1

Onderwerp: Sugarcraft gun of Makins kleipistool?

Hi allemaal,

Ik zit erover na te denken om een sugarcraft gun of Makins kleipistool te kopen. Alleen weet ik niet wat beter is...iemand enig idee?
Voor degene die deze hebben; gebruiken jullie hem vaak?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Celeste

2

Re: Sugarcraft gun of Makins kleipistool?

Sugarcraft gun en ik gebruik hem bij élke taart wel!  :D

3 Laatst bewerkt door ladylisa1991 (07-07-2011 13:39)

Ik heb sinds vandaag een sugarcraft gun ;)

Moet nog even uitproberen!

4

Sugergun. Gebruik hem ook heeeeeel vaak.  :Y

Dat is toch een TAART waard!

5

Sugargun...absoluut fijner dan het kleipistool :Y  Maar das mijn mening hoor.... ;)

Volg je hart...want dat klopt!

6 Laatst bewerkt door Bommeltje (07-07-2011 13:54)

Ik vind eigenlijk dat de naam al genoeg zegt, een klei pistool is niet gemaakt voor voedsel..  :nooo

Mocht je in de gelegenheid zijn, en de sugarcraft gun eerst zien (en proberen) We kunnen hem voor je demonstreren in de leukstetaartenshop (w'veer)  :Y  Ze staan op de balie en je kunt gewoon vragen naar een demo...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ik heb ook de sugarcraft gun. Lang over getwijfeld ivm de prijs, maar ben er erg blij mee! Gebruik m ook wel bijna voor elke taart.

8

Super bedankt allemaal! Ik ga voor de sugarcraft gun! :)

9

..dan hoef ik er eigenlijk niet meer aan toe te voegen dat de sugargun echt makkelijker werkt.
Ik heb zowel de sugargun als de klei gun.
Bij de klei gun moet je behoorlijk kracht zetten om het er door heen te duwenx (twee handen zijn nodig  en bij de sugargun heb je een knijpmechanisme dat veel makkelijker werkt en met één hand te doen is.

Ik heb sugargun, vind het een onding!
Ik gebruik hem werkelijk nooit!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Ik gebruik mijn sugargun juist wel vaak!
Ik heb zo'n kleipistook gehad, maar die heb ik verkocht, want zoals al eerder gezegd, daar moet je zo onwijs veel kracht bij zetten! Ik zou dus absoluut voor de sugargun gaan!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Ik heb 'm gisteren ook nog gebruikt voor de afwerking van een taarttas.

13

We krijgen in de winkel vaak te horen dat mensen het ondingen vinden, of dat ze hun fondant er niet uitkrijgen.. dat ze het handvat kapot hebben geknepen..

Ik heb er 1 liggen ter demonstratie (heb hem thuis natuurlijk ook  :Y )
De truuk is om maar weinig fondant te nemen (fondant is iets lastiger dan marsepein) er dan crisco door heen te kneden, de binnenkant van de gun ook licht insmeren. Dan het fondant echt warm kneden tussen je handen, tot dat het bijna plakkerig is, dit doe je in de gun, duwt het boven stuk door tot aan het fondant (Op dat moment komt zelfs bij het kleinste gaatje de fondant al door het schijfje bij mij) en dan beginnen met rustig knijpen. Het kost best wel kracht, maar bouw dat langzaam op, en dan knijp je de sliert er zo uit  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ja zo zal het wel werken inderdaad :)
Ik vind het een onding omdat ik niet mee kan doen wat ik wil. Ik wil nelijk die sliertjes kunnen laten drogen in een vormpje, maar met al dat vet erdoor wordt het niet meer hard.
Dus afhankelijk van het doeleinde hoeft het geen onding te zijn.
Ik denk dat ik die van mij maar ga verkopen... Of maar eens gebruiken op een taart op een manier die wel werkt :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

Ah, Suus! Maar dat zei je er niet bij  :lol:

Ter illustratie.. ik vind mijn fiets ook een onding...

