1

Onderwerp: enkele bruidstaarten

had een tijdje geleden belooft mijn foto's hier te plaatsen, maar ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het is net alsof ik nooit tijd heb.

deze bruidstaart ligt nu los op de tafel, maar komt op 2 staanders, maar die foto krijg ik maar binnen 4 weken van de fotograaf. Ik ben zelf benieuwd hoe die er uit komt te zien.

gevuld met zwitserse room en aardbeienbavarios.

http://i52.tinypic.com/whis9.jpg

gevuld met witte chocolademousse en bosvruchtenbavarois

http://i51.tinypic.com/2a7e93d.jpg

en deze ook met zwitserse room en aardbeienbavarois

http://i56.tinypic.com/1584d1h.jpg

Alvast bedankt voor te kijken, als jullie verbeteringspunten willen geven, altijd welkom. :Y

2

Re: enkele bruidstaarten

Heel mooi!!!! Wat ik me nou afvraag he... hoe krijg je die taarten dan nog op een staander? Hoe verplaats je ze? Met een cake-lifter?

3

Yavahn schreef:

Heel mooi!!!! Wat ik me nou afvraag he... hoe krijg je die taarten dan nog op een staander? Hoe verplaats je ze? Met een cake-lifter?

Inderdaad een cakelifter, maar ze staan op een cakeboard van 4 mm, dus dat ging wel makkelijk

4

Mooi hoor, vind die stapel met de grijze rozen echt prachtig! :thumb:

5

Prachtige strakke taarten allemaal, petje af.
Ze verdienen volgens mij ook nog wel mooiere foto's..... ;)

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Prachitg heel erg mooi

Ik ben nu toevallig met zo'n waterval van rozen bezig

heb je nog tips wat betreft het vast zetten van de rozen????

7

heel mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

:thumb: mooi hoor!

I never met a calorie I didn't like....

9

marga-vink schreef:

Prachitg heel erg mooi

Ik ben nu toevallig met zo'n waterval van rozen bezig

heb je nog tips wat betreft het vast zetten van de rozen????

oh, maar dat ging echt vanzelf!!

enkele tips :

--vanonder beginnen
--ik had de roosjes op een cocktailprikker gemaakt, dus direkt de cone met lijm vastgemaakt op een cocktailprikker, laten overnachten, dat die steenhard werd en dan pas de roosjes erop maken.
--het onderste van de roos een heel klein beetje met ri vast lijmen aan de taart
-- dan de prinkkers mooi schikken op de taart.
--als je wil dat ze wat hoger staan, vb op het toptaartje, doe je een beetje fondant tussen de roos en de taart, dan zkt die niet tever door.

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

10

Sandra-lala schreef:

Prachtige strakke taarten allemaal, petje af.
Ze verdienen volgens mij ook nog wel mooiere foto's..... ;)

ja, inderdaad, erg hé!!! heb echt geen enkele mooie foto, ben er echt een ramp in!!

ik ben dan al zoooooo blij dat die taart op tijd af is, en is er meestal geen tijd om nog "ergens" een hoekje vrij te maken voor een foto zonder storende achtergrond.

Ik heb er echt verschrikkelijke tussen zitten.

11

Wat een super tips

daar heb ik echt wat aan kijk ondertussen al wel
scheel van het  maken van de rozen maar het komt goed

12

marga-vink schreef:

Wat een super tips

daar heb ik echt wat aan kijk ondertussen al wel
scheel van het  maken van de rozen maar het komt goed

haha, ja i know what you mean!!!

ik deed het echt tussendoor, beetje s morgens beetje s avonds, je kan niet uuuren dezelfde bloemen maken.

bij die 8 - delige paarse bruidstaart met die verschillende bloemen, was helemaal anders, toen kon ik echt uuuuuuren met die bloemen freubelen, allemaal verschillend, heel leuk om te  doen.

13

Prachtige taarten!

wat ik me nu altijd afvraag met vullingen als mouse en bavarois, hebben jullie zo'n grote koelkast dat dat er allemaal inpast? en als je dan zo'n rozenval maakt, ben je toch best even bezig met het op de taart vastzetten en gaat ie dan daarna in z'n geheel in de koeling?

Ik vind zulke vullingen erg lekker, maar gebruik toch veel botercreme omdat dat koelen dus een probleem is :-) of ik werk te langzaam dat kan natuurlijk ook  :lol:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

14

Heel erg mooi allemaal.

Groetjes, Angela

15

Bo2309 schreef:

Prachtige taarten!

wat ik me nu altijd afvraag met vullingen als mouse en bavarois, hebben jullie zo'n grote koelkast dat dat er allemaal inpast? en als je dan zo'n rozenval maakt, ben je toch best even bezig met het op de taart vastzetten en gaat ie dan daarna in z'n geheel in de koeling?

