1 Laatst bewerkt door Pienemien (21-06-2011 19:21)

Onderwerp: bruidstaart met kapelletje + bruidspaar van fondant, lang verhaal ;-)

...want hoe moest ik nou de pilaren zo maken dat ze het dakje zouden houden.
Uiteindelijk na het een tijdje te hebben overdacht eraan begonnen en yeah, gelukkig werkte het!

Het kapelletje is naar voorbeeld van de kapel waar het bruidspaar in zou gaan trouwen, het bruidspaartje ook met de kleding e.d die ze zouden dragen zodat ze het kapelletje als aandenken kunnen neerzetten.

bij de lokatie werd ik erg hartelijk ontvangen (not) wat een air zeg pfff. Nadat me werd verteld waar ik de taart neer kon zetten, deze op kunnen bouwen. Kwamen ze toch tot de ontdekking dat de taart ergens anders moest staan, nou succes met verplaatsen, ik ga het risico niet nemen  :s
uiteindelijk hebben ze hem met 2 man verplaatst, lekker scheef vastgehouden dus ik hield mijn hart al vast.
"Ach als hij valt kan de bakker in het dorp zo even een nieuw taartje maken" tuurlijk joh 5 minuten werk  :x
Binnenkort mag ik weer naar deze lokatie voor een bruidstaart  :+

Lang verhaal, maar het bruidspaar was zo blij met de taart, ze kwamen 2 dagen later speciaal nog even langs om me te bedanken voor de prachtige en lekkere taart.
Nou de foto's hoor!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6M77SCXV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUT7CQLC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXWSOJVR.jpg

en nog een bruidstaart met 9 verse rozen, het bruidspaar gaat Rose heetten en de 9 staat voor het aantal jaren dat ze bij elkaar zijn.
Ze kwamen zelf met een foto van een zelfde taart met deze tekst, ik vermoed dat deze afkomstig is van iemand van hier, ik heb gezocht maar kon de taart nergens terug vinden (hoop maar dat je het niet erg vind  :o)
foto in de keuken van de lokatie dus niet heel erg duidelijk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQUPHON4.jpg

Verder nog een taart in flamenco stijl, het ruche tussen de 2 lagen valt helaas niet zo erg op door de zwarte kleur
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHBPRPLL.jpg

en ja dan schiet toch weer de taart van mijn eigen dochter erbij in  :grr:
met veel minder tijd dan eigenlijk nodig was, deze taart in elkaar geflapt, ja naar voorbeeld van de prachtige taart van Debbie Brown, helaas is deze variant verre van perfect, maar Pien vond hem super, "is die taart echt voor mij mama" smelt smelt
(moest er ook nog eens 1,5 uur mee in de auto zitten met mijn voeten op het dashboard, voor een gezellig familieweekend, gelukkig kwam hij heel aan!  :lol: )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYVY3ZH7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXORSKDE.jpg

Nou nog wat korter van stof worden, sorry voor het lange verhaal, bedankt dat je het wilde lezen!

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: bruidstaart met kapelletje + bruidspaar van fondant, lang verhaal ;-)

hele mooie parade :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Nee die verhalen erbij zijn juist leuk!

Heerlijk dat je dochter zo blij was met haar taart, en terecht trouwens.

Het verhaal van de 1e bruidstaart is toch wel weer bijzonder........als ie valt dan bakt de bakker zo een nieuwe......
Wat is het toch ontzettend jammer dat sommige mensen een andere zo weinig gunnen, wat dat is wat ik eruit op maak.
Wat zou de wereld een stuk gezelliger zijn als ze vriendelijk waren geweest, je een terecht compliment zouden geven en 'excuses dat de taart verplaats moet worden maar maakt u zich geen zorgen we doen het heel voorzichtig hoor'. Waarschijnlijk jaloers of boos of geen idee wat zulke mensen bezielt maar gelukkig zegt het alles over hen en niets over de werkelijk prachtige taart met super bruidspaar. Petje af!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

Wat een schitterende taarten. Hoe heb je bij de taart met de echte rozen gewerkt? Zijn het speciale rozen, heb je ze in een speciaal houdertje geprikt? Iemand heeft ook gevraagd om echte roze te verwerken bij de taart, ben even aan het uitzoeken wat mogelijk is.

5

Mirie schreef:

Wat een schitterende taarten. Hoe heb je bij de taart met de echte rozen gewerkt? Zijn het speciale rozen, heb je ze in een speciaal houdertje geprikt? Iemand heeft ook gevraagd om echte roze te verwerken bij de taart, ben even aan het uitzoeken wat mogelijk is.