............... want hij doet niet wat ik wil, vooruit komen zonder te trappen  :P

Leg dan idd even uit waarom je het een onding vind, want als mensen net als vele anderen gewoon sliertjes willen is het helemaal geen onding  :+

Nee, daar werd ik net ook al op gewezen door Inge :)
Ik schaam me diep, zal erop letten in het vervolg.
Maar ook hier zeg ik, mijn mening is niet heiligmakend. Wat men met mijn opmerking doet moet men zelf weten, maar ik zal volgende keer uitleggen waarom :)

17

't Is jammer dat ik 'm al heb anders zou ik 'm graag van je over willen nemen. ;)
Het ding doet toch echt wat ie doen moet.
Sliertjes in allerlei vormpjes geven.  :D
Ik kneed er helemaal niet zoveel crisco door heen.
Zorg in ieder geval wel dat de marsepein of het fondant goed soepel is en dan inderdaad een klein beetje crisco met mijn pink aanbrengen in de huls van de gun.

18

geef nix hoor Suus!

@Heleena, idd er is niet eens zo heel veel crisco nodig..

19

Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels heb ik de sugargun al een aantal keer gebruikt zonder problemen (met marsepein)! Ik ben er erg blij mee ...

Wie had mij nou een berichtje gestuurd?? Kan het even niet meer vinden tussen alle mails :)

21

Krijg je een gun wel goed schoon??? dat je de vorige kleur niet in de andere kleur gaat??

Kan geen youtube filmpje vinden over de uitleg van een Sugargun. Iemand tip's???

22

Je krijgt de gun prima schoon door hem uit elkaar te schroeven, de 'buis' en de schijfjes en het dopje leg je in een sopje, en de gun zelf hang je over het bakje met het witte dopje in het sopje.. paar uurtjes weken en het is prima schoon..

Ik heb nooit doorlopende kleurtjes, zelfs niet als ik de kleuren achter elkaar gebruik, met normale kleuren maak ik tussendoor (op 1 dag) niet eens schoon.. behalve met zwart..

23

Ik heb zowel een sugargun als een makin'Clay. Zelf vind ik echt de makin clay veel fijner... :Y 
Bij de gun moet je een knijp beweging maken. Ik heb niet zoveel kracht in mijn hand, dat knijpen gaat voor mij lastig met een gun. Ik zag op youtube een filmpje van Edna dela Cruz. Het gaat over die grote Makin'Clay (Groen, 2x groter dan een gewoon pers klei apparaat, of de sugar gun!) en zij was zeer enthousiast over dit apparaat. Ik heb er toen ook een gekocht, en inderdaad het werkt voor mij heel goed. Geen pomp/knijpbeweging maar draaien aan een hefboomje. Je kunt dit filmpje ook op de site van Edna dela Cruz vinden.

Succes en groetjes
Jannet

24

Jannet schreef:

Ik heb zowel een sugargun als een makin'Clay. Zelf vind ik echt de makin clay veel fijner... :Y 
Bij de gun moet je een knijp beweging maken. Ik heb niet zoveel kracht in mijn hand, dat knijpen gaat voor mij lastig met een gun. Ik zag op youtube een filmpje van Edna dela Cruz. Het gaat over die grote Makin'Clay (Groen, 2x groter dan een gewoon pers klei apparaat, of de sugar gun!) en zij was zeer enthousiast over dit apparaat. Ik heb er toen ook een gekocht, en inderdaad het werkt voor mij heel goed. Geen pomp/knijpbeweging maar draaien aan een hefboomje. Je kunt dit filmpje ook op de site van Edna dela Cruz vinden.

Succes en groetjes
Jannet

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

De leukste kinderfeestjes op www.partykidzz.nl

25

noukie1980 schreef:
Jannet schreef:

Succes en groetjes
Jannet

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?

In de VS.
Groetjes,
Jannet