 1:2 geloof ik dus 100 ml slagroom, 200 Gr. Chocolade met 70 procent cacao geloof ik.
en bij witte chocola 1:3
Neem dan niet de goedkope witte chocola trouwens, want is meestal iets met cacaofantasie ipv cacaoboter.
En de slagroom van haar was fleuretteroom, dus met 35% vet, maar gewone room kan ook wel hoor.
Wederom, bedankt!, het zag er zooo enorm strak uit, dat moet ik ook proberen
Ik lees even mee en heb meteen een vraagje...
Kan je een taart die afgesmeerd is met ganache buiten de koelkast bewaren? Ik heb wel eens gelezen dat je room heet genoeg geweest moet zijn, maar is dat bij ganache heet genoeg?
en is 't recept genoeg om een taart mee af te smeren? in 'n boek van mij, staat een recept voor alleen al chocolade waar je 1,2 kg chocolade voor nodig hebt...:S!! en dat is iets meer dan wat op de site hier in 't recept staat
grrr...:S ik maak nu voor de 3e keer ganache... de 1e keer PERFECT gelukt.. de 2e..ging gewoon niet stollen.. ik dacht dat het aan mijn verhoudingen lag, dus ik heb nu Veeel meer witte choco erin gegooid.. maar nu stolt hij weer niet.. hij staat al sinds 15.00 uur in de koelkast.. en is gewoon nog vloeibaar..:(:( wat doe ik verkeeerd??
mijn moeder zij dat als je schaal enigzins vettig is geweest waarin je m doet je de slagroom nooit meer opgeklopt krijgt, en hij ook niet opzal stijven..Pfff...
HELP?
Dat geldt alleen als je de slagroom wilt opkloppen
Wat voor witte choco heb je gebruikt?
Ik heb het eens met de callets van Callebaut gemaakt, daar moest ook echt 1:3/5 in! Het heeft te maken met het vetgehalte in de slagroom en de soort chocola die je gebruikt. Die standaardmaten zijn dus geen vuistregel.
Bij puur maakt het niet heel veel uit of je 30 of 35 % gebruikt, bij wit wel.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ganache om mee af te smeren