Onderwerp: de beginnersprobleempjes waar ik tegenaan liep
zoals ik al zei in mijn welkoms topic liep ik tegen een paar problemen aan.
ik had overigens een bakboekje gekocht bij de hobbyzaak maar daar werd niet echt over de problemen gepraat waar ik tegenaanliep.
ik kleurde het fondant een dag vante voren maar het werd helemaal plakkerig en kreeg het niet goed gekleurd daardoor (niet goed genoeg teminste) daarna in de koelkast gedaan en de volgende dag tijdens het rollen had ik het goed met poedersuiker ingesmeerd (ook op mn siliconenmatje) maar nog bleef het plakken aan mn roller en aan mijzelf.. ik dacht dat het mogelijk kwam door de warmte maar ja ik vermoed dat jullie me daar meer over kunnen vertellen.
ook had ik het probleem dat de 1e 2x dat ik biscuitbeslag maakte het niet helemaal lekker ging de eieren en de suiker moesten een romig wit iets worden maar het werd een gelig iets, in het boekje stond niet dat ik het eigeel moest scheiden dus dat heb ik niet gedaan (weet ook niet of dat de bedoeling was).
Daarna liep ik ertegen aan dat ik het midden van het taartje niet gaar kreeg terwijl de buitenkant behoorlijk gaar was (nog net donkerbruin). Het probleem is ook dat mijn combioven niet wilt opwarmen onder de 200 graden vrij irritant en heb een paar keer geexperimenteerd met verschillende tijden en ook geprobeerd op 180 graden (maar daar werd de oven alleen maar koud door), Ook had ik als ik het boekje mocht geloven het 20 min moeten laten bakken.. maar uiteindelijk is dat een half uur geworden omdat de taart niet wilde garen. Ik had de oven wel voorverwarmt...
pfff ik wou dat ik mn oude vertrouwde gasoventje weer terug kon krijgen die vond ik veel fijner werken.
hopelijk hebben jullie ideetjes voor me
https://www.facebook.com/PennysHobby