Onderwerp: Help! Heel veel pruimen! Wie helpt me aan ideeën om ervanaf te komen?
Hoi allemaal,
Wij hebben toen we hier drie jaar geleden kwamen wonen heel enthousiast allerlei fruitboompjes in de tuin gezet. De peren komen altijd wel op, van de appels maak ik met de kids altijd een zooi appelflappen en een appeltaartje kan er meestal ook wel vanaf (behalve dit jaar, er zit nu welgeteld één appel in de boom *zucht*).
Maar nu hebben we voor het eerst een goede pruimenoogst. Als in: we hebben net ruim honderd van die krengen uit een boompje in de voortuin gehaald en dat was ongeveer een kwart (de rest is nog net niet helemaal rijp dus die halen we er over een dag of twee uit).
Dan zit ik dalijk dus met 400 pruimen. HELP!! Wat moet ik daar in vredesnaam mee gaan doen? Uitdelen aan de buren heb ik net al gedaan, maar er staat nog een vol vergiet pruimen op het aanrecht en over een paar dagen kan ik daar dus nog drie schalen naast zetten.
Het zijn hele lekkere zoete pruimpjes, van die kleintjes, dus zo uit het vuistje zijn ze ook al geweldig. Hebben jullie nog lekkere receptjes voor vullingen? Kan er met pruimen ook een 'appeltaart' gebakken worden? Hoe ingewikkeld is het om jam te maken? En kan dat laatste dan ook bewaard worden in oude babyvoeding-potjes (daar heb ik er namelijk nog wel een stuk of tien van staan, ooit bewaard om de borstvoeding in in te vriezen maar uiteindelijk nooit gebruikt)?
Jongens (of euh, waarschijnlijk voornamelijk meiden ): HELP!!! HOE KOM IK VAN MIJN PRUIMEN AF!?!