1

Onderwerp: Beetje Belg, beetje Nederlands, beetje waals en beetje vlaams

Tsja, ik ben een vlaams "meiske" dat al 10 jaar in Nederland werkt, net onder Maastricht in Wallonië woont (Visé oftewel Wezet in het vlaams)... een beetje vanalles dus.

Ik ben 10 jaar geleden begonnen met taarten bakken. Aanleiding was een taart die ik bij de banketbakker besteld had voor de verjaardag van mijn dochter (ze werd toen 1) en toen ik thuis de doos openmaakte waar de taart in zat, was ik geshockeerd   :nooo . Die vormeloze klodder gele boterroom met ergens een biscuit onder, was dat de Winny-de-Poeh taart die ik besteld had???? Ik was enorm teleurgesteld en schaamde me kapot  :o . En ik was ervan overtuigd dat ik het véél beter kon. Nu was dat niet zo moeilijk maar ik bleek het ook nog leuk te vinden  :D .

Ondertussen ben ik 10 jaar ouder en wat ervaring rijker, ik lees hier al een tijdje mee en ben een absolute fan van de marshmellowfondant  :9 . Ik ben niet echt een verslaafde bakster, ik doe het voornamelijk voor speciale gelegenheden en dan samen met de kids. Ik heb helaas te weinig tijd om er echt intensief mee bezig te zijn. Vooral omdat ik nu 3 jaar geleden gescheiden ben en de combinatie alleenstaande mama en werken is best tijdrovend.

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe vriend en die kijkt bewonderend naar de creaties die ik maak en hij heeft er zelfs plezier in om mee dingetjes te boetseren, taarten te bekleden, dingetjes te bedenken. O ja, en om het helemaal ingewikkeld te maken, hij is een Fransman die in Nederland werkt  :lol: . Dus mijn hobby heeft er een boost bijgekregen vandaar dat ik me toch maar eens voorstel.

Aangenaam iedereen!

2

Re: Beetje Belg, beetje Nederlands, beetje waals en beetje vlaams

Welkom!

Leuk om je verhaal te lezen :) ik ben benieuwd naar de creaties!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ben aan het zoeken hoe ik afbeeldingen kan plaatsen... van zodra ik dat gevonden heb, zal ik kijken of ik wat gepost kan krijgen!

4

Dan moet je hier eens kijken: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

Staat het heel makkelijk uitgelegd ;)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

Heb alles volgens het boekje gedaan (wou mijn barbietaart in het 3D forum showen) maar blijkbaar werkt de link toch niet. Zelf zie ik mijn foto's wel netjes staan maar ja... dat schiet niet echt op  :s

6

Dan maar de link naar mijn album... misschien werkt dit wel  :/
http://nl.pixum.be/viewalbum/id/5718571

7

Even een update: sinds een paar weken/maanden bak ik ook voor anderen, niet echt commercieel, eerder omdat ik ondertussen zoveel bakspulletjes verzameld heb dat het zonde is om ze hier thuis te laten verstoffen. En ik vind het gewoon heel erg leuk maar het is zo zonde om taarten te maken en vervolgens niet op te eten.

Dus nu maak ik taarten, cupcakes en cakepops voor collega's, familie en vrienden. En ik vind het zalig! Ik voel me een enorme beginneling en heb ik vaak enorm de zenuwen maar het is zo leuk om te zien hoe blij mensen met mijn geknutsel zijn!

En bijgevolg zit ik nu ook weer wat meer op het forum, gewoon omdat ik een hele hoop extra vragen heb en de inspiratie van het forum zeker kan gebruiken!