1

Onderwerp: Mijn handschoen ging kapot

Hoi,
Ik ging vanmiddag mijn fondant kleuren en tijdens het kneden ging de handschoen kapot. Nu heb ik dus hele roze handen... hoe los ik dit nu op???
Hoop dat iemand mij kan helpen!

Liefs,
Krista

Re: Mijn handschoen ging kapot

Hoi,

Ja hoor, je handen goed wassen met zeep en water of met wat jif je handen goed wassen. Daarna je handen goed wassen met handzeep en invetten met handcreme. Je kunt heel goed kleuren met alleen crisco (plantaardig vet) op je handen. Vaak gaat er in de handschoenen veel kleurstof in zitten.......

3 Laatst bewerkt door MireilleF (28-06-2011 15:15)

Kwartiertje op de bank met een teiltje met warm water en biotex helpt bij mij altijd goed.
:D Hihi zowel voor mijn handen als om mijn hoofd verplicht even op 0 te zetten :)

Andere middelen zijn vaak zo lelijk voor je huid en omdat ik (zeer) geregeld onder de verf zit...

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

4 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (28-06-2011 15:21)

De ouderwetse brillosponsjes doen wonderen

niet zo goed voor je huid maar je handen zijn wel schoon !

Taart groetjes Ellen

De tijd... de tijd heelt alle wonden.... de tijd zal het leren....
de tijd zal ontkleuren.......   :D

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

6

Ik heb een keer hele gele vingers gehad en toen hielp Citroensap. Maar ik weet niet of dat met roze ook werkt, omdat dat toch wat donkerder is.

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

7

groene zeep! en hup, zo weg

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

8

Ik gebruik altijd wat bodyscrub...werkt bij mij...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

9

oude koffieprut, beetje dreft, lekker je handen mee insmeren, 3 minuten wachten, afspoelen onder koude kraan. Bij warm water gaan je poriËn open staan en trekt de kleurstof dus nog dieper in je velletje :)
(zegt zei uit ervaring  :x  O-)

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

10 Laatst bewerkt door lune (29-06-2011 10:22)

gewoon laten slijten :D (doe ik ook :lol: ) ik ga niet eens moeite doen om het eraf te halen :D :d (en loop nu al sinds gister met blauwe nagelrandjes :lol: :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

11

Ik gebruik nooit handschoenen, vind ik niet fijn werken! Ik gebruik de kleurstoffen van Wilton en ik krijg het er eigenlijk met een beetje zeep altijd gewoon vanaf!

12

Idd, laten slijten. Ik loop negen van de tien keer met gekleurde handen rond, haha.

Jacqueline

13 Laatst bewerkt door sill (29-06-2011 11:22)

Met dreft gaat het er bij mij ook altijd goed vanaf

14

Ik zat gisteravond onder het donkergroen en dat is er door het douchen en handen wassen alweer af. Slijt vanzelf dus. Alleen bij de nagelriempjes blijft het vaak wat langer zitten, een goed excuus om je hobby te promoten. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

Ik hou mijn handen na het kleuren altijd even in warm water met soda, werkt perfect.

16

:think:  Ik bedenk net dat bij haarverf (op voorhoofd of oren) er maar 1 remedie is, sigaretten as.. wellicht werkt dat hier ook  :Y   ;)

Maar de beste tip is al gegeven, echter werkt dat alleen VOOR het beginnen met kleuren, handen erg goed insmeren met crisco, ik doe dat altijd en heb totaal geen handschoenen nodig met kleuren..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

lenny schreef:

oude koffieprut, beetje dreft, lekker je handen mee insmeren, 3 minuten wachten, afspoelen onder koude kraan. Bij warm water gaan je poriËn open staan en trekt de kleurstof dus nog dieper in je velletje :)
(zegt zei uit ervaring  :x  O-)

Jep!! perfect. Mijn vader en mijn man gebruiken het ook als ze aan de auto hebben gesleuteld :D

Groetjes Carla.

18

Trewyn schreef:

Ik gebruik nooit handschoenen, vind ik niet fijn werken! Ik gebruik de kleurstoffen van Wilton en ik krijg het er eigenlijk met een beetje zeep altijd gewoon vanaf!

:Y  :Y bij mij ook

Groetjes Gerien

19

aan het einde van de dag ga ik toch altijd douchen en dan na het wassen van me haren is het eraf

20

Na een paar keer handen wassen ging het eraf. :)

21

ik ontdekte bij toeval dat de ontvetter die je bij de wibra koopt in een spuitfles, heel goed is om kleurstof van je handen te krijgen....

22

moenietje schreef:

ik ontdekte bij toeval dat de ontvetter die je bij de wibra koopt in een spuitfles, heel goed is om kleurstof van je handen te krijgen....

Of dat nou goed is om op je handen te gebruiken vraag ik me af  :s  :think:

Life is what you bake it.

23

gewoon laten zitten......... iedereen vraagt dan : zo wat heb jij met je handen gedaan en dat is een prachtige openingszin om iedereen over je taartenhobby te vertellen en reclame voor jezelf te maken :D :D

Alles goed???? nee 3 fout

24 Laatst bewerkt door Moodswing (05-07-2011 19:01)

Gewone zeep en even boenen met een borsteltje, restjes slijten wel.... :lol: