1

Onderwerp: Ach ja. Misschien moet ik maar stoppen.

Dit heb ik al vaker gezegd...
Maar zo voelt t soms wel.
Ik zie zo'n prachtige creaties en ik wil dat zo graag evenaren maar dat gaat me nooit lukken ben ik bang.

Ik vind t super leuk om te doen maar ik ben misschien te ongeduldig en probeer te snel te werken.

Ik zou zo graag van die strakke taarten maken maar t lukt me gewoon niet :(

Toch show ik mn laatste creatie maar weer.
Ik ben ook niet super ontevreden hoor.
Maar totaal niet strak dus...

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/013-3.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/014-3.jpg

Tips en op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.

Groetjes!!

2 Laatst bewerkt door Vizzstick (25-06-2011 09:56)

Re: Ach ja. Misschien moet ik maar stoppen.

Nou, ik vind hem hartstikke mooi! En volgens mij is hij behoorlijk strak!

Mooie bloem erop. Ook je texture is super gelukt. Ik waag me daar nog niet eens aan, laat staan een wavy omdat ik er van uit ga dat ik er niks van bak.  :lol:

Gewoon lekker doorgaan en doen waar je zin in hebt, want het ziet er prima uit!  :)

En misschien een tip van iemand zonder wavy ervaring; Misschien had het strakker geoogd als je de wavy lijn had aangehouden bij het bovenste randje parels. Dus je paarse fondant/marsepein met de ronding afsnijden en daar de parelrand over heen. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?  :)

3

Mooi taartje!! Ik zou zeggen geef niet op, heb het zelf ook soms maar als je er plezier in hebt en het lukt een volgende keer wel, waarom dan stoppen? Kan het zelf ook niet altijd even strak, nou ja een volgende keer opnieuw doen, vind het te leuk!

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

4

Nou zeg ik vind hem hardstikke mooi gelukt. Ik heb mezelf (nog) niet aan een wave gewaagt. Mij te moeilijk.

Laat je je botercreme goed uitharden,na het afsmeren? Dat heeft bij mij geholpen om de taarten wat strakker te krijgen. Nog lang niet zo straks als dat je hier af en toe voorbij ziet komen. Maar ik raak meer en meer tevrede over mijn eigen kunsten.

5

ik vind hem ook wel erg mee vallen hoor... ik heb slechter gezien  :x

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

Gewoon heel veel doen, kijken op internet naar filmpjes hoe anderen het voor elkaar krijgen. Of workshops volgen.

groeten Sylvia

7

mooie taart hoor :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Het is toch een hele leuke taart, velen doen je dat niet na hoor! Het belangrijkste is dat je het super leuk vindt om te doen, lekker doorgaan hoor, wordt vanzelf steeds strakker en anders misschien een keertje bij iemand de kunst afkijken, of een workshop volgen.

groetjes el

Ik zou ook zeggen: niet stoppen! Je taart ziet er erg leuk uit...leuke kleurtjes ook! Hou ik wel van!

10

Prima taartje. toch? :thumb: 

Mijn tip: vergelijk nooit met anderen, maar zie je eigen vooruitgang! Heb plezier in je eigen werk, geniet van de reactie van de ontvangers en kijk af en toe terug naar je eerste taartjes :) :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Niet stoppen hoor! 
Het is een hele mooie taart, ik doe het het je niet na, zover ben ik nog niet. Vind dat je ook mooie kleuren hebt gebruikt, het is een mooi plaatje zo.

Maar je moet jezelf niet vergelijk met anderen, sommigen zijn gewoon heel goed en anderen moeten heel veel oefenen om zover te komen. Snap je wat ik bedoel?

Maar als je er geen plezier meer in hebt...

12

dat is toch TOP???!!! :Y

13

euh, ik zie niet dat hij niet strak is hoor. Ik vind hem leuk!

Gewoon lekker doorgaan. Toevallig mocht ik dit weekend een voetbalshirt maken die ik in het begin van mijn taarten carriere ook gemaakt heb. En dan zie je wel verschil met toen hoor. Misschien moet je even naar je eerste taarten kijken om weer even positieve energie te krijgen.

Goed gedaan, mooie taart!

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

15

Mooie wavytaart hoor!

Jij heb nog een hele afgewerkte taart gemaakt, vorige week zondag wilde ik een verrassingstaartje maken voor een collegaatje, dat mislukte totaal! Scheuren in m'n fondant en toen had ik er zo de balen van dat ik het hele taartje op z'n kop zette, letterlijk! Het lukte ook niet goed met afsmeren en zo, veel te zacht en ik was gewoon te ongeduldig. Dus ik riep ook dat ik ermee stop en vooral geen sweet 16 stapeltaart voor mijn dochter ga maken. Ik kan het toch niet! Natuurlijk ga ik niet stoppen, deze keer lukte het gewoon niet.
Manlief en dochterlief hebben de taart half opgegeten, de vulling van bastogne merenguebotercreme en viervruchtenjam viel in iedergeval wel in de smaak.
Dus gewoon doorgaan!

Groetjes Louise

16

Vizzstick schreef:

Nou, ik vind hem hartstikke mooi! En volgens mij is hij behoorlijk strak!