Dank je voor je compliment!
Ik heb rozen bij de bloemist besteld en daar hebben ze ervaring met het gebruik van verse bloemen op/in een taart.
steeltjes afsnijden, een vochtig watje op het afgesneden steeltje en dan bloementape er omheen wikkelen (volgens mij wordt dit bij suikerbloemen ook gebruikt, maar dit is dan een plastic variant)

Maar misschien heeft iemand nog betere tips, ik vond uiteindelijk de onderkant toch nog wel aan de dikke kant om in de taart te steken.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

6

Super mooie taarten allemaal en je kapelletje is  :thumb:

7

Prachtig

8

mooie parade!

Ik erger me ook keer op keer over hoe je vaak ontvangen wordt op een lokatie! :S
Gelukkig ook "leuke"lokaties meegemaakt...

9

Wat een leuke bruidstaart!!! Echt helemaal geweldig, dat kapelletje. En dan het bruidspaar, zo mooi fijntjes en slank  :D

TOP!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10 Laatst bewerkt door Marjommeke (22-06-2011 09:48)

Pienemien schreef:
Mirie schreef:

Dank je voor je compliment!
Ik heb rozen bij de bloemist besteld en daar hebben ze ervaring met het gebruik van verse bloemen op/in een taart.
steeltjes afsnijden, een vochtig watje op het afgesneden steeltje en dan bloementape er omheen wikkelen (volgens mij wordt dit bij suikerbloemen ook gebruikt, maar dit is dan een plastic variant)

Maar misschien heeft iemand nog betere tips, ik vond uiteindelijk de onderkant toch nog wel aan de dikke kant om in de taart te steken.

Een prachtige parade !!

Er zijn van die speciale plastic houdertjes te koop bij de hebshop die je in de taart kan steken om bloemen in te doen.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -2826.html

http://www.taartendecoratie.nl/overige- … an-12.html

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

11

Leuk verhaal, fijne locatie :S.....

De reactie van je dochter is inderdaad om te smelten, en je ziet er niks van dat je (te) weinig tijd had voor haar taart, schitterend hoor!

Alle taarten zijn prachtig, maar die eerste is inderdaad een klapper door dat kapelletje! Ben nu toch wel erg benieuwd geworden hoe je hebt gezorgd dat het zo blijft staan :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Prachtige parade, vooral je bruidstaart! Heel mooi met dat kapelletje. En wat een "gezellige" locatie om een taart af te moeten leveren, zeg!
Wat een geweldige reactie ook van je dochter op haar taart! :Y

13

Prachtige taarten, allemaal! Maar de bruidstaart met het kapelletje is echt geweldig, ziet er zo mooi uit  :thumb:

14

Vind alle drie de taarten super mooi! En tja wat een mensen heb je toch! Zou dan bijna de taart weer meenemen hihi

15

Wat een prachtige taarten allemaal!

16

Hoe heb je dat kapelletje zo gekregen...ik durf het bijna niet te vragen maar zou je de how to vrij willen geven?? Hij is prachtig!!! Al je taarten vind ik prachtig!!

17

Hele mooie parade. En wat is die bruidstaart gaaf!  :thumb:  Ik zeg HOWTO KAPELLETJE ;)

18

Wat een mooie parade. :thumb:

Je bruidstaart met kapelletje is super! Maar wat een taartbarbaren op die locatie :|
En wat schattig is de taart voor je dochter plus haar reactie: :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

19

Mooie taarten! Dat kapelletje lijkt wel van plastic, knap gemaakt hoor.

Ja ik denk dat het gewoon een botte boer ontvangts persoon was op de bruiloft? Waarschijnlijk wist diegene niet dat jij zelf de taart had gemaakt. Maar dat het via een ebdrijf was en jij slechts koerier oid.  :) (anders zouden ze zoeits niet durven te zeggen lijkt me )

20

Super mooi!

21

Wat een gave taarten heb je gemaakt maar die met het kapelletje springt er zeker tussen uit!!!

22

thanks allemaal voor jullie leuke reacties, kan er nu al tegenop zien om 9 juli weer een taart op deze lokatie te bezorgen!  :s

enne..ik heb natuurlijk geen foto's gemaakt tijdens het maken van het kapelletje, een how-to zit er dus niet in maar als er mensen zijn die het willen leren kan ik natuurlijk ook een workshop hierin geven, erg leuk om te doen!!!

icing smiles