Onderwerp: Cake pops drama deel 1
Het leek me zo leuk om cake pops te maken.
Boek geregeld, cake gebakken, verkruimeld....
Daar ging er al het een en ander mis. Maar uiteindelijk is het mooi kruimelig geworden. Botercreme erdoor, allemaal volgens het recept in het boekje. (bakerella)
En toen balletjes draaien. Nou niks draaien dus he de enige manier waarop ik er een soort van balletje van kon maken, was door het samen te persen in mijn hand. Het was best lastig, het bleven klonten behalve als ik flink drukte, wat volgend het boekje juist niet moest.
Nou uiteindelijk had ik een bakplaat met 30 balletjes, ook al waren ze niet erg mooi rond, maar dat zijn mijn gehaktballen ook nooit
Nacht in de koelkast gedaan. So far so good.
Vandaag alles klaargezet, piepschuim, stokjes, spikkels voor erop. Candymelts in de magnetron verwarmd.
Nou laat ik het maar niet hebben over de bolletjes die openbarstte als het stokje erin ging. Want het grootste probleem was toch wel dat de candymelts te dik bleven. Dus ik deed wel leuk dat balletje erin, maar de candy bleef opzijgeduwd. Ik moest ze dus met een lepeltje bedekken. Ook het eraf laten druipen was geen succes, ik denk ook omdat het te dik bleef. Langer verwarmen wel geprobeerd, maar haalde niks uit.
Ik heb er genoeg om vanavond voor het schoolbuffet mee te nemen, maar pffff wat een stress zeg!
Hier op het forum gelezen dat jullie het van biscuitdeeg maken, misschien dat dat de balletjes ten goede komt. Ik had me zo verheugd op leuke dingen maken, maar dit is niet zoals bedoeld.
Ik hoop op veel tips