Mooie bloem erop. Ook je texture is super gelukt. Ik waag me daar nog niet eens aan, laat staan een wavy omdat ik er van uit ga dat ik er niks van bak.  :lol:

Gewoon lekker doorgaan en doen waar je zin in hebt, want het ziet er prima uit!  :)

En misschien een tip van iemand zonder wavy ervaring; Misschien had het strakker geoogd als je de wavy lijn had aangehouden bij het bovenste randje parels. Dus je paarse fondant/marsepein met de ronding afsnijden en daar de parelrand over heen. Begrijp je een beetje wat ik bedoel?  :)

Bedankt!
Dat is idd een goede tip, va dat afsnijden.
Ik weet alleen niet hoe ik dat dan moet doen zonder in de taart te snijden want vooraf al snijden lijkt me erg lastig... ivm de juiste vorm enzo.
Maar heel erg bedankt voor de complimenten :)

17

Aly schreef:

Niet stoppen hoor! 
Het is een hele mooie taart, ik doe het het je niet na, zover ben ik nog niet. Vind dat je ook mooie kleuren hebt gebruikt, het is een mooi plaatje zo.

Maar je moet jezelf niet vergelijk met anderen, sommigen zijn gewoon heel goed en anderen moeten heel veel oefenen om zover te komen. Snap je wat ik bedoel?

WHAT!!!???
Wat zeg jij nou? " ik doe het het je niet na, zover ben ik nog niet"
Jouw taarten zijn kei strak!
Ik vind dat jij ook hele leuke taarten maakt!
Maar bedankt voor je compliment en ik heb er gelukkig wel plezier in dus ik ga wel door natuurlijk :)

18

Adrienne schreef:

Prima taartje. toch? :thumb: 

Mijn tip: vergelijk nooit met anderen, maar zie je eigen vooruitgang! Heb plezier in je eigen werk, geniet van de reactie van de ontvangers en kijk af en toe terug naar je eerste taartjes :) :Y

Haha! Das makkelijk praten voor iemand met zulke mooie strakke taartjes  ;)
Maar bedankt, goeie tip idd. Niet vergelijken en genieten van de reacties! En ok, ik zie wel dat mn taartjes beter zijn dan in het begin.
Maar ik wil gewoon strak zijn! Haha!

Groetjes!

19

Bedankt iedereen voor alle reacties!

Groetjes!!!

20

Zitatje schreef:
Aly schreef:

Niet stoppen hoor! 

WHAT!!!???
Wat zeg jij nou? " ik doe het het je niet na, zover ben ik nog niet"
Jouw taarten zijn kei strak!
Ik vind dat jij ook hele leuke taarten maakt!
Maar bedankt voor je compliment en ik heb er gelukkig wel plezier in dus ik ga wel door natuurlijk :)

Ik was weer eens onduidelijk  :o
Ik bedoel dat ik het nog niet aandurf om zo'n wave taart te maken.

Zit meestal ook te stoeien met de marsepein, gelukkig mogen we bloemetjes of zo op de zijkant van de taarten plakken zodat ik de 'foutjes' weg kan werken  ;)

Dank je wel voor het compliment!
Mijn laatste taarten zijn inderdaad lekker straks geworden maar die heb ik ook heeeeel lang in de koelkast laten staan na het afsmeren. Dus ik denk dat dat een van de geheimen is. Verder gebruik ik nu altijd bakpapier in de bakvormen, dan wordt de biscuit bij mij ook al een stuk strakker en dan gaat het afsmeren van de taart ook veel beter.

Gelukkig dat je niet echt gaat stoppen, het is toch veel te leuk en te lekker om taartjes te maken? Ook al is het voor jezelf.

21

Zitatje schreef:

En jij denkt dat dat van de ene dag op de andere ging?! :lol: Als ik het goed zie ben je een jaartje bezig: verlies niet uit het oog dat ik 5 jaar geleden m'n eerste taartje decoreerde en inmiddels de tel kwijt ben over hoeveel ik er gemaakt hebt. Als ik dan een aantal anderen zie die in volle vaart de "taartenwereld"binnenvliegen en binnen een paar maanden de prachtigste kunstwerken maken... :s

Geloof me, ik neem zelf ook m'n eigen advies ter harte... ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

22

Ik ken het gevoel! Soms denk ik het ook weleens maar ja dan denk ik ook gelijk: Ach die anderen zijn soms al jaren bezig!! Dus over een paar jaar maak ik ze misschien ook wel zo ;)

NIet opgeven gewoon doorgaan! Ik vind dit een erg mooi taartje :)

23 Laatst bewerkt door Zitatje (25-06-2011 16:46)

.

24 Laatst bewerkt door Zitatje (25-06-2011 16:49)

Ik was weer eens onduidelijk  :o
Ik bedoel dat ik het nog niet aandurf om zo'n wave taart te maken.

Aha, ik dacht al.
Maar ik heb ook t idee dat t dikker afsmeren met bc ook kan helpen.
Dus dat ga ik deze week proberen.
Van de week t resultaat hier te zien :)

25

Adrienne schreef:
Zitatje schreef:

En jij denkt dat dat van de ene dag op de andere ging?! :lol: Als ik het goed zie ben je een jaartje bezig: verlies niet uit het oog dat ik 5 jaar geleden m'n eerste taartje decoreerde en inmiddels de tel kwijt ben over hoeveel ik er gemaakt hebt. Als ik dan een aantal anderen zie die in volle vaart de "taartenwereld"binnenvliegen en binnen een paar maanden de prachtigste kunstwerken maken... :s

Geloof me, ik neem zelf ook m'n eigen advies ter harte... ;)

Hihi, ok dat is waar.
Ik hoop dan dat ik over een paar jaar ook zo strak ben :)