1

Onderwerp: Uhm....hoe maak je een pump zonder cutter??

Een paar dagen geleden had ik in een andere topic gevraag of iemand me kon helpen aan ee Lady shoe cutter omdat ik graag een taart wou maken voor mijn jarige zusje en daar een pumpje op wou plaatsen. In plaats van de cutter kreeg ik heleboel geweldige ideeen van medebaksters (nogmaals bedankt) om een schoentje te maken zonder cutter maar gewoon met een shoe template.
Na heel google onderste boven keren, had ik een leuke gevonden en ging ik aan de slag. Het leek makkelijker dan het was wan tja...er stond gumpaste..maar die had ik niet dus dan maar tylose door de fondant. En laat me nou zo slim zijn om teveel te gebruiken waardoor mijn bol fondant veranderde in een stuk steen  :mad:
Na een hele nacht "vechten" met fondant en tylose is het dan uiteindelijk gelukt.
Zelf ben ik redelijk tevreden maar gelukkig was mijn zusje zelf helemaal happy!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TRYMEX7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVJNQUNF.jpg

Verder heb ik met vaderdag mijn vader blij gemaakt met een klein (simpel) taartje. Ik lag al een paar dagen onder de dekens met zware migraine maar toch ergens kracht uitgetoverd en effe een taartje gemaakt waar hij heel blij mee was.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBKWITVF.jpg

Nou dat was het dan voor nu. Sorry voor het lange verhaal maar ja, achter elke taart hangt meestal een groot verhaal.
Tips en feedback zijn meer dan welkom.
:)

2

Re: Uhm....hoe maak je een pump zonder cutter??

leuke parade mooie schoen :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Je schoen is echt super geworden, zeg! En past helemaal bij het taartje! (of andersom! :cool: )

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Ik vind hem echt heel erg mooi geworden.
Mag ik vragen waar je de shoe template vandaan hebt.

5

erg mooi die zonder cutter gemaakte schoen :thumb:   :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

6 Laatst bewerkt door Mapa Machteld (05-08-2011 09:05)

:thumb: mooie schoen. Knap werk.

Groetjes Machteld

7

Hij is super mooi geworden!!

8

Geweldig gedaan die pump! :Y

9

Geweldig!

10

Ik vind die schoen heel mooi geworden!
Knap gedaan hoor! En je vaderdagtaartje ziet er keurig uit, ondanks de migraine!

Groetjes Louise

11

ik zie dat je schoen gelukt is, echt super geworden!!
mooie taartjes

12

hele toffe pump ! heel mooi gewordenen dat zonder cutter. ik ga ook google maar is afstruinen voor zo een template.

13

Misschien wil je hem hier delen???
De taart met schoen is echt SUPER!!
Nu willen wij hem natuurlijk ook uitproberen. ;)  ;)

Heb de cutter zien liggen vorige week.... stond op het punt hem te kopen.. .Maar ja, had er nog niet echt een taartje voor. Maar zonder cutter wil ik hem wel gewoon voor de fun alvast een keer uitproberen! LEUK!!!!

14

Jeetje wat fijn al die leuke reacties :o . Ik zie hier altijd zulke mooie schoentaartjes voorbij komen en elke keer weer twijfel ik aan mezelf of dat mij ooit ook gaat lukken. En eindelijk kan ik dus helemaal tevreden zijn!!!!

Allemaal....Bedankt!!!

Ik dacht dat je echt een cutter nodig hebt om zo'n schoentje in elkaar te zetten maar van Sjaantje en Zoethoudertje heb ik hele goeie tips gekregen, waaronder de tip om op Google te zoeken op SHOE TEMPLATE FOR CAKE.
Bij afbeeldingen vind je verschillende templates maar zelf heb ik een site gevonden daar waar dus dit model schoentje werd gemaakt (al is die schoen duizend x mooier dan de mijne) en daar heb ik de template van.
Ik dacht dat je echt een cutter nodig hebt om zo'n schoentje in elkaar te zetten maar van Sjaantje en Zoethoudertje heb ik hele goeie tips gekregen, waaronder de tip om op Google te zoeken op SHOE TEMPLATE FOR CAKE.
Bij afbeeldingen vind je verschillende templates maar zelf heb ik een site gevonden daar waar dus dit model schoentje werd gemaakt (al is die schoen duizend x mooier dan de mijne) en daar heb ik de template van.

http://rosesen.wordpress.com/2010/10/06 … -template/

Ik heb de site maar vermeld maar weet niet of dat mag. ALs dat niet zo is......hoor ik het graag. :)

15

Bedankt!!!

16

ik heb er zelf een getekend, met voorbeeld van cakecentral.
en als je een printer hebt is het al hellemáál mkkelijk.  ;)

http://i52.tinypic.com/m8jsiv.jpg

INACTIEF