1

Onderwerp: chocolade mousse mislukt

Jaja dames (en misschien heren onder ons??),

Het is me gelukt om de makkelijke chocolade mousse te laten mislukken!

Ik heb me keurig aan het recept gehouden.
200gr chocolade (80% cacao, miss te veel??), 50 ml slagroom erbij, 200 slagroom maken en spatelen.

Om 16:00 in koelkast gezet, om 20:30 eruit. Ik had niet alles nodig voor mn taartje dus had ik wat over was lekker in glazen gedaan als toetje.

Maar.... het is kei en kei hard, en smaakt véúl te puur. Maar dit laatste is zo verholpen natuurlijk.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Tis gewoon een bonk chocola ipv lekkere mousse.
:grr:
Alvast bedankt

2

Re: chocolade mousse mislukt

Chocolade te warm gehad? als je dat dan mengt met de geslagen room, dan loopt de slagroom direct terug, heb je dus geen lucht en stolt de chocolade, krijg je iets als ganache zegmaar.. anders zou ik het niet weten?

Volgens mij heb je het recept voor ganache gemaakt en geen mousse. En als je ganache op wilt kloppen heb je dacht ik andere verhoudingen nodig. Minder chocolade en meer slagroom.

Life is what you bake it.

4

Cynthiaa schreef:

Chocolade te warm gehad? als je dat dan mengt met de geslagen room, dan loopt de slagroom direct terug, heb je dus geen lucht en stolt de chocolade, krijg je iets als ganache zegmaar.. anders zou ik het niet weten?

Hmmm... dat zou kunnen. Ik heb het wel af laten koelen, maar moet het echt koud zijn dan?
Dank je voor je snelle reactie.

(zit hier nog steeds met vriendlief naar het glas te kijken, hopend dat het nog zacht gaat worden haha  :nooo )

5

@taartenmarie

Het lijkt idd op het ganache recept, maar het is echt om mousse mee te maken. Ik zal het morgen nog maar eens proberen.

Ik kan nu niks anders doen met die bonk chocolade, dan weggooien denk ik he? Kan het niet opnieuw verwarmen oid?? Zonde zonde...