Re: Net als op tv...
bedankt!
ik heb er nog mee in mijn handen gestaan op de beurs in Alphen.... stom, ik had ze dus toch moeten kopen 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Net als op tv...
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
bedankt!
ik heb er nog mee in mijn handen gestaan op de beurs in Alphen.... stom, ik had ze dus toch moeten kopen 
Prachtige taart!!
Moooi Marjolein!! Super!! Echt helemaal over the top idd, kan zo op TV!
Wat voor camera heb je? Misschien kan ik je wat tips geven?
Je kan ook nog heel veel goedmaken met nabewerking trouwens, ik gebruik er zelf Adobe Lightroom voor, super programma! Heb als voorbeeld even je foto snel wat nabewerkt, (hopelijk vindt je dat goed!), komt dit een beetje in de buurt van wat je bedoelt? Is natuurlijk verder niet zo'n goeie kwaliteit foto, omdat ik het met de mijnalbum-foto moest doen... Met het orgineel wordt ie veel mooier...

ter vergelijk, hij was zo:
Ik heb met dat programma de witbalans aangepast (en wat met de belichting en zwarting zitten rommelen), dat kan je bij de betere camera's ook op de camera zelf doen, maar het is best omslachtig meestal. Dit gaat veel sneller... Heb je bij kunstlicht gefotografeerd? Dat heeft nl ws die rooie gloed veroorzaakt... En omdat je met een zwarte achtergrond fotografeerd (ik vind dat erg mooi trouwens!) heb je best veel licht nodig, dus waarschijnlijk kun je ook niet zonder. Want de zon schijnt nooit hard genoeg als je hem nodig hebt, haha! Ik heb hem namelijk meestal midden in de nacht nodig...
Naja, voordat ik een heel technisch verhaal ga ophangen: laat maar weten als je meer wilt weten! 
mooi met die verschillende vormen en wat een joekel! die cijfers wil ikke ook!!!!
Owwwwwww, wat mooi! Van dit soort taarten word ik heel blij! 
@Eline25, dat wordt mooi zeg! kan je dat programma gewoon ergens downloaden ofzo?
wat een prachtige stapeltaart

Fantastisch!
wij doen ook ons best!
http://www.facebook.com/pages/Pie-Me-No … 2983773742
Lieve Groet
Pie Me Now
Moooi Marjolein!! Super!! Echt helemaal over the top idd, kan zo op TV!
![]()
Ik heb een goede camera ( canon eos spiegelreflex) dus daar kan het niet aan liggen, maar je kent mijn atelier.. al snel donker en inderdaad, meestal zijn de taarten pas laat klaar.
Ben in ieder geval van plan een paar goede lampen aan te schaffen. Verder heb ik een fotobewerkingsprogramma ( paint shop pro Photo x2) waar je een heleboel mee kan,.....alleen heb ik nog idee hoe. Heb uiteraard nog geen tijd gehad mij erin te verdiepen...
Eline25 schreef:Moooi Marjolein!! Super!! Echt helemaal over the top idd, kan zo op TV!
![]()
Ik heb een goede camera ( canon eos spiegelreflex) dus daar kan het niet aan liggen, maar je kent mijn atelier.. al snel donker en inderdaad, meestal zijn de taarten pas laat klaar.
Ben in ieder geval van plan een paar goede lampen aan te schaffen. Verder heb ik een fotobewerkingsprogramma ( paint shop pro Photo x2) waar je een heleboel mee kan,.....alleen heb ik nog idee hoe. Heb uiteraard nog geen tijd gehad mij erin te verdiepen...
Aha! Een Canon is altijd goed!
Je kunt op deze camera zelf de witbalans calibreren, maar das wel een gedoe hoor... En moeilijk uit te leggen via mail... Er zijn ook een aantal voorgeprogrammeerde witbalansen beschikbaar, je kunt eens een keer experimenteren of je met 1 van deze al een beter resultaat krijgt. En via het AV menu kun je ook al veel doen, met de instellingen van het diafragma, en de belichting. Welke lens(en) heb je? Anders kom ik gewoon gezellig een keer je rozen/vlinder WS doen, en dan laat ik je wat dingetjes zien!
