Onderwerp: ff checken.......
...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ff checken.......
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...
Wil er iemand nog een tipje van de sluier lichten? ( Ik had de titel ook even wat duidelijker moeten omschrijven )
Niet de titel, maar wel de vraag: ik begrijp niet precies wat de vraag is ( Kan aan mij liggen, hoor, ben niet helemaal helder, maar het is mij niet helemaal duidelijk )
Niet de titel, maar wel de vraag: ik begrijp niet precies wat de vraag is ( Kan aan mij liggen, hoor, ben niet helemaal helder, maar het is mij niet helemaal duidelijk )
Ik heb verschillende how to's gezien. De ene giet de vloeibare ganache regelmatig over de taart en de ander gebruikt een afgekoelde en dus wat meer stevige ganache om af te smeren. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hierin....
ik zou de ganache laten opstijven tot een dikte als botercreme en als hij te hard is geworden effe paar sec. in de magnetron.
dan kan je daar ook je dijkje mee spuiten.
Methode 1 is alleen geschikt om het daarna zo te laten en is vaak 1:1 ganache, die wordt niet hard.
Methode 2 heeft een ander verhouding ( veel meer chocola dan slagroom dus), en wordt goed hard, kan superstrak worden afgesmeerd en daarna bekleed met fondant of marsepein
Methode 1 is alleen geschikt om het daarna zo te laten en is vaak 1:1 ganache, die wordt niet hard.
Methode 2 heeft een ander verhouding ( veel meer chocola dan slagroom dus), en wordt goed hard, kan superstrak worden afgesmeerd en daarna bekleed met fondant of marsepein
Aha.....dank je wel. Ik zie wel bij d recepten staan dat witte ganache met meer chocola is dan slagroom. Kun je die verhouding dan ook aanhouden voor de bruine ganache (om er mee af te smeren?)
Voor afsmeren met chocola is dit de beste :
1,2 kilo chocola ( melk of puur) op 600 ml slagroom
1,3 kilo chocola ( wit) op 450 ml slagroom
Succes!
Voor afsmeren met chocola is dit de beste :
1,2 kilo chocola ( melk of puur) op 600 ml slagroom
1,3 kilo chocola ( wit) op 450 ml slagroomSucces!
Super! Dank je wel.
maar slagroom kan toch niet samen met marspein? hoe groot is de kans dat het marspein smelt?
wil het namelijk ook proberen:)
Dit is zo'n klein beetje room op al die chocola: is echt helemaal veilig tegen smelten
Om het nog ingewikkelder te maken, ik gebruik gewoon 1:1 ook om af te smeren (en te vullen)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ff checken.......