1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-06-2011 13:52)

Onderwerp: ik had zo'n vreselijke trek in cake!!!!

en laat ik nou pas in De Bakwinkel in Maasbracht geweest zijn waar ze allerlei lekkere smaken mix verkochten :D daar had ik dus o.a. deze lemonmascarpone mix meegenomen. omdat ik nu tijdelijk zelf ff "under construction" ben en dus ook geen opdrachten aanneem om taarten te bakken...  begon het toch weer lekker te kriebelen en ik had er ook zo'n trek echt in. ben ik dus maar gewoon aan de slag gegaan...(ik snap niet hoe mensen in een rolstoel dit normaal gesproken voor elkaar krijgen zeg, tjeemig wat heb ik lopen vloeken vandaag :o ) deze taart heeft 3 achterkanten en maar 1 voorkant. voor diegene die dit niet begrijpen :lol: er was dus maar 1 kant die het aankijken waard is en de andere zijdes zien er dus echt niet uit (vlekken, dingen proberen en toch weer weggepeuterd, verhoudingen wb afstanden niet goed, tja ik zit er nu eenmaal toch weer ongemakkelijker voor dan wanneer ik lekker (emotioneel :+ ) flexibel ben :grr: ). maar goed. het is dus cake en geen taart. ben begonnen met een 20cm rond bakblik een mix van cakemix met 5 eieren en boter.  na het bakken enigzins laten afkoelen en begonnen met snijden om het in een mooie ovale vorm te krijgen. vervolgens gevuld in 2 lagen met lemoncurd en afgesmeerd. daarna lekker wezen kleien met dit als resultaat. ik wilde weer wat nieuwe dingetjes proberen en ook eens een ander kleurtje :lol:  nu dus ivoor met brons. (komt niet zo ivoor over op de foto als dat hij in werkelijkheid is) maar goed, genoeg gel*ld, hier komen weer de foto's van deze taart zijn enige voorkant O-)

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1308830597.jpg

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1308830649.jpg

zo en nu ga ik gelijk het mes erin zetten :Y  :lol:  :mad: ik wil cake!!!!!

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1308833480.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: ik had zo'n vreselijke trek in cake!!!!

Hij is prachtig!
Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar je achterkant. Ik maar denken dat er geen slechte kanten aan jou taarten zitten  :lol:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Ben eerst aan het lezen en denk  :think:  dat ding ziet er dus niet uit :nooo
scrol naar beneden en denk WOW DIE IS GAAF.
En dat terwijl je zo moest stoeien :thumb:
echt mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-06-2011 13:32)

joynme schreef:

Hij is prachtig!
Ben nu eigenlijk ook wel benieuwd naar je achterkant. Ik maar denken dat er geen slechte kanten aan jou taarten zitten  :lol:

ik zal eens kijken of ik die achterkanten ook eens op de foto kan zetten voor jullie (er over praten is 1, het laten zien is iets heel anders :o , maar goed, ik maak natuurlijk net zo goed fouten en missers :Y , ben tenslotte ook maar een mens :+ ) en ik rol weer naar de tafel toe......
okeeeeee. zijn jullie klaar voor mijn oeps moment???

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20746882/397391140.jpg

lekker gevlekt en de hoogte en afstand zijn niet goed  :s  :grr:  :s  :grr:  :s

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

wat een prachtige en schitterende voorkant, mooi gedecoreerd, ik hoop dat de cake ook heeft gesmaakt.

6

Wauw!!!!
Meestal zijn je taartjes net iets te kitsch voor me, maar deze vind ik erg mooi.

(succes met je herstel)

7

Heel erg mooi zeg!
Smakelijke cake!  :)

8

en zelf met vlekjes een kwebbeltjes taart ;) ;)
mooie combi ook dat brons en ivoor
smikkel ze ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

9

Cadbury schreef:

Wauw!!!!
Meestal zijn je taartjes net iets te kitsch voor me, maar deze vind ik erg mooi.

(succes met je herstel)

ben gek op kitsch, maar alleen in taart hoor ;)  ik houd normaal helemaal niet van tierelantijntjes, maar met taart ga ik meestal lekker ver door  O-)  maar dank je wel voor je compliment dat je deze dan wel mooi vindt  ;)

10

Wauw, hoezo niet goed gelukt, maar 1 goede kant...  hij is SUPER niks op aan te merken hoor!

