Onderwerp: Beetje Belg, beetje Nederlands, beetje waals en beetje vlaams
Tsja, ik ben een vlaams "meiske" dat al 10 jaar in Nederland werkt, net onder Maastricht in Wallonië woont (Visé oftewel Wezet in het vlaams)... een beetje vanalles dus.
Ik ben 10 jaar geleden begonnen met taarten bakken. Aanleiding was een taart die ik bij de banketbakker besteld had voor de verjaardag van mijn dochter (ze werd toen 1) en toen ik thuis de doos openmaakte waar de taart in zat, was ik geshockeerd . Die vormeloze klodder gele boterroom met ergens een biscuit onder, was dat de Winny-de-Poeh taart die ik besteld had???? Ik was enorm teleurgesteld en schaamde me kapot . En ik was ervan overtuigd dat ik het véél beter kon. Nu was dat niet zo moeilijk maar ik bleek het ook nog leuk te vinden .
Ondertussen ben ik 10 jaar ouder en wat ervaring rijker, ik lees hier al een tijdje mee en ben een absolute fan van de marshmellowfondant . Ik ben niet echt een verslaafde bakster, ik doe het voornamelijk voor speciale gelegenheden en dan samen met de kids. Ik heb helaas te weinig tijd om er echt intensief mee bezig te zijn. Vooral omdat ik nu 3 jaar geleden gescheiden ben en de combinatie alleenstaande mama en werken is best tijdrovend.
Sinds een half jaar heb ik een nieuwe vriend en die kijkt bewonderend naar de creaties die ik maak en hij heeft er zelfs plezier in om mee dingetjes te boetseren, taarten te bekleden, dingetjes te bedenken. O ja, en om het helemaal ingewikkeld te maken, hij is een Fransman die in Nederland werkt . Dus mijn hobby heeft er een boost bijgekregen vandaar dat ik me toch maar eens voorstel.
Aangenaam iedereen!