Onderwerp: multisize cakepan
Ik ben dus in het bezit van deze vierkante bakpan, inclusief de extra deviders. Leek me zo makkelijk 1 bakpan voor alle maten en makkelijk op te bergen.
Maar toch heb ik problemen met het ding...
Mijn ronde taarten bak ik nog gewoon in de springvormen, heb zowel de oude zilverkleurige nog als de nieuwe met antiaanbak die ze tegenwoordig bij de blokker verkopen. Hier krijg ik hele mooie strakke taarten mee. Wel was het in het begin ff vogelen met baktijden en temperaturen. Want als ik ff ging voelen, ook al was ik op 3kwart van de baktijd, dan zakte ie in het midden toch iets in.
Maar heb nu een mooi tabelletje gemaakt met de baktijden en temperaturen van alle maten en nu gaat het helemaal goed.
Maar mijn vierkante taarten krimpen toch aan de bovenkant, waardoor ze naar binnen gaan staan en ik dus nooit een mooie strakke taart krijg. Probeer dat tijdens het afsmeren wel te corrigeren zeg maar, maar dit lukt ook niet echt.
Ik gebruik funcakes en bak met hetelucht (combi). Een ronde taart bijv. bak ik 30 min op 130 en 40 min op 160. (volgens mij is dit vrij lang, maar zo krijg ik ze echt op het mooist). De vierkante 20x20 bak ik 30 min op 130 en 35 op 160. Heb dus al wel gemerkt dat mijn biscuits in deze vorm sneller gaar zijn, denk dat dat door het materiaal van de bakpan komt. Ook check ik of ze gaar zijn door zachtjes te drukken, niet met een prikker want dat werkt bij mij niet.
Heeft iemand een idee hoe ik met mijn multisize cakepan ook strakke taarten kan bakken? Begin bijna spijt te krijgen van mijn aankoop.