1

Onderwerp: Een Belgje erbij !

Hoi,

mijn dochtertje word in augustus 1 jaar en ik was al eens even aan het rond neuzen wat voor leuks ik kan doen voor haar verjaardag ...
Zo kwam ik vele mooie taarten tegen en lijkt me super als je zoiets zelf kunt maken !
Ik zou niet weten hoe ik er moet aan beginnen dus kom ik hier even kijken en hoop dat ik tegen haar verjaardag al iets heb bijgeleerd  :rolleyes:

Ikzelf woon in West-Vlaanderen, ben 25 jaar en ben dus mama van een super schattige meid :-)

2

Re: Een Belgje erbij !

Welkom op deze leuke site.
En wat een goed begin is zijn de FAQ in de linkerkolom, daar staat echt heel veel informatie. Anders kom je bijv. met de zoekfunctie ook heel erg ver hoor!
Nou veel plezier met lezen!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

3

Welkom

Hier ook een belgje maar woon helaas niet in de omgeving.
Maar als je vragen hebt wil ik altijd wel proberen te helpen.

Groetjes

4

Welkom!

Welkom, ik ben ook een Belgske maar woon in Limburg.

Gewoon een keer aan beginnen en daar leer je al veel mee.
Ik zou aanraden toch al eens een taartje te proberen zo heb je al een beetje ervaring kunnen opdoen tegen dat je voor je dochtertjes verjaardag wil gaan bakken. Hou er ook rekening mee dat het tijdsintensief is, het is niet iets dat je eens effe op een uurtje doet.

Veel succes in ieder geval en tot TAAARTS  :)

6

Hoelang ben je eigenlijk ongeveer bezig met een 'gewone' taart ?
Bedoel dus 1 enkel laagje met wat versiering op ?

Hangt er van af. Welke vullingen wil je gebruiken, wil je ze zelf maken. Welke kleuren van rolfondant wil je gebruiken, ga je ze zelf kleuren of koop je kant en klare?

Veel hangt van de afwerking af. Je bent toch alles bij mekaar al snel 3 à 4 uren bezig hoor.
Je hierdoor niet laten ontmoedigen hé. Het resultaat is er dan vaak ook naar, je zal trots zijn op jezelf, maar zoals ik al eerder zei, ik raad je toch aan vooraf al eens te proberen.
En duidelijkheid hebben over wat je precies wil helpt ook al. Je kan vaak een aantal zaken vooraf al plannen.

Zo ga ik woensdag een stapeltaart maken voor mijn zoontje die gaat donderdag trakteren voor zijn verjaardag op school. Ik plan om morgenavond de fondant al te kleuren in de kleuren die ik wil gaan gebruiken en de eerste zaken al uit te steken zodat ik woendag enkel de cake moet bakken. Botercrème om af te smeren heb ik nog staan van vorige taart. Dan dien ik ze verder enkel nog te bekleden en de versiering af te werken.

Ik ga uit werken, dus ik kan er ook maar aan beginnen als 's avonds het huishouden hier aan de kant staat en de kindjes in bed liggen.