1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat? Hulp please :S

Goedemorgen allemaal!

Ik moet voor augustus bruid cc maken. Maaaaaaaaar bij mij zijn ze nooit allemaal netjes even groot! heb het al eens geprobeerd om de mix in een spuikzak te krijgen en het zo netjes te verdelen. Ook dat lukt niet lekker (een groot kliederboel)

Ik heb een cupcake mal daar zet ik mn vormpjes in en dan vul ik ze...
ohhh wie zou mij wat tips kunnen geven??

super bedankt!

groetjes Kim

Er is altijd wel een reden voor Taart!

Re: Hoe doen jullie dat? Hulp please :S

Beste Kim,

zelf doe ik de papiertjes in een cupcake bakblik, en daarna zet ik het op de weegschaal en weeg ze per stuk af.... 45 gram per stuk. Maar dat moet je eerst even uitzoeken, in het begin ging er 50 gram in, maar kreeg ik er een "kop" op. Doe de temperatuur op 160 graden en dan 20 minuten.... cakejes zijn dan mooi en luchtig en gaat goed.

Dus... augustus duurt nog even: blijven oefenen en wegen. Duurt wel langer dan schaal 1 op't oog, maar werkt prima!

Succes ermee!
Mirjam

Dankjewel, ga straks gelijk kijken voor een nieuw bakblik(heb nu een siliconen) en een nieuwe weegschaal!

Er is altijd wel een reden voor Taart!

Ja muffinandmore heeft je al wat tips gegeven.
Maar je staat wel verkeerd, deze rubriek is bedoeld om cc's e.d. te showen. Ik meld het even, dan wordt je topic verplaatst.

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

Hallo

Ik doe ook de house of marie cupcakevormpjes ( die schijnen toch het beste te zijn ) in de cupcake vorm, dan vul ik ze tot 50 gram en 20 minuten in een hetelucht oven op 160 graden.
Daarna niet aanraken maar een platte brood of snijplank erop leggen omdraaien en op zijn kop laten afkoelen want dan gaan de vormpjes niet los ( wel het blik erafhalen ).
Het schijnt als je ze aanraakt om ze uit de bakvorm te halen de papiertjes loslaten en daar had ik altijd last van.
Nu moest ik ze voor een ander maken en heb ik alle tips hier op het forum gelezen, ze gemaakt en ze waren echt heele erg mooi.
Ze waren nog nooit zo mooi gelukt en ik was er super blij mee.
Eindelijk cupcakes die gelukt waren.
Ik doe ze trouwens vullen met een ijslepel, wel eerst de papieren vormpjes in het bakblik doen voor je ze vult anders gaan de papiertjes vervormen.
Ik hoop dat je heir iets aan hebt ze zijn bij mij in ieder geval nooit zo mooi geworden als deze keer.

6 Laatst bewerkt door emmy635 (03-07-2011 11:52)

je staat hier verkeerd ik meld het even kunnen ze je verplaatsen :Y
:think: was al gemeld zie ik nu :D

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Ik weeg ook altijd af en doe 40 gram per bakje en dan zet ik ze in de (siliconen)vorm. Na het bakken even een brood/snijplank er op en voila, even grote, platte cc's/

8

Ik vul ze altijd (ruim) met een ijsschep. Als er dan een kop op zit na het bakken snijd ik ze allemaal op dezelfde hoogte met de taartzaag, precies boven het randje van het cc-papiertje.

Succes!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9

Bedankt voor het melden (3x  :thumb: )

@Kim: Klein&Fijn is een show-rubriek, dus bedoeld om te showen. Zie titel, omschrijving en het sticky.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Wanneer ik de papiertjes in de vorm heb gedaan zet ik de vorm op een weegschaal. Dan weeg ik 40 gr af per cc en dan ook na het bakken een broodplank erop. De cc's zijn dan mooi glad en gelijk met het papiertje.
Ik gebruik overigens de papiertjes van Patisse, deze blijven mooi. Ze zijn alleen moeilijk te krijgen, vind ik.

11

Ik heb trouwens nog iets.
ik had vorige week ook geprobeerd cc te maken.
maar ze zakte in door de zwaarte.
(de vormpjes zeg maar; papieren)

dus heb ik ze alsnog met papieren vormpje in de siliconen bakvorm gelegd voor cakejes.

normaal gebruik ik deze niet omdat ik het onhandig vind.
maar dit was wel een goede manier.

misschien een tip voor iemand. Moest het even kwijt haha!

liefs

12

Hoi,
Ik heb met gewone cakemix de papiertjes helemaal gevuld en ruim uit elkaar op de bakplaat gezet(2 cm) toen werden ze even groot en plat!

Succes!

-

13

Nou, dit was een supertip! Heb hem vandaag uitgeprobeert en mooie platte cupcakes! Thnx

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!