1

Onderwerp: Cake pops drama deel 1

Het leek me zo leuk om cake pops te maken.

Boek geregeld, cake gebakken, verkruimeld....
Daar ging er al het een en ander mis. Maar uiteindelijk is het mooi kruimelig geworden. Botercreme erdoor, allemaal volgens het recept in het boekje. (bakerella)

En toen balletjes draaien. Nou niks draaien dus he de enige manier waarop ik er een soort van balletje van kon maken, was door het samen te persen in mijn hand. Het was best lastig, het bleven klonten behalve als ik flink drukte, wat volgend het boekje juist niet moest.

Nou uiteindelijk had ik een bakplaat met 30 balletjes, ook al waren ze niet erg mooi rond, maar dat zijn mijn gehaktballen ook nooit  :lol:

Nacht in de koelkast gedaan. So far so good.

Vandaag alles klaargezet, piepschuim, stokjes, spikkels voor erop. Candymelts in de magnetron verwarmd.

Nou laat ik het maar niet hebben over de bolletjes die openbarstte als het stokje erin ging. Want het grootste probleem was toch wel dat de candymelts te dik bleven. Dus ik deed wel leuk dat balletje erin, maar de candy bleef opzijgeduwd. Ik moest ze dus met een lepeltje bedekken. Ook het eraf laten druipen was geen succes, ik denk ook omdat het te dik bleef. Langer verwarmen wel geprobeerd, maar haalde niks uit.

Ik heb er genoeg om vanavond voor het schoolbuffet mee te nemen, maar pffff wat een stress zeg!

Hier op het forum gelezen dat jullie het van biscuitdeeg maken, misschien dat dat de balletjes ten goede komt. Ik had me zo verheugd op leuke dingen maken, maar dit is niet zoals bedoeld.

Ik hoop op veel tips  :Y

2

Re: Cake pops drama deel 1

oww jeee... ik moet er deze week ook nog een aantal maken, maar nu ik dit lees zie ik er al tegenop :(
dus ik lees mee voor de tips!!

3

Hihi, zo herkenbaar en helaas is het bij mij niet bij 1 drama gebleven :/

Maar de aanhouder wint en eens heb ik ook van die mooie cake pops!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door inge h (22-06-2011 22:36)

Een hele nacht in de koelkast lijkt me niet handig dan wordt je boter weer compleet hard, als je er dan een stokje in probeert te duwen kost dat wel wat moeite ;)

Die 15 a 20 minuten in de diepvries is meer dan genoeg, het is maar dat de boter weer wat opstijft.
Als het dippen wat lang duurt plaats je het gewoon even terug om weer wat op te stijven.

Hier wat info over de candy melts.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72169
Zelf heb ik ze nog niet gemaakt met candy melts, alleen met choco.

Hier nog het video'tje van bakerella zelf
http://www.youtube.com/watch?v=JpIifr0VOxY

Kruimelen doe ik trouwens per brok met de blender ;)
Bij mij waren het ook geen mooie ronde balletjes hoor, ik kan die ook niet  maken :lol:

Maar ik heb de ijsjes gemaakt dus dan valt het helemaal niet op dat het a) geen ronde ballen zijn en b) de choco moet juist er overheen gaan :D  :lol:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

5

Als ik de balletjes gedraaid heb doop ik een stokje in de chocolade en zet hem in de cake bal daarna zet ik het pas in de koeling.

Candy melts kan je verdunnen met cacao boter of een schepje crisco.

6 Laatst bewerkt door elleoj (22-06-2011 22:42)

Ik heb mijn cakepops gemaakt met biscuitdeeg. En na 't draaien gelijk een stokje er in en dan pas in de koelkast.

Ik gebruikte gewone chocolade met wat kleurstof en kreeg perfecte cakepops.. Misschien dat dat een ideetje is?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

En bij de melts een beetje crisco, dan is het makkelijker te verwerken.

8

Ik weet wat ik het weekend ga maken!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

9

Bedankt voor jullie reacties.
de tip van de stokjes er meteen in vind ik geweldig gevonden en ik ga ook maar eens proberen wat crisco erbij te doen.
Ik had al wel candy gemaakt in het verleden, maar dat ging een stuk makkelijker.

Dit weekend is mijn zoontje jarig dus een mooi excuus om het weer eens te proberen  :P

Overigens waren de cake pops gisteren bij het buffet al met 2 minuten op!

10

Raxia schreef:

Overigens waren de cake pops gisteren bij het buffet al met 2 minuten op!

Lekker waren ze dus in elk geval  :D

Groetjes, Myriam

11

Ik lees nu net pas dit berichtje....

Als je cake-pops wilt maken kun je dit idd het beste met biscuit maken. In je cake gebruik je ook boter, in je botercreme ook..
Is allemaal wel heel erg vet en machtig !

Je mix, als je de balletjes wilt draaien, moet idd lekker soepel aanvoelen, en moet niet te stijf zijn. Gewoon op je gevoel desnoods nog wat botercreme toevoegen hoor ! Als ze goed zacht zijn zul je zien dat je al mooiere balletjes zult draaien.

Deze balletjes kun je dan idd meteen voorzien van een stokje.
Let wel op als je ze nu in de vriezer doet (voor ongeveer een half uur tot 1 uurtje) kan het zo zijn dat het balletje aan je schaaltje blijft plakken. ! Niet trekken! !!! Want dan trek je je balletje kapot!
Dan gewoon even buiten de vriezer weer "laten opwarmen" en dan kun je ze mooi eraf halen.

Deze dan in de chocodip doen. Als de melts te dik is, gewoon goed blijven roeren en eventueel crisco erbij doen, totdat het een mooie
dikte heeft, moet ongeveer als yoghurt aanvoelen..
Dan erin dippen, onderdompelen en weer eruit halen. (het liefste niet draaien ! ) Het te veel aan chocolade eraf halen door het stokje te draaien en met je vrije hand op je andere hand te tikken.
Als er niets meer afdrupt dan kun je gaan versieren en goed laten drogen in het piepschuim...

Veel succes !

Groetjes,
Simone

www.wix.com/cakeopeenstokje/home

12

Ik zou ze niet met biscuit maken, maar lekker met cake. Of red velvet cake, doen ze in alle amerikaanse recepten ook. Smaakt volgens mij lekkerder, en voller.