Hangt er van af. Welke vullingen wil je gebruiken, wil je ze zelf maken. Welke kleuren van rolfondant wil je gebruiken, ga je ze zelf kleuren of koop je kant en klare?
Veel hangt van de afwerking af. Je bent toch alles bij mekaar al snel 3 à 4 uren bezig hoor.
Je hierdoor niet laten ontmoedigen hé. Het resultaat is er dan vaak ook naar, je zal trots zijn op jezelf, maar zoals ik al eerder zei, ik raad je toch aan vooraf al eens te proberen.
En duidelijkheid hebben over wat je precies wil helpt ook al. Je kan vaak een aantal zaken vooraf al plannen.
Zo ga ik woensdag een stapeltaart maken voor mijn zoontje die gaat donderdag trakteren voor zijn verjaardag op school. Ik plan om morgenavond de fondant al te kleuren in de kleuren die ik wil gaan gebruiken en de eerste zaken al uit te steken zodat ik woendag enkel de cake moet bakken. Botercrème om af te smeren heb ik nog staan van vorige taart. Dan dien ik ze verder enkel nog te bekleden en de versiering af te werken.
Ik ga uit werken, dus ik kan er ook maar aan beginnen als 's avonds het huishouden hier aan de kant staat en de kindjes in bed liggen.