Ik vind zulke vullingen erg lekker, maar gebruik toch veel botercreme omdat dat koelen dus een probleem is :-) of ik werk te langzaam dat kan natuurlijk ook  :lol:

Inderdaad, ik bevind me in een luxe situatie, ik heb van mijn tuinhuisje een eigen werkruimte gemaakt omdat het voor mijn huisbewoners toch niet meer aangenaam leven was met al mijn spullen in die lelijke schappenkasten in de gang/doorgang/keuken/....overal een beetje  :P

Met een keuken en koelkast en een extra koelkast. En in geval van nood gebruik ik mijn koelkast van huis met alles eruit ( tja, alles voor taart hé)
Maar die rozen bevestigen heeft nog niet eens 15 minuten geduurd hoor, dus dat was zeker geen probleem.

En die stapel was maar net af en die zijn ze komen ophalen, maar anders steek ik die zo in de koeling.

16

wow supermooi! gelijk een vraagje, welke letters gebruik jij voor die middelste taart?

It's never to late to become what you might have been

17

farida schreef:

wow supermooi! gelijk een vraagje, welke letters gebruik jij voor die middelste taart?

dank jullie wel dames !!

dat is die van FMM uper script

18

fritje schreef:

Inderdaad, ik bevind me in een luxe situatie, ik heb van mijn tuinhuisje een eigen werkruimte gemaakt omdat het voor mijn huisbewoners toch niet meer aangenaam leven was met al mijn spullen in die lelijke schappenkasten in de gang/doorgang/keuken/....overal een beetje  :P

Met een keuken en koelkast en een extra koelkast. .

O dat is wel heel erg lekker zeg! ik ga toch ook maar sparen voor een extra koelkast :-)  Of een tuinhuisje  :lol:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

19

Heel mooi allemaal.

Ook ik ga binnenkort z'n rozenfontijn maken. Maar maak je die rozen ver van tevoren? En laat je ze uitharden? Want dan kunnen ze niet meer opgegeten worden natuurlijk. Haal je dan de rozen eraf voordat je gaat snijden. En op hoeveel marsepein fondant moet ik rekenen als ik zoveel rozen moet maken.. Veel vragen he... Maar is dan ook mijn eerste bruidstaart.

Alvast bedankt

20

Teetje schreef:

Heel mooi allemaal.

Ook ik ga binnenkort z'n rozenfontijn maken. Maar maak je die rozen ver van tevoren? En laat je ze uitharden? Want dan kunnen ze niet meer opgegeten worden natuurlijk. Haal je dan de rozen eraf voordat je gaat snijden. En op hoeveel marsepein fondant moet ik rekenen als ik zoveel rozen moet maken.. Veel vragen he... Maar is dan ook mijn eerste bruidstaart.

Alvast bedankt

Ja de rozen heb ik lang van tevoren gemaakt, ze zijn van flowerpaste die ik zelf gemaakt heb. Recept staat op de site hier. Ze worden inderdaad steenhard, maar de deco  eten ze toch niet op?? :think:
Taart is lekker genoeg hoor, en als ze dat wilen dan moeten ze er maar op knabbelen.  :) Heb ongeveer 50 rozen gemaakt, en ik dacht 1.5 kg flowerpaste als ik me niet vergis.

21

Mooie taarten ! Vooral die op de bovenste foto vind ik erg mooi bij elkaar. Ben wel benieuwd naar de foto van de fotograaf.

22

Dank je wel.. Ja ik weet dat allemaal niet hoor kon me ook niet voorstellen dat je die allemaal in 1 dag ging maken hahahaha.

Maar flowerpasta is dat vergelijkbaar met fondant  :s misschien vraag ik nu iets heel stoms hoor. Maar ik werk tot nu toe alleen met fondant en marsepein.

23

Teetje schreef:

Dank je wel.. Ja ik weet dat allemaal niet hoor kon me ook niet voorstellen dat je die allemaal in 1 dag ging maken hahahaha.

Maar flowerpasta is dat vergelijkbaar met fondant  :s misschien vraag ik nu iets heel stoms hoor. Maar ik werk tot nu toe alleen met fondant en marsepein.

Dat is een een soort fondant die je heel dun kan uitrollen, ( niet geschikt om te bekleden, want het wordt steenhard)
waardoor je makkelijk bloemen enzo kan maken. Voordeel is ook dat het minder zwaar is als fondant met tylose erin. Het is ook makkelijk zelf te maken.

24

Oke en dat kan ik gewoon wel bewaren of als ik het gemaakt heb moet ik het gelijk gebruiken? Hierna ben ik klaar hoor met mijn vragen.

25

Teetje schreef:

Oke en dat kan ik gewoon wel bewaren of als ik het gemaakt heb moet ik het gelijk gebruiken? Hierna ben ik klaar hoor met mijn vragen.

heel goed inpakken wel, ik wikkel hem 2 keer in folie dan nog is ineen zakje en dan in een plastic doosje. droogt het zeker niet uit.
zeker goed houdbaar en heel goed invriesbaar.
heel goed doorkneden voor gebruik.

en je mag zoveel vragen als je wil hoor :Y