De zoete taartdoos!

11

Jij "krukt" met een echte taart en ik met een dummy, die van jou ziet er echt mooi uit.

Tijdens mijn herstel periode van een aantal ingewikkelde heup operaties zat ik op een bureau stoel aan het aanrecht met een kast deurtje open zodat ik daar mijn been in kwijt kon, kan nu niet meer heb na een keuken verbouwing alleen lades.
Een strijk stoel/kruk wil ook aan het aanrecht, maar een bureau stoel heeft wieltjes waardoor je nog een eindje kunt rollen door de keuken.

Beterschap met je been/knie.

Christine.

12

keukentje schreef:

Jij "krukt" met een echte taart en ik met een dummy, die van jou ziet er echt mooi uit.

Tijdens mijn herstel periode van een aantal ingewikkelde heup operaties zat ik op een bureau stoel aan het aanrecht met een kast deurtje open zodat ik daar mijn been in kwijt kon, kan nu niet meer heb na een keuken verbouwing alleen lades.
Een strijk stoel/kruk wil ook aan het aanrecht, maar een bureau stoel heeft wieltjes waardoor je nog een eindje kunt rollen door de keuken.

Beterschap met je been/knie.

ja, ik zit nu in een rolstoel, mijn been staat strak vooruit in een brees. aan tafel gaat dit enigzins redelijk, maar dan moet je weer dit hebben en dan weer dat, je blijft heen en weer rollen :grr:  aan het aanrecht heb ik op een zogenoemde kappersfiets gezeten, maar dat kan niet lang, want dan is mijn been gestrekt en rust op de grond. dat wordt zo'n druk op de voet en dat gaat dan opzetten en dat is niet goed natuurlijk, dus dan maar scheef ervoor in de rolstoel.... ff afzien, maar nog maar 3 weekjes ;)

13

Kwebbeltje, sorry voor de OT maar ik heb net je site even bekeken.. Holy Moly,  ik vind je taarten echt schitterend!

14

ik vind hm super !!!

15

Ziet er mooi uit, ben op me werk maar lust ook wel een stukje :)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

16

Ik vind hem waanzinnig mooi! Maar dat vind ik eigenlijk van al jouw taartjes.

Dat printje in brons op de zijkanten, is dat uit een mal?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

17

Petra68 schreef:

Ik vind hem waanzinnig mooi! Maar dat vind ik eigenlijk van al jouw taartjes.

Dat printje in brons op de zijkanten, is dat uit een mal?

dank je wel. de patronen op de zijkanten zijn gemaakt met celshapes, google er maar eens op  :shh:  ;)

18

Je taart met beperkingen vind ik ook gewoon super, ik dacht dat het foutje groot zou zijn, maar het valt best mee!
Al kan ik me voorstellen dat jij het zowat een ramp vind, want volgens mij ben jij ÜBERperfectionistisch :lol:

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

19

Wat een schatje! En ik weet zeker dat ie lekker is ;)  :D

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

20

ik vind het wel knap dat wanneer je zo'n trek in cake hebt, je nog kan wachten tot hij gebakken is en helemaal klaar hahahaha :D

trouwens.. ook een schitterend exemplaar is het hoor :D :D

21

3 achterkanten of niet
ik vind hem schitterend

22

makatralsy schreef:

En ik weet zeker dat ie lekker is ;)  :D

:Y  :lol:  :Y  :lol:  :Y  :lol:  :Y  :lol:  :Y

23 Laatst bewerkt door carol (15-07-2011 12:19)

meis GEWELDIG ik vind je een kei hoor,taart maken in een rolstoel met uitsteeksel ,en weer zo;n super mooie taart en ach die lelijke kant zal vast wel meevallen,jouw kennende zijn je taarten altijd toppy en nog ff door schelden :lol:  :lol:  :lol: ,je mag straks weer normaal bewegen  ;) .
dikke knuf Carla

24

En nu wil ik proeven  :9
Het. Ziet er weer super uit! Leuk, die lussen en wat een mooie decoratie ( welke is dat  :D )

Groet, Jolanda

25

o, wat is ie gaaf! mooi dat brons zeg, en wat een prachtige vorm zo!
ongelofelijk hoe strak jouw taartjes altijd zijn! :thumb:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl