Onderwerp: checklist eerste taart maken
lieve bakkers, baksters, lezers en lezeressen,
een dagtaak heb ik (wil ik hebben) aan het lezen en leren van dit (letterlijk en figuurlijk) lekkere forum! Wat een nieuwtjes, ideeen, tips, trucs en how to's!
Ik hoop dat iemand, en misschien staat deze vraag er al honderduuzend keer op, mijn onderstaande werkvolgorde lijstje wil nakijken en evt. corrigeren zodat ik maandagavond de eerste taart helemaal zelf kan maken (heb er al 4 onder begeleiding gemaakt). Excuses als deze vraag al gesteld is, maar het nadeel van zo'n geweldig groot en uitgebreid forum is dat je niet alle posts kunt nazoeken!
- kapsel is klaar
- 2 lagen vullen, twijfel nog tussen monchou/slagroom alleen en dan 2 lagen of ook nog laag chocomousse (TIPS??)
stap 1) vullen eerste laag, dijkje van botercreme en vulling aanbrengen, tweede laag erop (ik doe "altijd" (pff, klinkt als ervaren :o ) herkenningsinkepinkje)...
stap 2) vullen 2e laag, idem als boven
stap 3, afsmeren met botercreme (evt. nog even in koelkast om daarna af te strijken met warm mes????)
stap 4) marsepein soepel kneden, kleuren en uitrollen (heb geen criso, dus moet poedersuiker worden) en over taart draperen
stap 5) afsnijden
stap 6) decoreren
stap 7) :+ :+ zo trots als een aap met 7 ..... zijn op mijn eerste, echte zelfgemaakte taart!!
Hoop ik!
Ik wacht jullie reacties met smart af, tips, kritiek of support.. WELKOM!!
Groeten,
JGMarije