1

Onderwerp: Hoe maak je chewy choco chip cookies?

Vandaag heb ik geprobeerd om lekkere choco chip cookies te maken!
Ze zijn op zich best goed gelukt, ze waren nog lekker zacht van binnen.
Maar ik wil de koekjes wat steviger maken, niet zo luchtig maar wat steviger (ook aan de binnenkant). Heeft iemand een goede tip voor mij? :D

Alvast bedankt!!

2

Re: Hoe maak je chewy choco chip cookies?

het recept van peggy porschen is erg lekker, en kan je ook van alles doorheen doen.

ik zoek het recept van de subway koekjes, die zijn te lekker  :9

N-Joy Cakes

3

Op de site van Wilton staan allerlei heerlijke recepten voor koekjes :P

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

NiQ schreef:

het recept van peggy porschen is erg lekker, en kan je ook van alles doorheen doen.

De subway koekjes zijn inderdaaad te lekker!  :9
Als je het recept hebt gevonden houd ik me aanbevolen haha... Heb je ook nog een favoriet? :D

5

Tessa92 schreef:
NiQ schreef:

De subway koekjes zijn inderdaaad te lekker!  :9
Als je het recept hebt gevonden houd ik me aanbevolen haha... Heb je ook nog een favoriet? :D

Ik heb iets gevonden wat er denk ik dichtbij in de buurt komt :o)  Had ze enkel groot gemaakt en ze brokkelden uit elkaar (moest er nog maar naar kijken).  Weet niet wat ik moet doen om dit te voorkomen.  (langer bakken?)

hier het receptje:
150 gr. witte chocolade
150 gr. zachte boter
125 gr. bruine suiker
1 zakje vanillesuiker
1 ei
200 gr. bloem
1 tl bakpoeder
200 gr. gezouten macadamianoten

Verwarm de oven voor op 180 °C.  Hak de chocolade in stukjes.  Roer de zachte boter romig met de suiker en de vanillesuiker.  Voeg het ei, de bloem en het bakpoeder toe en roer om.  Meng de stukjes chocolade en de nootjes door het beslag.
Bekleed een grote bakplaat met bakpapier.  Vorm met een theelepel kleine hoopjes deeg en schep ze op de bakplaat, laat voldoende afstand tussen de koekjes.  Bak ze in 12 tot 15 minuten knapperig in de oven

TIP: variëren kan naar smaak, bijvoorbeeld met 150 gr. donkere chocolade, of 200 gr. gezouten pinda's in plaats van macadamianoten

Groetjes,
Kristel