1

Onderwerp: afbeelding maken van marsepein hoelang van te voren?

hoi allemaal
mijn zoontje is donderdag jarig en nu wil ik graag een puzel afbeelding maken van marsepein voor op de taart. maar hoelang kan ik dat van te voren maken, ? want ik moet ook nog mijn bescuit bakken en dit is mijn eerste taart  dus weet even niet zo goed hoe ik het moet plannen  en wil ook niet alles op het laatste moment pas gaan doen , (proberen). heeft iemand meschien tips en ideen, ?
alvast super bedankt groetjes tamara

:think:

2

Re: afbeelding maken van marsepein hoelang van te voren?

Plaatjes van marsepein kan je heeel lang vantevoren maken, (kijk naar de t.h.t. datum op je marsepein) dus begin maar alvast ;)
dinsdag kapsel bakken en of een nachtje in de vriezer of gewoon in een pedaalemmerzak bewaren en woensdag vullingen en de rest afmaken.

Alles goed???? nee 3 fout

3

Het puzzelplaatje van mijn zoontje ligt al een maand in de kast :)  :)  :) Weliswaar afgedekt uiteraard :)

4

lune schreef:

Plaatjes van marsepein kan je heeel lang vantevoren maken, (kijk naar de t.h.t. datum op je marsepein) dus begin maar alvast ;)
dinsdag kapsel bakken en of een nachtje in de vriezer of gewoon in een pedaalemmerzak bewaren en woensdag vullingen en de rest afmaken.

oke super bedankt kan ik  de taart dan ook een vrijdag nog eten?

5

Siep schreef:

Het puzzelplaatje van mijn zoontje ligt al een maand in de kast :)  :)  :) Weliswaar afgedekt uiteraard :)

oke harstikke bednakt voor je reactie heb nog even een vraagje hoe dek jij het dan af met huihoudfollie ofzo of echt in een schaaltje?

bedankt groetjes tamara

6 Laatst bewerkt door lune (04-07-2011 12:10)

spierings schreef:
lune schreef:

oke super bedankt kan ik  de taart dan ook een vrijdag nog eten?

Ja hoor (beetje afhankelijk van de vulling)
Als je de (aangesneden) taart terug in de koelkast zet zorg dan wel dat je het aangesneden stuk afdekt met huishoudfolie, anders droogt hij uit in de koelkast (zolang alles met marsepein bedekt is heb je daar geen last van)

Je puzzelplaatje op een plastic insteekmapje maken, afdekken met huishoudfolie en vlak voordat je m op de taart wil doen ff 5 tot 10 minutjes in de vriezer leggen. (zonder het folie)
Dan haal je m eruit, maakt m met een klein palletmesje los van het plastic mapje en omdat hij bevroren is kan je m zo op de taart leggen.
Hij gaat wel een beetje zweten (en zweet gelijk vast aan je taart dus je hoeft niets te gebruiken om m vast te maken)  maar dat droogt weer prima op (zolang je er gewoon vanaf blijft ;) )

Alles goed???? nee 3 fout

7

Ik heb soms dat mijn puzzelplaatje toch een beetje uitdroogt. Dus heeeel goed verpakken. Liefst te veel folie dan te weinig, = minder kans op uitdrogen  ;)