Wat betreft de lampen: doen! Maar dan wel een daglichtlamp, want elke andere lamp geeft een gele of rode gloed, en dan is je wit dus nog steeds niet wit... Ik heb deze: http://www.lighttent.eu/lightbox-hoog-statief-p-77.html met een 85W lamp erin, en ben er erg blij mee! Hij gaat vanmiddag mee als ik mn bruidstaart ga brengen!
Een oudere versie van je programma ken ik nog van vroeger, maar zo uit mijn hoofd weet ik niet meer waar je de witbalans ook alweer kan vinden. Het kan ook kleurtemperatuur of temperatuur heten trouwens, want witbalans wordt gemeten in graden celsius. Schiet je al in RAW? Want dan kan het programma er veel meer mee dan met een JPEG... Als je van deze taart alvast een bewerking wil hebben, dan weet je me te vinden! 
zoete kunst schreef:Eline25 schreef:Moooi Marjolein!! Super!! Echt helemaal over the top idd, kan zo op TV!
![]()
Ben in ieder geval van plan een paar goede lampen aan te schaffen. Verder heb ik een fotobewerkingsprogramma ( paint shop pro Photo x2) waar je een heleboel mee kan,.....alleen heb ik nog idee hoe. Heb uiteraard nog geen tijd gehad mij erin te verdiepen...Aha! Een Canon is altijd goed!
Je kunt op deze camera zelf de witbalans calibreren, maar das wel een gedoe hoor... En moeilijk uit te leggen via mail... Er zijn ook een aantal voorgeprogrammeerde witbalansen beschikbaar, je kunt eens een keer experimenteren of je met 1 van deze al een beter resultaat krijgt. En via het AV menu kun je ook al veel doen, met de instellingen van het diafragma, en de belichting. Welke lens(en) heb je? Anders kom ik gewoon gezellig een keer je rozen/vlinder WS doen, en dan laat ik je wat dingetjes zien!
![]()
Wat betreft de lampen: doen! Maar dan wel een daglichtlamp, want elke andere lamp geeft een gele of rode gloed, en dan is je wit dus nog steeds niet wit... Ik heb deze: http://www.lighttent.eu/lightbox-hoog-statief-p-77.html met een 85W lamp erin, en ben er erg blij mee! Hij gaat vanmiddag mee als ik mn bruidstaart ga brengen!
![]()
Een oudere versie van je programma ken ik nog van vroeger, maar zo uit mijn hoofd weet ik niet meer waar je de witbalans ook alweer kan vinden. Het kan ook kleurtemperatuur of temperatuur heten trouwens, want witbalans wordt gemeten in graden celsius. Schiet je al in RAW? Want dan kan het programma er veel meer mee dan met een JPEG... Als je van deze taart alvast een bewerking wil hebben, dan weet je me te vinden!
Te gek Eline. Bedankt voor de tips! Ik ga voor de lamp!
10 september heb ik 's ochtends hier de rozen/ vlinder workshop.
Doe je toch gezellig mee en dan geef jij mij 's middags een 'fotoworkshopje'?
Vertrouw geheel op jouw advies en heb zojuist de lamp gekocht.. ben benieuwd.
Prachtig.
Eline25 schreef:zoete kunst schreef:Ik heb een goede camera ( canon eos spiegelreflex) dus daar kan het niet aan liggen, maar je kent mijn atelier.. al snel donker en inderdaad, meestal zijn de taarten pas laat klaar.
Ben in ieder geval van plan een paar goede lampen aan te schaffen. Verder heb ik een fotobewerkingsprogramma ( paint shop pro Photo x2) waar je een heleboel mee kan,.....alleen heb ik nog idee hoe. Heb uiteraard nog geen tijd gehad mij erin te verdiepen...Aha! Een Canon is altijd goed!
![]()
![]()
Te gek Eline. Bedankt voor de tips! Ik ga voor de lamp!
10 september heb ik 's ochtends hier de rozen/ vlinder workshop.
Doe je toch gezellig mee en dan geef jij mij 's middags een 'fotoworkshopje'?Vertrouw geheel op jouw advies en heb zojuist de lamp gekocht.. ben benieuwd.
Gezellig plan Marjolein! Ik ga je mailen zodra mijn andere compu het weer doet! 
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Net als op tv...